שבתשתיות

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
שבתשתיות
שבת שלום לכולם. לאחר הפוגה קלה, המדור השבועי חוזר עם שני עדכונים קצרצרים מרק"ל ירושלים ופתיחתו המעוכבת של הקו לראשל"צ. בנוסף, יובא עדכון נוסף ונרחב יותר מהכפלת הקו לב"ש. בתמונת הפתיחה ה"קשורה ישירות" לנושאי השרשור: כך ייראה בקרוב מזניק הקפה החדש שלי לאתרי העבודה של ר"י.
לפני שבועיים במפגש 244
בזמן בו צולמה התמונה הייתם צריכים לראות את מבנה בקרת המחסום בתוך כלוב המתכת שהוכן עבורו. אלא שאז הופיעה יו"ר הוועד ואסרה על ביצוע "עבודות פיתוח" כל עוד אין תגבורת בכוח האדם. וכך, למרות שמדובר בביצוע שלב בטיחותי (הפרדה מפלסית, אמרתי?) של הפרויקט, נותר מבנה הבקרה במקומו ללא תזוזה. הנהלת הפרויקט והרכבת עוד ניסו להיאבק קודם לכן בהחלטת הוועד, אך ללא הצלחה. 1:0 קטן לגילה על בועז צפריר במערכה א'.
 

בועז ל

New member
שבתשתיות
שבת שלום לכולם. לאחר הפוגה קלה, המדור השבועי חוזר עם שני עדכונים קצרצרים מרק"ל ירושלים ופתיחתו המעוכבת של הקו לראשל"צ. בנוסף, יובא עדכון נוסף ונרחב יותר מהכפלת הקו לב"ש. בתמונת הפתיחה ה"קשורה ישירות" לנושאי השרשור: כך ייראה בקרוב מזניק הקפה החדש שלי לאתרי העבודה של ר"י.
קפיצה קטנה לנייד
קרונית עבודה אתמול בקרבת מפגש 244.
 

mishmish

New member
קפיצה קטנה לנייד
קרונית עבודה אתמול בקרבת מפגש 244.
של איזה חברה הסמל על הקרונית מקדימה ?
זה כמובן לא הסמל של רכבת ישראל...מוזר..בד"כ בקידמת קרוניות העבודה יש את הסמל הרגיל של הרכבת. האם מדובר בקרונית חדשה שהגיעה לארץ לאחרונה ?
 

raminec

New member
של איזה חברה הסמל על הקרונית מקדימה ?
זה כמובן לא הסמל של רכבת ישראל...מוזר..בד"כ בקידמת קרוניות העבודה יש את הסמל הרגיל של הרכבת. האם מדובר בקרונית חדשה שהגיעה לארץ לאחרונה ?
ישנן גם קרוניות של קבלנים
שנעות על המסילות. חלקן מושכרות מחברות בחו"ל לצורך הפרוייקט. כך למשל קרונות החצץ של לסיכו שמניחה חלק ניכר מן המסילות בארץ בשנים האחרונות (כן כן, גם זה הופרט בשיטת הסלאמי).
 

easylivin

New member
ישנן גם קרוניות של קבלנים
שנעות על המסילות. חלקן מושכרות מחברות בחו"ל לצורך הפרוייקט. כך למשל קרונות החצץ של לסיכו שמניחה חלק ניכר מן המסילות בארץ בשנים האחרונות (כן כן, גם זה הופרט בשיטת הסלאמי).
|כן" עוד דוגמה למיקור חוץ מוצלח.
חברת "לסיכו" היא חברה מקצועית שבולטת מאוד לטובה בכל הפרוייקטים. הכוונה היא שביום מן הימים, תחומי העיסוק של "רכבת ישראל" יצומצמו למינימום הכרחי של: אשכרה, תפעול רשת הרכבות. לא בניית תחנות, לא הכנת סנדביצ'ים ולא שאר דברים לא קשורים, כי לא חסרות חברות אחרות שיודעות לעשות את הדברים האלה הרבה יותר טוב ממנה. "רכבת ישראל" צריכה לתפעל ולנהל את העסק ברמה העליונה, כך זה עובד בעולם וכך זה יעבוד גם בארץ. למרבה המזל, המהלכים גם זוכים לסיוע נדיב של ועד העובדים הממאיס את עצמו על הציבור עם כל השבתה פראית או חוקית נוספת.
אגב רמי, התפלאתי מדוע לא מחית ולא יצאת חוצץ נגד כך ששמה של חברה פרטית מתנוסס על ה-TBM בשער הגיא... הרי לשיטתו של הועד, אך ורק "רכבת ישראל" הייתה צריכה לתכנן, להרכיב ולהפעיל את המכונה הפשוטה הזו. כל הידע מהניסיון המקצועי קיים בה
, ומה שעדיין לא קיים אפשר וצריך לרכוש... אז מה אם זה היה לוחק עשרים שנה ובסוף לא היה עובד? הרי טובתם של 2,500 (בערך) העובדים החרוצים (קרי, הפרולטריון) קודמת לטובתם של מאות אלפי נוסעים (בורגנים מושחתים), הלא כן?!
 

raminec

New member
|כן" עוד דוגמה למיקור חוץ מוצלח.
חברת "לסיכו" היא חברה מקצועית שבולטת מאוד לטובה בכל הפרוייקטים. הכוונה היא שביום מן הימים, תחומי העיסוק של "רכבת ישראל" יצומצמו למינימום הכרחי של: אשכרה, תפעול רשת הרכבות. לא בניית תחנות, לא הכנת סנדביצ'ים ולא שאר דברים לא קשורים, כי לא חסרות חברות אחרות שיודעות לעשות את הדברים האלה הרבה יותר טוב ממנה. "רכבת ישראל" צריכה לתפעל ולנהל את העסק ברמה העליונה, כך זה עובד בעולם וכך זה יעבוד גם בארץ. למרבה המזל, המהלכים גם זוכים לסיוע נדיב של ועד העובדים הממאיס את עצמו על הציבור עם כל השבתה פראית או חוקית נוספת.
אגב רמי, התפלאתי מדוע לא מחית ולא יצאת חוצץ נגד כך ששמה של חברה פרטית מתנוסס על ה-TBM בשער הגיא... הרי לשיטתו של הועד, אך ורק "רכבת ישראל" הייתה צריכה לתכנן, להרכיב ולהפעיל את המכונה הפשוטה הזו. כל הידע מהניסיון המקצועי קיים בה
, ומה שעדיין לא קיים אפשר וצריך לרכוש... אז מה אם זה היה לוחק עשרים שנה ובסוף לא היה עובד? הרי טובתם של 2,500 (בערך) העובדים החרוצים (קרי, הפרולטריון) קודמת לטובתם של מאות אלפי נוסעים (בורגנים מושחתים), הלא כן?!
נו, שויין...
אם יש ועד עובדים ש"הרוויח ביושר" לחטוף הפרטה בראש, זה ועד העובדים של הרכבת. ההתנהלות שלהם היא לא חכמה בלשון המעטה. הבעיה, לדעתי, היא שמי שישלם על זה את המחיר זה בעיקר הנוסעים ולא העובדים. אפילו אם יפטרו את מחציתם בתום הסכסוך. אם פעם אחת הפרטה הצליחה, זה לא אומר שכל הפרטה מצליחה. אם תסתכל למשל על ה"הצלחה" של סיטיפס בביצוע המרשים של הרקלת בירושלים תתחיל להבין על מה שאני מדבר. על ההישג המדהים של מריחת הזמן של MTS אני בכלל לא מדבר. ביבי והיועצים שלו קבעו בריש גלי שמבחינתם ביטול העבודה המאורגנת בישראל זה יעד ולדעתי זה רע. בניגוד להנחת מסילות או כריית מנהרות שנעשית אד הוק בכל פרוייקט ולכן הכדאיות של החזקת הצוות והכלים היא נמוכה, תחזוקה של קרונות היא שיגרה שמחזיקה צוות קבוע. כל מטרת ההפרטה של תחזוקת הקרונות היא שבירת העבודה המאורגנת ותו לא. לכן התנגדתי נחרצות להפרטה הזו ואמשיך להתנגד אליה נחרצות חרף כל מה שכתבת או תכתוב כאן בפורום.
 

easylivin

New member
נו, שויין...
אם יש ועד עובדים ש"הרוויח ביושר" לחטוף הפרטה בראש, זה ועד העובדים של הרכבת. ההתנהלות שלהם היא לא חכמה בלשון המעטה. הבעיה, לדעתי, היא שמי שישלם על זה את המחיר זה בעיקר הנוסעים ולא העובדים. אפילו אם יפטרו את מחציתם בתום הסכסוך. אם פעם אחת הפרטה הצליחה, זה לא אומר שכל הפרטה מצליחה. אם תסתכל למשל על ה"הצלחה" של סיטיפס בביצוע המרשים של הרקלת בירושלים תתחיל להבין על מה שאני מדבר. על ההישג המדהים של מריחת הזמן של MTS אני בכלל לא מדבר. ביבי והיועצים שלו קבעו בריש גלי שמבחינתם ביטול העבודה המאורגנת בישראל זה יעד ולדעתי זה רע. בניגוד להנחת מסילות או כריית מנהרות שנעשית אד הוק בכל פרוייקט ולכן הכדאיות של החזקת הצוות והכלים היא נמוכה, תחזוקה של קרונות היא שיגרה שמחזיקה צוות קבוע. כל מטרת ההפרטה של תחזוקת הקרונות היא שבירת העבודה המאורגנת ותו לא. לכן התנגדתי נחרצות להפרטה הזו ואמשיך להתנגד אליה נחרצות חרף כל מה שכתבת או תכתוב כאן בפורום.
על אותו המשקל, זה לא אומר שהפרטה לא מוצלחת
משליכה על כל הפרטה אחרת. יש דוגמאות לכאן ולכאן - וכל מקרה לגופו, דרושים מהלכים חכמים ומתוכננים היטב, וגם הביצוע והפיקוח צריך להיות בהתאם. וכאן אני מסכים שיש מקום לחשש מסויים כל עוד מדובר בממשלת ישראל כפי שאנחנו מכירים את התנהלותה... לצערנו הרב, "כאן עדיין לא אירופה" במובנים רבים. מבחינתי, השאיפה היא לא "ביטול העבודה המאורגנת" אלא התייעלות. כאמור, מהלכים דומים שנעשו במקומות המתאימים ובצורה חכמה, הוכיחו שזה אפשרי. וכידוע, קיימת התארגנות עובדים גם בשוק הפרטי שעובדת לא רע במדינות כתיקונן (כלומר, כאלו שגם לא נסחפות לקיצוניות השנייה, שניתן לקרוא לה "סוציאליזם חזירי"). לא רואה את הקשר בין מערך קבוע ללא-קבוע. לצורך השוואה, חברות לא מחזיקות היום טבחים מן המניין אלא מזמינות אוכל מחברות קייטרינג, ואין דבר יותר קבוע מזה. אגב, אני עובד בשוק הפרטי, וגם החברה שלי מזמינה עבודות קבועות מהמון קבלני משנה: עבודות ברמה נמוכה יותר ממה שעושים לאחר מכן עובדי החברה המזמינה, ואני ביניהם. ואני ממש לא מתלונן על כך, כל עוד השכר ושאר התנאים הם בסדר מבחינתי. לא בוער לי לצרף את עובדיו של קבלן המשנה (שגם הם משתכרים בסדר גמור, כי ממש לא מדובר בסדנת יזע אלא בחברת היי-טק אחרת) למצבת כח האדם בחברה שאני עובד בה. זה פשוט לא משנה לא מבחינתי ולא מבחינתם, מהו שמו של המעסיק. לכל חברה יש את המומחיות שלה, ובסופו של דבר שתיהן מרוויחות מכך.
 
על אותו המשקל, זה לא אומר שהפרטה לא מוצלחת
משליכה על כל הפרטה אחרת. יש דוגמאות לכאן ולכאן - וכל מקרה לגופו, דרושים מהלכים חכמים ומתוכננים היטב, וגם הביצוע והפיקוח צריך להיות בהתאם. וכאן אני מסכים שיש מקום לחשש מסויים כל עוד מדובר בממשלת ישראל כפי שאנחנו מכירים את התנהלותה... לצערנו הרב, "כאן עדיין לא אירופה" במובנים רבים. מבחינתי, השאיפה היא לא "ביטול העבודה המאורגנת" אלא התייעלות. כאמור, מהלכים דומים שנעשו במקומות המתאימים ובצורה חכמה, הוכיחו שזה אפשרי. וכידוע, קיימת התארגנות עובדים גם בשוק הפרטי שעובדת לא רע במדינות כתיקונן (כלומר, כאלו שגם לא נסחפות לקיצוניות השנייה, שניתן לקרוא לה "סוציאליזם חזירי"). לא רואה את הקשר בין מערך קבוע ללא-קבוע. לצורך השוואה, חברות לא מחזיקות היום טבחים מן המניין אלא מזמינות אוכל מחברות קייטרינג, ואין דבר יותר קבוע מזה. אגב, אני עובד בשוק הפרטי, וגם החברה שלי מזמינה עבודות קבועות מהמון קבלני משנה: עבודות ברמה נמוכה יותר ממה שעושים לאחר מכן עובדי החברה המזמינה, ואני ביניהם. ואני ממש לא מתלונן על כך, כל עוד השכר ושאר התנאים הם בסדר מבחינתי. לא בוער לי לצרף את עובדיו של קבלן המשנה (שגם הם משתכרים בסדר גמור, כי ממש לא מדובר בסדנת יזע אלא בחברת היי-טק אחרת) למצבת כח האדם בחברה שאני עובד בה. זה פשוט לא משנה לא מבחינתי ולא מבחינתם, מהו שמו של המעסיק. לכל חברה יש את המומחיות שלה, ובסופו של דבר שתיהן מרוויחות מכך.
אפילו ההסתדרות היא המפריטה הגדולה
ביותר שהייתה יותר מהמדינה עצמה כל הפנסיות שנוהלו ע"י ההסתדרות היו בגרעונות של מאות מיליארדים ואז בא ביבי הנורא מכולם וכיסה להם את הגרעונות והעביר את זה לניהול המדינה.(הפנסיות הישנות )
 

raminec

New member
אפילו ההסתדרות היא המפריטה הגדולה
ביותר שהייתה יותר מהמדינה עצמה כל הפנסיות שנוהלו ע"י ההסתדרות היו בגרעונות של מאות מיליארדים ואז בא ביבי הנורא מכולם וכיסה להם את הגרעונות והעביר את זה לניהול המדינה.(הפנסיות הישנות )
מה שבעצם כתבת כאן
זה שהבעיה לחוסר העמידה בגירעון האקטוארי של קרנות פנסיה הותיקות היא הלאמה, לא הפרטה. סתם שתדע.
 
מה שבעצם כתבת כאן
זה שהבעיה לחוסר העמידה בגירעון האקטוארי של קרנות פנסיה הותיקות היא הלאמה, לא הפרטה. סתם שתדע.
נכון הייתה הלאמה של משהו שההסתדרות ניהלה
וסגירה לקבלת חוסכים חדשים, ופתיחה של קרנות פרטיות שגם היא נעשתה לדעתי בצורה שערורייתית, אבל עדיין פחות שערורייתית מהניהול של העבודה המאורגנת.
 

raminec

New member
אפילו ההסתדרות היא המפריטה הגדולה
ביותר שהייתה יותר מהמדינה עצמה כל הפנסיות שנוהלו ע"י ההסתדרות היו בגרעונות של מאות מיליארדים ואז בא ביבי הנורא מכולם וכיסה להם את הגרעונות והעביר את זה לניהול המדינה.(הפנסיות הישנות )
את המחיר של הוצאת קרנות הפנסיה
על ידי ביבי מידיי הבנקים שמפוקחים בקפדנות על ידי המדינה מאז הקמתה לידי חברות הביטוח שכמעט ואינן מפוקחות כלל וכלל אנחנו עוד נשלם בריבית דריבית. אתה מוזמן לשמוע את הרצאתו של ירון זליכה בנושא.
 
את המחיר של הוצאת קרנות הפנסיה
על ידי ביבי מידיי הבנקים שמפוקחים בקפדנות על ידי המדינה מאז הקמתה לידי חברות הביטוח שכמעט ואינן מפוקחות כלל וכלל אנחנו עוד נשלם בריבית דריבית. אתה מוזמן לשמוע את הרצאתו של ירון זליכה בנושא.
תאמין לי שאני שמעתי...
דרך אגב ביבי שמינה את זליכה התנגד לזה והמפקח שהוא כביכול הדמות המקצועית לחצה ואם ביבי היה לוחץ להשארת חצי מהפנסיות בבנקים בניגוד לעמדה המקצועית כביכול של הוועדה משנת 2005, היו צולבים אותו בכל התקשורת הישראלית שנשלטת ע"י אותם נהנים כביכול מהרפורמה,אבל היום כנראה זה הולך להשתנות לפחות חלקית בוועדת תיקון של הריכוזיות שתגיש המלצות, ותאמין לי שגם כאן יהיו לחצים ותקשורת עויינת שכביכול לטובת האזרח אבל למעשה... דרך אגב זה בדיוק אותה שטיפת מוח של מדינת רווחה שזה הדבר הכי גרוע שיכול להיות בשביל המעמד הנמוך ועל אחת כמה וכמה מעמד הבניים, מי שיהנה ממדינת רווחה זאת בדיוק אותה קבוצה שלא נזקקת לרווחה ומטיפה לה. מדינת רווחה אמיתית זה מדינה שבה יש שיוויון הזדמנויות ושוק חופשי מה שאין במדינת ישראל, שקיים בה סוציאליזם עם גופים משנות ה50 וטייקונים מקורבים בעלי שליטה בתקשורת שעושים כאן פסיכולוגיה הפוכה בריבוע שאנשים לצערי קונים וביוקר...
 
נו, שויין...
אם יש ועד עובדים ש"הרוויח ביושר" לחטוף הפרטה בראש, זה ועד העובדים של הרכבת. ההתנהלות שלהם היא לא חכמה בלשון המעטה. הבעיה, לדעתי, היא שמי שישלם על זה את המחיר זה בעיקר הנוסעים ולא העובדים. אפילו אם יפטרו את מחציתם בתום הסכסוך. אם פעם אחת הפרטה הצליחה, זה לא אומר שכל הפרטה מצליחה. אם תסתכל למשל על ה"הצלחה" של סיטיפס בביצוע המרשים של הרקלת בירושלים תתחיל להבין על מה שאני מדבר. על ההישג המדהים של מריחת הזמן של MTS אני בכלל לא מדבר. ביבי והיועצים שלו קבעו בריש גלי שמבחינתם ביטול העבודה המאורגנת בישראל זה יעד ולדעתי זה רע. בניגוד להנחת מסילות או כריית מנהרות שנעשית אד הוק בכל פרוייקט ולכן הכדאיות של החזקת הצוות והכלים היא נמוכה, תחזוקה של קרונות היא שיגרה שמחזיקה צוות קבוע. כל מטרת ההפרטה של תחזוקת הקרונות היא שבירת העבודה המאורגנת ותו לא. לכן התנגדתי נחרצות להפרטה הזו ואמשיך להתנגד אליה נחרצות חרף כל מה שכתבת או תכתוב כאן בפורום.
זה לא הפרטה.
תחזוקת קרונות ע"י היצרן קיימת ברוב חברת רכבות בעולם כולל במדינות סקנדינביה, רק כאן חבורה של מחזיקי שאלטר משתמשים בציבור שלם כבני ערובה וזורקים סיסמאות ריקות מתוכן על הפרטה, שמדובר בצעד קודם כל בטיחותי (כי עובדי תחזוקה מטעם היצרן יקבלו משכורות יותר גבוהות בחוזים אישיים), בניגוד לוועד שאין לו שום אחריות דה פאקטו על אם קורה משהו לנוסעים, למשרד התחבורה ולהנהלת הרכבת האחריות המנהלית ואף הפלילית קיימת באם קורה חלילה תאונה, תקלה עקב אי תחזוקה מקצועית של הרכבת ככה שהדרישה החד משמעית לתחזוקה ע"י מיקור חוץ של היצרן ברורה והשר וההנהלה לא ייקחו שום סיכון אפילו אם זה יהיה כרוך בהשבתה או סגירה של הרכבת. נושא התחזוקה לא יישאר בידי הוועד, אלה בידי גורמים מקצועיים כפי שאמור להיות לפי כל בר דעת שלא מתלהב מסיסמאות בסגנון קפיטליזים דורסני וכל שאר החרטות שדמי הוועד מממנים בעיתונות.(מעניין שיח"צ של העבודה המאורגנת יצא למיקור חוץ כנראה שבכל זאת המגזר הפרטי יעיל יותר)
 

raminec

New member
זה לא הפרטה.
תחזוקת קרונות ע"י היצרן קיימת ברוב חברת רכבות בעולם כולל במדינות סקנדינביה, רק כאן חבורה של מחזיקי שאלטר משתמשים בציבור שלם כבני ערובה וזורקים סיסמאות ריקות מתוכן על הפרטה, שמדובר בצעד קודם כל בטיחותי (כי עובדי תחזוקה מטעם היצרן יקבלו משכורות יותר גבוהות בחוזים אישיים), בניגוד לוועד שאין לו שום אחריות דה פאקטו על אם קורה משהו לנוסעים, למשרד התחבורה ולהנהלת הרכבת האחריות המנהלית ואף הפלילית קיימת באם קורה חלילה תאונה, תקלה עקב אי תחזוקה מקצועית של הרכבת ככה שהדרישה החד משמעית לתחזוקה ע"י מיקור חוץ של היצרן ברורה והשר וההנהלה לא ייקחו שום סיכון אפילו אם זה יהיה כרוך בהשבתה או סגירה של הרכבת. נושא התחזוקה לא יישאר בידי הוועד, אלה בידי גורמים מקצועיים כפי שאמור להיות לפי כל בר דעת שלא מתלהב מסיסמאות בסגנון קפיטליזים דורסני וכל שאר החרטות שדמי הוועד מממנים בעיתונות.(מעניין שיח"צ של העבודה המאורגנת יצא למיקור חוץ כנראה שבכל זאת המגזר הפרטי יעיל יותר)
כל מה שכתבת כאן
לא מוכיח או אפילו מרמז על כך שזו לא הפרטה. זה בסה"כ מסביר את דעתך, שאינה מקובלת עליי, למה צריך להפריט את הרכבת. אבל הפרטה הייתה והפרטה תישאר. לא חברות פרטיות ולא חברות ממשלתיות בישראל לוקחות אחריות על הרשלנות שלהן. על אחת כמה וכה אחריות אישית של מקבלי ההחלטות. גם בתי המשפט בישראל כמעט תמיד מוותרים למנהלים של חברות כאשר החברה שלהן עברה על החוק וקונסים את החברה בלבד. זו התנהלות של המדינה ושום הפרטה לא תשנה אותה. אני משוכנע שפארק דה פרנס יכול לתת לך שפע של דוגמאות לכך שאני צודק בדבריי. אם רק ירצה...
 
כל מה שכתבת כאן
לא מוכיח או אפילו מרמז על כך שזו לא הפרטה. זה בסה"כ מסביר את דעתך, שאינה מקובלת עליי, למה צריך להפריט את הרכבת. אבל הפרטה הייתה והפרטה תישאר. לא חברות פרטיות ולא חברות ממשלתיות בישראל לוקחות אחריות על הרשלנות שלהן. על אחת כמה וכה אחריות אישית של מקבלי ההחלטות. גם בתי המשפט בישראל כמעט תמיד מוותרים למנהלים של חברות כאשר החברה שלהן עברה על החוק וקונסים את החברה בלבד. זו התנהלות של המדינה ושום הפרטה לא תשנה אותה. אני משוכנע שפארק דה פרנס יכול לתת לך שפע של דוגמאות לכך שאני צודק בדבריי. אם רק ירצה...
תבין ההגדרה של הפרטה זה העברת בעלות
של אמצעי הייצור(במקרה שלנו זה הבעלות על חברת רכבת ישראל) במניות ומקרקעין. . כלומר כאן לא עושים שום דבר מזה, אלה מעבירים למיקור חוץ תחזוקה של קרונות רכבת גם צה"ל מעביר תחזוקה למיקור חוץ כבר משנות ה70 וגם הקפה שמגישים לנשיא המדינה נעשה ע"י מיקור חוץ אז גם הם מופרטים?
 
כל מה שכתבת כאן
לא מוכיח או אפילו מרמז על כך שזו לא הפרטה. זה בסה"כ מסביר את דעתך, שאינה מקובלת עליי, למה צריך להפריט את הרכבת. אבל הפרטה הייתה והפרטה תישאר. לא חברות פרטיות ולא חברות ממשלתיות בישראל לוקחות אחריות על הרשלנות שלהן. על אחת כמה וכה אחריות אישית של מקבלי ההחלטות. גם בתי המשפט בישראל כמעט תמיד מוותרים למנהלים של חברות כאשר החברה שלהן עברה על החוק וקונסים את החברה בלבד. זו התנהלות של המדינה ושום הפרטה לא תשנה אותה. אני משוכנע שפארק דה פרנס יכול לתת לך שפע של דוגמאות לכך שאני צודק בדבריי. אם רק ירצה...
ועוד משהו אני מסכים עם מה שכתבת
לגבי האחריות ובתי משפט, רק שמקרה שלנו זה אחריות יצרן ככה שזה קצת שונה ממה שאמרת, היצרן שהוא הספק של הרכבות במקרה הזה הוא גם יהיה אחראי על התחזוקה, נכון שאין שלמות אבל זה הכי טוב שיכול להיות מבחינת תחזוקה שהיצרן יתחזק את הקרונות ולא מישהו אחר בין אם הוא זכיין אחר או עובדי רכבת. מה גם שכל חברת ציוד כבד לא מעסיקה בעצמה את המתחזקים, אלה הולכת ליצרן או לנציג לתיחזוק, תחשוב אפילו ברמה הפרסונלית קנית רכב והלכת למוסך או למי שקנית ממנו את הרכב שיתקן לך?אני מניח שלמוסך מורשה ואפילו למוסך מורשה של הפירמה עצמה.
 

בועז ל

New member
ועוד משהו אני מסכים עם מה שכתבת
לגבי האחריות ובתי משפט, רק שמקרה שלנו זה אחריות יצרן ככה שזה קצת שונה ממה שאמרת, היצרן שהוא הספק של הרכבות במקרה הזה הוא גם יהיה אחראי על התחזוקה, נכון שאין שלמות אבל זה הכי טוב שיכול להיות מבחינת תחזוקה שהיצרן יתחזק את הקרונות ולא מישהו אחר בין אם הוא זכיין אחר או עובדי רכבת. מה גם שכל חברת ציוד כבד לא מעסיקה בעצמה את המתחזקים, אלה הולכת ליצרן או לנציג לתיחזוק, תחשוב אפילו ברמה הפרסונלית קנית רכב והלכת למוסך או למי שקנית ממנו את הרכב שיתקן לך?אני מניח שלמוסך מורשה ואפילו למוסך מורשה של הפירמה עצמה.
העיסוק בהגדרות (כן הפרטה, לא הפרטה) הוא עיסוק
טפל מבחינתי, שבי. אנו הציבור, כבעלים האמיתיים של הרכבת, צריכים לשאול את עצמנו שתי שאלות עיקריות בלבד. 1. האם מיקור החוץ יתרום לשיפור בתחזוקת ובבטיחות הציוד הנייד של ר"י (ואין ספק כי אכן נדרש שיפור דרמטי)? 2. האם יישום מיקור החוץ אכן יגרום פגיעה בלתי נסבלת בתנאי העסקתם של עובדי הרכבת? ויש גם שאלה נוספת בכ"ז. האם ניתן במסגרת הקיימת למצוא פתרון יעיל לבעיות התחזוקה והבטיחות בציוד הנייד - פתרון שבשקלול כולל יהיה עדיף כלכלית על מיקור החוץ המוצע ע"י האוצר.
 

easylivin

New member
העיסוק בהגדרות (כן הפרטה, לא הפרטה) הוא עיסוק
טפל מבחינתי, שבי. אנו הציבור, כבעלים האמיתיים של הרכבת, צריכים לשאול את עצמנו שתי שאלות עיקריות בלבד. 1. האם מיקור החוץ יתרום לשיפור בתחזוקת ובבטיחות הציוד הנייד של ר"י (ואין ספק כי אכן נדרש שיפור דרמטי)? 2. האם יישום מיקור החוץ אכן יגרום פגיעה בלתי נסבלת בתנאי העסקתם של עובדי הרכבת? ויש גם שאלה נוספת בכ"ז. האם ניתן במסגרת הקיימת למצוא פתרון יעיל לבעיות התחזוקה והבטיחות בציוד הנייד - פתרון שבשקלול כולל יהיה עדיף כלכלית על מיקור החוץ המוצע ע"י האוצר.
התשובה לשאלתך השנייה - לא, חד וחלק.
זה לא מחייב שום פגיעה בעובדי רכבת ישראל הקיימים, מלבד אולי התחרות שהועד ללא שום ספק אינו מעוניין בה. הסתייגות קטנה: גם אם הייתה פגיעה כזאת (וכאמור, אין שום סיבה שתהיה), לדעתי ולפי ההיגיון הבריא כפי שאני רואה אותו, טובתם של מאות אלפי הנוסעים חשובה כאן יותר. התשובה לשאלתך השלישית: אולי בעתיד, אבל בטוח לא בשנים הקרובות והמכריעות... ולשאלתך הראשונה: אולי. מה שבטוח הוא, שהתחזוקה לא תהיה גרועה יותר.
 

amit1270

New member
התשובה לשאלתך השנייה - לא, חד וחלק.
זה לא מחייב שום פגיעה בעובדי רכבת ישראל הקיימים, מלבד אולי התחרות שהועד ללא שום ספק אינו מעוניין בה. הסתייגות קטנה: גם אם הייתה פגיעה כזאת (וכאמור, אין שום סיבה שתהיה), לדעתי ולפי ההיגיון הבריא כפי שאני רואה אותו, טובתם של מאות אלפי הנוסעים חשובה כאן יותר. התשובה לשאלתך השלישית: אולי בעתיד, אבל בטוח לא בשנים הקרובות והמכריעות... ולשאלתך הראשונה: אולי. מה שבטוח הוא, שהתחזוקה לא תהיה גרועה יותר.
ומה רע בפגיעה בעובדים גרועים?
מי שלא עושה עבודה טובה לא צריך ליהנות מהגנה. לא ברור לי למה ועדים כל כך נלחמים להשאיר את ה"בררה". כך גם במערכת החינוך ובעוד מקומות שנהנים מהגנת-יתר של ועדים חזקים.
 

easylivin

New member
ומה רע בפגיעה בעובדים גרועים?
מי שלא עושה עבודה טובה לא צריך ליהנות מהגנה. לא ברור לי למה ועדים כל כך נלחמים להשאיר את ה"בררה". כך גם במערכת החינוך ובעוד מקומות שנהנים מהגנת-יתר של ועדים חזקים.
לא אמרתי שזה רע...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה