חשוב לטפל בשגיאות הכתיב
יש לשים לב לטפל בשגיאות הכתיב אבל... לא להתנפל על הילדה. אמנם בכיתה גימל יכולות להיות שגיאות, יחד עם זאת, אסור להזניח. המינון הנכון ביותר הוא - קודם הילדה כותבת כרגיל, והתיקונים באים אחרי ההתייחסות לתוכן הכתיבה, שזה מה שחשוב לה באמת. וכדאי להרגיל את הילדה לבדוק את עצמה, הביקורת העצמית תתפתח עם הגיל, עם השנים, רק לא להזניח בשם הכתיבה היצירתית... האם יש חוקיות בשגיאות הכתיב פעולות : 1. לתת לילדה לראות איפה יש שגיאות, ושהיא תנסה לתקן לבד. 2. לסמן באילו מילים היו שגיאות – ושהיא תנסה לתקן לבד. 3. ללמד חוק שאפשר, ושהיא תמצא איפה יש מילים שאפשר לתקן לפי החוק הנלמד. 4. ייתכן שכאשר תיעשה העבודה הזו כולה – היא תוכל במשך הזמן לשים לב יותר לשגיאות הכתיב. 5. יכול להיות שיש קושי אחר, יש לבדוק, היא כותבת פונטי... לשים לב האם כשמראים לה מלה כתובה נכון, היא שומרת אותה בזיכרון... 6. נראה הרבה יותר ככתיבה של מהירות וללא תשומת לב – וחשוב מאד למקד את תשומת הלב לתיקון שגיאות כתיב לאחר כתיבה. לא לנדנד על כל מלה בכל טקסט, אלא בתשומת הלב של הילדה. אחרת... היא לא תשים לב אף פעם ועלול להיות קשה יותר אחר כך לתקן... התייחסתי לכמה מילים מהרשימה שלך (שלה..) :