שבת שלום לכולם

eika2

New member
שבת שלום לכולם ../images/Emo80.gif

שלום לכל מי שעוד לא מכיר אותי אז אני איקה ולפעמים אני שואלת פו שאלות ואחר כך אתם עונים לי. אז יש לי שאלה התחתנטי לפני כמה זמן אולי אתם יודעים על הקלות בשכר לימוד לבחורות נשואות? עדיין אין לי ילדים למרות שאני ובעלי החמוד כפרה עליו מתחננים אולי ילד בקרוב אבל בינתים אני שואלת על נישואים תודה לכם ושתהיה לכם שבת שלום ושקטה איקה
 

orlyt

New member
מזל טוב

למיטב ידיעתי אין הקלה בשכר לימוד על סמך מצב משפחתי, ואני גם בספק אם יש מלגות על בסיס כזה - זה פשוט נראה לי לא רלוונטי לנושא. אם יש לך בעיה כלכלית, בין אם את נשואה או לא נשואה, יש סיוע כלכלי בתנאים מאוד מסוימים.. אבל לא ברור לי איך נישואים אמורים להוות גורם להקלה כלשהי. לגבי הילדים שאתם מתכננים, גם פה זה לא משנה שום דבר מבחינת שכר לימוד. מה שכן, יש לך אפשרות למועדים מיוחדים ואולי גם זכאות לכרטיסי צילום של האגודה במידה וילדת באמצע הסמסטר או במהלך הבחינות..
 

eika2

New member
ואי את בטוחה אורלי?

אם את צודקת אז איזה בסה כי הייתי רוצה לקבל איזה עזרא או מילגה. מאיפו אפשר לברר על מילגות לסטודנטים?
 

ettt

New member
מנסיון של אחרים

הדבר ביחיד שנישואין "עוזרים" בו למלגות זה שלא מסתכלים על ההכנסה של ההורים אלא על ההכנסה של בן/בת הזוג. אבל אם בעלך לעתיד יתפרנס יפה- זה לא ממש עזור לך. יש לי חברים נשואים ששניהם סטודנטים- הם לא קיבלו יותר מלגות ממני (הרווקה, אך ענייה)....
 
ניחוש...

את מבית דתי? אם כן ואם לא, יש במכללה בירושלים פעוטון של המכללה (מזדעזעת בעודי כותבת) בו הילדות בנות 18-21 משאירות את התינוקות שלהם. חוץ מזה כנראה יש שם הנחה בשכ"ל, כנראה שתנאי אחד לפחות הוא שהבחור יהיה ת"כ. היתי כותבת מזל טוב אבל אני לא מאמינה שלהתחתן בגיל 20 גורר מזל טוב מסוג שהוא.
 

gesus

New member
יש לי הצעה בשבילך../images/Emo54.gif

אם את כותבת בקשה לעזרה או מלגה תני למישהו אחר (קצת יותר מלומד) שיכתוב לך אותה,או שבעצם תכתבי את את הבקשה,אני משער שעם השגיאות שלך זה יכול רק לעזור.
 
יש לי הצעה בשבילך gesus... ../images/Emo67.gif

-"אם את כותבת בקשה לעזרה או מלגה תני למישהו אחר (קצת יותר מלומד) שיכתוב לך אותה ,או שבעצם תכתבי את את הבקשה,אני משער שעם השגיאות שלך זה יכול רק לעזור. " זו לא פעם ראשונה שאתה "יורד" בפורום על לקויי למידה,לא מספיק שיש אנשים הסובלים מלקות למידה (דבר שלא אומר כלום על האינטלגנציה שלהם),ושהם סובלים מספיק בגללה , הם צריכים גם אנשים כמוך שיקניטו אותם? ועוד לשמוע מילים אלו מסטודנט לפסיכולוגיה (תחום שלא נראה לי שאתה מתחבר אליו במיוחד)... תתבייש!
 
gesus לומד פסיכולוגיה? איזה אבסורד!

אני במקומך הייתי פורשת ומהר! אמרתי את זה כבר פעם ואני אחזור על זה שוב: זה פשוט גועל נפש איך שאתה מתייחס פה לאנשים. ההתנשאות שלך פשוט מבחילה! ישנם אנשים עם ליקויי למידה קשים שהבעייה שלהם לאו דווקא אומרת שהם חסרי אינטליגנציה. חסר האינטליגנציה וחסר המעוף היחיד שנמצא כאן הוא אתה גסוס! ולצליל עוגב - אני לא חושבת שהאמירה שלך "אני לא מאמינה שלהתחתן בגיל 20 גורר מזל טוב מסוג כלשהו" היא במקום. כל אחד עושה מה שטוב לו ואם לאיקה טוב ומתאים להתחתן בגיל 20, אני חושבת שמגיע לה מזל טוב. יותר מזה - את לא מכירה אותה - איך את מרשה לעצמך לשפוט אותה ומה זה בכלל קשור אם היא דתייה או לא דתייה? (לפעמים אנשים מייחסים תכונות מסויימות לאדם בגלל התנהגותו או תכונות אחרות שלו ולאו דווקא התכונות שמייחסים לו מייצגות את המציאות - זה פשוט מדהים כמה זה נכון - רואים את זה כאן בהודעה שלך ולדעתי זו צורת חשיבה מוגבלת שפוגעת רק בך) איקה - מזל טוב, מקווה שתקבלי מלגות ומאחלת לך ללמוד להתעלם מיצורים נחותים כמו גסוס!
 

ailag

New member
בקשר לפסקה השניה

שימי לב לציטוט : "אני לא מאמינה שלהתחתן ..." היא הביעה את דעתה האישית ואפילו ציינה את זה. את בעצם זו שניסית למנוע כאן את החופש, בזה שאמרת שהיא לא היתה צריכה להביע את דעתה.. היא לא הטיפה אלא הביעה הסתייגות מהנושא. מותר. תשווי את זה ל"אני חושבת שלא היית צריך להשתמט מהצבא .. אבל לשאלתך, כן, יקבלו אותך באוני'" משרשורים אחרים. לא ניסוח אופטימלי? אגב, לפני המשפט על הדת באה המילה "ניחוש..."
דיסקליימר: אני לא מתיימרת לדבר בשמה של צליל, פשוט נראה לי שכך אני צריכה להגיב.
 
לא יודעת גליה... אולי אני קצת רגישה

אבל צרם לי לקרוא את מה שצליל עוגב כתבה. להודעה שלה היתה נימה קצת מתנשאת אבל יודעת מה, אולי זו רק אני. אני פשוט לא אוהבת לצאת מנקודות הנחה שונות ולהעביר ביקורת מבלי שאני מכירה את האדם שעומד מולי ואני חושבת שצליל עוגב ייחסה לאיקה ייחוסים בלי לדעת מי היא ומה הרקע שלה ולהגיד משפט כמו "אני לא מאמינה שלהתחתן בגיל 20 גורר מזל טוב כלשהו" זה לעניין כי זה לא קשור למה שאיקה שאלה ויש כאן נימה של העברת ביקורת וחצמזה - לכל מי שמתחתן מגיע מזל טוב. גם אם הוא מתחתן בגיל 20... למה לא?
(כל אחד וההעדפות שלו...)
 

ailag

New member
-=-=-

הרבה פעמים חתונה בגיל 20 נעשית מתוך פזיזות או מתוך לחץ חיצוני (למשל אצל דתיות). אני גם חושבת שחתונה בגיל 20 זה דבר רע, לרוב האנשים אין פרספקטיבה על החיים והסיכוי לעשות טעות עצום. בנוסף, חתונה בד"כ מגבילה לך את החופש בחיים וחבל, את עוד צעירה.. ולעומת זאת, חברה ממש טובה שלי (נחשו מי) התחתנה בגיל 21, ואין לי בעיה עם זה. אני עדיין נגד חתונות בגיל 21, אבל ה"נגד" שלי לא פוגע באף אחד. (במקרה הספציפי הזה הטענות שהזכרתי פשוט לא עבדו)
 
גם אני בדעה שלהתחתן בגיל 20

זה לא אידיאלי. אני איתך בדעה הזו אבל אני בחיים לא הייתי אומרת משפט מעליב כמו "אני לא חושבת שלהתחתן בגיל 20 גורר מזל טוב מסוג כלשהו" מכאן ועד הקטע עם המזל טוב לאנשים שמתחתנים יש מרחק גדול. אני מוצאת שזה פוגע ומעליב.
 
לא אמרתי שאני לא חושבת.

אני לא מאמינה שחתונה בגיל 20 גורר מזל טוב מסוג שהוא. אמונה- הרגשה לא מבוססת על הגיון\ הוכחה מדעית. אני מאוד מצטערת אם הדעות שלי לא לטעמך, אך אלו הן דעותי.
 
יש לי שאלה אליך צליל עוגב

אם חברה שלך היתה מתחתנת עכשיו, והיא רק בת 20 (גוואלד) - האם היית מאחלת לה מזל טוב?
 
קל../images/Emo6.gif

אני בת 22 וכל ורוב הבנות בשכבה שלי נשואות, חלקן עם ילד, חלקן עם שתיים וחלקן עם 2 וחצי. צורם לי על כל אחת מהן.
 
כן אבל לא ענית לי על השאלה

אם... רק נניח ש... היתה לך עכשיו חברה בת 20 שהיתה מתחתנת, נניח אפילו מישהי מהשכבה שלך (זאת שכבר יש לה ילד - גוואלד מס' 2), האם כשהיית פוגשת אותה, היית אומרת לה "מזל טוב"? (את יודעת... מנימוס...)
 
למעלה