שגיאות כתיב

  • פותח הנושא esb25
  • פורסם בתאריך

שבט

New member
בשבילך... עד חצי המלכות../images/Emo47.gif ויותר

רק תשלחי לי את המסנג'ר שלך במסר
 

esb25

New member
דבר ראשון תודה לך שבט

עזרת לי מאוד, והייתי מאוד שמחה לקבל את הקבצים, וכן לא הבנתי את נושא החוברת של המכללה.
 

שבט

New member
הנושא "אסטרטגיות ומיומנויות בקריאה

ובכתיבה בחינוך המיוחד".
 

שבט

New member
זה באמת מעניין. חיפשתי שם עבורך

חומר על מיומנויות כתיבת חיבור אך לא מצאתי. או שאולי אני עייפה מדי אז דילגתי. הרעיון המעניין היחיד שמצאתי הוא להכין מעין טבלת הערכה. ליד כל קריטריון הילד מסמן אם עשה או לא.וכך יש לו בעצם בקרה על התהליך. עמודה 1- תוכן: - רעיונות מעניינים - הרעיונות מביעים את כל מה שרציתי לכלול בנושא - רעיונות מובעים _______ (המילה חסרה כי היא לא הכי מובנת בחוברת, נדמה לי כבחירות) עמודה שניה -מבנה וארגון החיבור: - כותרת - נושא אחד - סדר הגיוני בפיתוח הרעיון - חלוקה לפיסקאות - קשר בין הפסקאות - אמצעי קישור - אמצעי אזכור - ציוני זמן ומקום - מבנה מתאים______ (מצטערת גם פה במילה חסרה כי לא מובנת בחוברת, נדמה לי לסוגיה).
 

שבט

New member
שלחתי לך במייל, שימי לב שהנושא

כתוב בג'יבריש: HOKI KTIVA (חוקי כתיבה) מקווה שיעבור בשלום
 

esb25

New member
../images/Emo183.gif תודה רבה

קיבלתי, הייתי מעוניינת לקבל מידע לגבי החוברת ודרכי הלמידה
 
עבודה על שגיאות כתיב

בדרך כלל העבודה על שגיאות כתיב תהיה קשורה לשגיאות הכתיב. רצוי לבדוק את השגיאות המופיעות אצל התלמידים - למיין אותם לפי הבעייתיות שלהם. לעבוד על שגיאות רווחות ביניהם, ורק בשלב מאוחר יותר לעבוד על שגיאות ספציפיות לילד. כשתוכלי לעשות מיפוי של השגיאות תוכלי לעבוד על תיקונם. העבודה על השגיאות צריכה להיעשות לפי חוקים כמה שאפשר, עם למידת יוצאים מהכלל. אם תרצי להביא לכאן דוגמאות של שגיאות אפשר יהיה עוד יותר לעזור בהכללה של חוקים או פטנטים לזיכרון.
 
שלום יונה

כתבתי את כל השגיאות בתשובתי לעיל "נורא חשוב לצרף קובץ כאשר...." אשמח לקבל התייחסותך. הילדה בכיתה ג' - המורה אומרת ששגיאותיה אופייניות גם לילדים אחרים אבל נדמה לי שעדיף לטפל בזה עכשיו. תודה אלפי החדשה.
 
חשוב לטפל בשגיאות הכתיב

יש לשים לב לטפל בשגיאות הכתיב אבל... לא להתנפל על הילדה. אמנם בכיתה גימל יכולות להיות שגיאות, יחד עם זאת, אסור להזניח. המינון הנכון ביותר הוא - קודם הילדה כותבת כרגיל, והתיקונים באים אחרי ההתייחסות לתוכן הכתיבה, שזה מה שחשוב לה באמת. וכדאי להרגיל את הילדה לבדוק את עצמה, הביקורת העצמית תתפתח עם הגיל, עם השנים, רק לא להזניח בשם הכתיבה היצירתית... האם יש חוקיות בשגיאות הכתיב פעולות : 1. לתת לילדה לראות איפה יש שגיאות, ושהיא תנסה לתקן לבד. 2. לסמן באילו מילים היו שגיאות – ושהיא תנסה לתקן לבד. 3. ללמד חוק שאפשר, ושהיא תמצא איפה יש מילים שאפשר לתקן לפי החוק הנלמד. 4. ייתכן שכאשר תיעשה העבודה הזו כולה – היא תוכל במשך הזמן לשים לב יותר לשגיאות הכתיב. 5. יכול להיות שיש קושי אחר, יש לבדוק, היא כותבת פונטי... לשים לב האם כשמראים לה מלה כתובה נכון, היא שומרת אותה בזיכרון... 6. נראה הרבה יותר ככתיבה של מהירות וללא תשומת לב – וחשוב מאד למקד את תשומת הלב לתיקון שגיאות כתיב לאחר כתיבה. לא לנדנד על כל מלה בכל טקסט, אלא בתשומת הלב של הילדה. אחרת... היא לא תשים לב אף פעם ועלול להיות קשה יותר אחר כך לתקן... התייחסתי לכמה מילים מהרשימה שלך (שלה..) :
 
תודה יונה

בתשובתך יש התייחסות לחוקים שאני אמורה הייתי לדעת אבל אני לא יודעת אותם לדוגמא: אותיות טל ומטר? קיצור "אשר" וכאשר". איפה אני יכולה "ללמוד" על שיטות אלו ? שוב תודה על תשובתך
 
חוקים קלים

אשר + מלה = ש...מלה. לדוגמא - הילד אשר ראיתי => שראיתי. כאשר + מלה = כש... מלה. לדוגמא - כאשר ראינו => כשראינו. לשים לב מתי זו מלה של זמן (כאשר) ומתי לא. הילדים מתבלבלים פעמים רבות וכותבים (וגם אומרים) שהלכתי במקום כשהלכתי. טל ומטר - האותיות הקשורות במים - רטובות.. יש בהם ט' - רטוב, טל, מטר, טיפה... את החוקים הללו אפשר ללמוד בכמה ספרים חביבים, אחד מהם - כתיב ללא כאב, רבקה גלעדי.
 
למעלה