שבת - מרוץ פתיחת העונה באורים

שבת - מרוץ פתיחת העונה באורים

יש תחזית לגשם בדרום.

 
מודיעים לנו שסייקלינג אקדמי ירכבו השנה על קנונדייל

http://www.canadiancyclist.com/dailynews.php?id=30487
כמובן שלקנדים יש טעות קטנה. הם טוענים שמרוץ פתיחת העונה של הקבוצה יהיה בפברואר באיטליה - המרוץ החד יומי "גרנד פרי קוסטה די אטרוסקי". הם רק שכחו שבדרך יש להם מרוץ חד-יומי לא פחות חשוב
המרוץ באורים. לפי מה שדני אסקרוב כתב לפני כמה ימים בטוויטר, הקבוצה תופיע באורים בהרכב של 4 רוכבים.
 

ItsikH

Member
הגשם צפוי להחלש ולהפסק כבר בבוקר, אבל כמקובל בארצנו
בגלל הרתיעה מהשרב הכבד של הצהריים, הזינוק קרוב לודאי עם זריחה...
 
מקצה העילית גברים

רוכבים יחד עם הג'וניורס (גילאי 17-18) 5 הקפות שהן 145 ק"מ.
הרישום שניתן לראות בקישור שהעליתי קודם הוא די מבורדק ואני מקווה שבמרוץ יהיה משהו יותר מסודר. חלק מהחיילים רשומים עם קבוצה וחלק לא. כנראה רוכבים עם קבוצת נעוריהם? כמו כן, כמו שכתבתי קודם, רשומים בעילית ילידי 1998 ו-1999 ולא ברור לי איך קורה דבר כזה.
ממה שאני יכול להסיק מהרישום, מצרפת כאן רשימה של הקבוצות הבולטות והרוכבים הבולטים (סדר הקבוצות הוא אקראי):
IGP (ישראל גו פרו) - יובל דולין וחן שרייבר (סה"כ 2-3 רוכבים)
CCC - אביב יחזקאל, עידן שפירא, ים פוליאק? (חייל) (קבוצה די גדולה כולל הג'וניורס)
סייקלינג אקדמי - כריס באטלר, גיא גבאי, גיא שגיב, מקס קורוס (4 רוכבים)
דינאמו רייסינג - דמיטרי גרבובסקי (2 רוכבים)
 
המשך, ההודעה נשלחה בטעות באמצע הכתיבה

TACC - זוהר הדרי ?(חייל) (4-5 רוכבים)
500 ואט -בן איינהורן, עומר גולדשטיין, רועי גולדשטיין (6-7 רוכבים)
משתתפים גם "אופניים בשביל הגליל" עם 3 רוכבים, אשכולות עם 2 רוכבים (כולל יובל פרידמן) טים משגב רוכב אחד.
חיילים שלא רשומים בקבוצה: איתמר איינהורן, אופק חסון, נדב מובשוביץ.
 
רשימת משתתפים ברורה יותר, ותחזית, רק של מזג אוויר .

רוחות ערות וקצת גשם .

מישהו מעריך שזה יהיה יום "סגירת החשבון" (הספורטיבית כמובן) ,
של משפחות גולדשטיין את איינהורן וחבריהם (הרבים) לקבוצה ? .

 

ariasdo

New member
לפני כמה שנים לאף אחד לא היה סיכוי במסלול כמו אורים ......

להתחרות מול דמיטרי גרבובסקי בשנתיים האחרונות כושרו כנראה ירד מסיבות שונות
רק בישראל אפשר להרוס פוטנציאל של רוכב ברמה עולמית . מעניין מה כושרו היום .

מה שצריך לעניין במרוץ זה אך יתמודדו הרוכבים מול הרבעיה של סייקלינג אקדמי .

לגבי המסלול בעיקרון מישור מעגלי הקפות - נתוני האורך שפרסמו להקפה זה 29 ק"מ לפי גוגל זה 27.7 ק"מ

50% מגמת ירידה ו 50% מישור עולה .

מצורף מפה וגרף

אני כותב את התגובה על מנת להוסיף ערך נוסף לנושא ולנסות להגדיל את התעניינות בפורום למרוצים בארץ .

שבת שלום

אריה סדובניק

 
גרבובסקי עשה הסבה לטריאתלון, בפעם האחרונה ראיתי את שמו ב...

רשימת המשתתפי של המרחק המלא בישראמן, שיתקיים בעוד שלושה שבועות.
 
איך מרוץ כביש עוזר להכנה לישראמן?

יש גם סיכון לנפילות, לא? ואם זו הכנה טובה למה טריאתלטים אחרים לא משתתפים במרוצי כביש. זו שאלה אמיתית, לא התנצחות.
 

ariasdo

New member
לאחר עיון בכתובים ברשת יש לי הסבר לנושא שמבוסס על ...

הגיון והערכה - (אני מניח שגם ליאיר בן עמי יש הסבר לנושא הוא מתמצא בפרטים )

אני רק מנשא לתת הערכה כמו פרשן מהצד
קצת רקע - דימיטרי גרבובסקי כבר לא ילד עבר 30 .
כרוכב זה פספוס שלו ושל המדינה שבשנים הטובות שלו שהיה צעיר יותר לא הצליחו לסדר את נושא האזרחות עד היום .
נוצר מצב שנמנע ממנו האפשרות להיות אלוף ישראל רשמי וחלק מנבחרת ישראל
זה אחד הסיבות שעשה הסבה לטריאתלון ,

סיבה נוספת יש מצב שגם משך פציעות וקשה להתאושש ולחזור לכושר תחרות מול צעירים שאין גם מוטיבציה בגלל שהמטרה נמנעה אזרחות ישראלית .

סיבה נוספת אולי הסבה לטריאתלון מאפשרת לקבל תמורה יותר טובה בפרסים .

זה היה רק הרקע כללי
לשאלה שלך איך מרוץ כביש עוזר להכנה לישראמן?

הרכיבה בישראמן זה המקצה החזק של דימיטרי ושם יש לו את היתרון
אבל גם בחצי ישראמן הוא צריך לבצע מקצה שחיה וגם מקצה ריצה שזה מקצועות שהוא חלש בהם יחסית .
אני מניח בהגיון שרוב האימונים שלו לישראמן מוקדשים לחזק את הצדדים החלשים האלו .
בהקשר לרכיבה בתחרויות מרוצי הכביש של האיגוד זה כנראה משמש חלק מהזמן המוקדש לאימוני הרכיבה שלו .
אני מניח שלהיפצע אפשר גם באימון במרוצים הוא צריך להזהר יותר ולהיות פחות אגרסיבי .

לגבי למה שאר הטראטלטים לא משתתפים במרוצי כביש
התשובה יכול להיות בסבירות גבוהה שרמת הרכיבה שלהם הרבה פחות טובה מרוכבים לפי הקטגוריות .
והם מתרכזים בחלוקת זמן אימון שתתאם לתחרויות ישראמן .

יום טוב

אריה סדובניק
 
אודי - אני לא המאמן שלו, רק צופה מהצד ששמע את דבריו...

בקשר לחצי הראשון של השאלה:
אם אביע כאן דעה, כתשובה לשאלתך, זה יהיה זלזול במאמן של גרבובסקי ובגרבובסקי עצמו.

דיברתי עם גרבובסקי, לפני שהתחרה לראשונה בישראמן וכשזינק לראשונה לטריאתלון והוא אמר לי שהמטרה שלו היא לנצח בישראמן, אחרי זה הוא ישקול לגבי ההמשך.

כששאלתי אותו על אפשרות חזרה למרוצי כביש הוא ביקש שלא אצטט אותו ובכל 25 שנות עבודתי כעיתונאי לא הפרתי בקשה של ספורטאי וכל בעל תפקיד על דברים שנאמרו לא לציטוט.

אם אתה באמת רוצה תשובה לשאלתך, כנראה שהכתובת לה היא המאמן של גרבובסקי, אולי הוא עצמו, לא אני.

בקשר להשתתפות במרוצי כביש, כחלק משגרת אימונים והכנה לתחרויות טריאתלון, אז דעתי האישית שטריאתלט ישראלי שלא מקיים את השגרה (מזנק לתחרויות כביש רבות ככל האפשר) לא מנצל את תנאי הפתיחה הקיימים.

כשאמנתי זו הייתה שגרת ספורטאי טריאתלון, להשתתף בתחרויות כביש.
כשאמרתי (למי ששאל) שכל ספורטאי המגיע לקבוצה שלי יתחיל כספורטאי טריאתלון ולאחר תקופה (לפי התאמה אישית) נחליט (יחד עם הספורטאי) אם הוא מתחרה טריאתלון, אופניים, או אפילו ריצות ארוכות, גלגלו עליי עיניים כאילו אני מדבר לא ברור והשאלה הנפוצה (בזלזוןל מופגן) הייתה:
"מה זה הפינה לשיפטוכם?"
בשלל הטיות וגרסאות.

מצידי קיבלתי הוכחה לשיטה, כמצליחה ונכונה קודם כל בשורת ספורטאים המאמנים היום, בעלי קבוצות וגם אלו שהמשיכו לשגרת ספורט פנאי.

היו גם הישגים, שהוכיחו את השיטה כלא רעה לכל הפחות, אבל במילא מעטים הגיעו לשורה הזו ובחירתי כרגע היא לדבוק ב"אין הנחתום מעיד על עסתו".

שבוע טוב וברכות לבוברידג', קריסטי, דניס ובאווין על תארי האליפויות של אוסטרליה וניו זילנד וגם לאינהורן הצעיר על הניצחון במרוץ פתיחת העונה
 
ברשותך יאיר, שאלת חידוד נוספת

בנושא סכנת הנפילות. אני יודע שנפילות הן דבר שלא נלקח בחשבון אצל רוכבי האופניים וגם כריס פרום מתחרה במרוצי הכנה בחודש האחרון לפני הטור, אפילו שהוא יודע שעצם בריח שבורה תגמור לו את השנה כולה. אבל רוכבי האופניים צריכים בהכנה לא רק את הקילומטראז' אלא גם מאפיינים אחרים שקיימים רק במרוצים.
האם ספורטאי שיש לו תחרות מטרה בודדת בשנה, יכול להרשות לעצמו פציעה, ולו הקלה ביותר, כשלושה שבועות לפני התחרות?
 
אוכל להשיב רק מהאני מאמין שלי....

כשהייתי מאמן התעקשתי שלא נוותר (אני והספורטאים שלי) על תחרויות אופני כביש כאשר הן התאימו כחידוד אחרון לקראת תחרות המטרה, אבל והוא גדול מאוד.

יש הבדל תהומי בין ספורטאי מקצועי, מקצוען וספורטאי פנאי.

ספורטאי של תרבות ספורט הפנאי באמת כדאי שיציב את שיקולי התאונות.
בכל זאת הוא משקיע המון כסף במטרת על (ואולי בדיוק כמו שציינת - מטרה בודדת בשנה).
לספורטאי המקצועי והמקצוען השיקול של תאונה אפשרית לא צריך להוביל לוויתור על הכנה אופטימאלית ואם הוא ומאמנו בחרו בתחרות כלשהיא כהכנה האופטימאלית אז אין הרבה הבדל בין זינוק לטור השוויצרי המסתיים כעשרה ימים לפני הזינוק לטור דה פראנס, או מרוץ ניצנים שבוע לפני אליפות העולם (ומי שהבין את המשפט האחרון הבין
)
 

ItsikH

Member
דיעה אישית לחלוטין סובייקטיבית
  • יש מרכיבים ייחודיים בתחרות אופניים שמחזקים יכולות חשובות ברכיבה, שרלוונטיים מאוד לטריאתלון, בפרט בטווחים האלו.
  • רוכב שמכוון לארוע טריאתלון שכזה, צריך לדעת להפעיל שיקול דעת סביר, במצב שמתחרה אחר אולי ייטול סיכון, יבחר הוא אחרת.
זה כל הרעיון בתחרויות שאינן תחרויות מטרה בעונה, וזה נכון גם לרוכבי כביש מובהקים.
 
כנראה היה שם עוד טריאתלט

כשהסתכלתי על רשימת התוצאות בעילית גברים, ראיתי שבקבוצה שהגיע ראשונה, במקום ה-9, הגיע בחור בשם גיא כפתור מקבוצת רוכבי אשכולות. בשבילי - שם לא מוכר. כנראה היה יחד עם גיא גבאי וכריס באטלר מסייקלינג אקדמי שגישרו מהדבוקה. כשחיפשתי קצת באינטרנט אז ראיתי שהבחור כנראה מגיע מתחום הטריאתלון. אז כל הכבוד לו על ההישג היפה. וכנראה, גרבובסקי הוא לא הטריאתלט היחיד שמשתמש במרוצים כהכנה.
 
למעלה