שבת - מרוץ פתיחת העונה באורים

נכון אודי, גיא כפתורי אכן התחרה שם, אבל...

זה היה בשבילו סוג של חזרה לדבוקה של מרוצי הכביש.

הוא כתב על זה בעמוד הפייסבוק שלו - כאן
הוא מאמן ובעלים של קבוצת טריאתלון ובעברו היה אחד ממתחרי הטריאתלון הטובים בישראל.
גם היום הוא יכול להעניק מאבק למדרגות דוכני המנצחים של תחרויות טריאתלון.

למי שלא זוכר אזכיר גם את האחים אלתרמן שנהגו להתחרות במרוצי כביש והיו עוד לא מעט מתחרי טריאתלון שעשו זאת.
 
איתמר איינהורן מ-500 ואט מנצח בעילית גברים בסיום מרתק

הקדים במאוץ את אביב יחזקאל מ-CCC ואת גיא גבאי מסייקלינג אקדמי.
 
קצת רשמים מהמרוץ

עד שדני אסקרוב יעלה כתבה מצולמת בבייקפאנל.
אחרי שירד גשם מכובד בלילה לפני המרוץ, בשעה שלפני הזינוק עוד היו טפטופים, אבל מהזינוק לא ירד גשם כלל ואחרי שעה גם הפך למעונן חלקית, כך שהסיום היה במזג אוויר נאה.
די מוקדם ניסה אביב יחזקאל לברוח אבל הוחזר. לא הרבה מאוחר יותר, נוצרה בריחה חזקה של 11 רוכבים שכללו 2 מהאקדמי, 3 מ-TACC כולל 2 ג'וניורס, 2-3 מ-CCC מספר דומה מ-500 ואט ודימה גרבובסקי. קבוצת הבריחה עבדה טוב ביחד ופתחה פער מהדבוקה של 2 דקות והגיע אחר כך בשיא גם ל-4 דקות.
בשלב מסוים יצאו זוהר הדרי מ-TACC ומקס קורוס מהאקדמי לבריחה מתוך הקבוצה הקדמית. אבל לאחר זמן מסוים, וכשהפער החל להצטמק, הם הפסיקו לשתף פעולה והבריחה נסגרה. בשלב מסוים היה לים פוליאק מ-CCC פנצ'ר והוא ושני רוכבי הג'וניורס מ-TACC ירדו אחורה והצטרפו לדבוקה. בסיבוב האחרון, בצלע ממגן לרעים, יצאו לבריחה האחים גולדשטיין מ-500 ואט יחד עם מקס קורוס מהאקדמי (רוכב חזק מאוד). שיתפו פעולה יפה והצליחו לפתוח פער של 20 שניות מחמשת חבריהם לבריחה. אחרי הסיבוב לצלע האחרונה הפער עלה ל-30 שניות ונראה היה שהשלושה ילכו עד הסוף. מקס קורוס ניסה לנער את עומר ורועי גולדשטיין אבל הם הצליחו לסגור אותו בכל פעם. כאן, כנראה, הגיע המהלך ששינה את המרוץ. קבוצה של 3 רוכבים הצליחה לגשר מהדבוקה שצמצמה את הפער והם חברו ל-5 שנשארו מאחור מהבריחה. מאותו רגע הרודפים החלו לרכוב במהירות רבה והצליחו לסגור את הפער לשלושת הבורחים כ-1 ק"מ מהסיום. בסיום היה מאוץ של ה-11 וניצח בו איתמר איינהורן מ-500 ואט. אני לא סגור על זה, אבל חושב שהוא היה בקבוצת הגישור שגישרה מהדבוקה בסיום.
לסיכום, מזג אוויר טוב, מרוץ מעניין ומרתק בסיום. מה צריך יותר?
 
בהמשך לפרשנות של דני אסקרוב

למרות שהמרוץ הלך בדרך ש-500 ואט אולי תכננו מראש, אני חושב שהקבוצה שעבדה בצורה הטובה ביותר אתמול הייתה סייקלינג אקדמי. הם היו בסך הכל 4 רוכבים וניסו להשפיע על המרוץ בכל שלביו ורכבו בצורה התקפית. ההתקפות והבריחות של מקס קורוס לאורך כל המרוץ והגישור של כריס באטלר וגיא גבאי בסיבוב האחרון. הם כנראה ידעו שאם זה ילך לספרינט בסיום אז הסיכוי היותר טוב שלהם זה עם גיא גבאי. אבל כנראה שאחרי הגישור הארוך כבר לא נשאר לו מספיק כוח.
 

daskarov

New member
לייק. אבל לא רק האקדמי

גם אביב יחזקאל, זוהר הדרי והאחים גולדשטיין. בגלל זה היה מרוץ טוב. הרבה רוכבים חזקים. מאבק עד הסוף כמו שאודי כתב קודם ולא מעט שכל וטקטיקה. כיף
 
אני רק שאלה

אם לקבוצה יש רק ארבע רוכבים אבל חזקים,
מה ההגיון לפצל אותם ? ועוד בכל פיצול לתת להם לבזבז כוח.

עם תנאי הרוח הערה והצידית, הם יכלו לעשות "טרור" לדבוקה.

אני חושב שהקרדיט על "תכנון ושליטה במירוץ" קצת מופרזים.

יש לי תחושה חזקה שמה שהכתיב שם את אופי המירוץ היה אדרנלין אגו
ואפס מודעות טקטית.
 
יש את ניסיון העבר במרוצים בישראל בשנים האחרונות

מי שלא בבריחה שיוצאת בהתחלה וכוללת רוכבים חזקים, לא יהיה בעמדת ניצחון כי בהרבה פעמים הבריחה הזאת הולכת עד הסוף.
אם אתה רוצה להשאר בדבוקה ולרדוף, תדאג שיהיה לך מספיק רוכבים שיוכלו לרדוף, כי הקבוצות החזקות שיש להן רוכבים בבריחה לא יעבדו והרוכבים הבודדים מהקבוצות החלשות יותר, גם הם לא יעבדו. 4 רוכבים, גם אם הם חזקים, זה לא מספיק בשביל לעבוד 3 סיבובים ברוח (אחד מהם גם צריך להשאר מספיק טרי כדי לבצע בסיום מהלך מנצח (ספרינט או בריחה).
אפשר להגיד שהאקדמי היו צריכים לשלוח רק את גיא שגיב לבריחה ולהשאיר את מקס קורוס מאחור, אבל זה א)חוכמה שלאחר מעשה, ב)מה שכתוב בספר לא תמיד קורה במציאות כמו שרוצים ג)זה הרכב חדש של האקדמי. 2 רוכבים פעם ראשונה במרוץ בישראל.
 
הדעה שלי, על סמך שיברי המידע, התמונות והתוצאה הסופית.

א) אז אל תתן לקבוצה בריחה חזקה להתרחש.
ב) ברוח צידית ארבעת החזקים מסתדרים על הכביש בצורה שעל הרביעי
כבר אי אפשר לעשות דראפטינג יעיל .
ג) הטיעון של הרכב חדש שלא רכב בישראל , קצת תמוה בעיניי, במיוחד במסלול
בלי שום אתגר טכני. במיוחד שמדובר בשני רוכבים עם ניסיון וחזקים משמעותית
משאר הרוכבים. היו הרבה "שוליי ביטחון" להתפתחויות לא צפויות.
ד) תוצאת הסיום מדברת בעד עצמה . בשורה התחתונה מרבית הדבוקה הורכבה
מנוער וחובבים , ודימה אחד שלדעתי הגיע רק ממחויבות לספונסרים שלו.

אבל שוב, זו רק תחושה ממעט נתונים, יכול להיות שאני טועה.
 
סרטון יפה מהמרוץ מתוך הרכב של סייקלינג אקדמי


בתקווה שמישהו עוד מסתכל על השרשור הזה
https://www.facebook.com/cyclingIL/posts/1037406352977203
 

ariasdo

New member
המעניין בסרטון יש הרגשה בזמן הצפייה כאילו נמצאים בתוך המרוץ

 
למעלה