סיכום הסיור בתחנות ק.גת ודימונה.
שדרוג תחנת ק.גת מקבל אצלי ציון חיובי. בהתחשב במגבלות השטח שבתחנה השדרוג המבוצע בהחלט מספק. מאחר ואיני מתימר להבין בצרכיה הטכניים של ר"י לא אתיחס להיבטים בשדרוג תחנה זו הקשורים בכך. פרט לכך אני מקווה,שבדומה לרציפים גם מבנה התחנה הכעור יעבור מתיחת פנים אסתטית. מסילת דימונה:לתוואי המסילה לדימונה נדרשים תיקונים קלים בלבד ולהערכתי קטנים בהיקפם. כיום,תוואי הרכבת מקביל לכביש המהיר 25 . באיזור ערערה הבחנתי בעיקול ראשון בתוואי . עיקול זה קצר יחסית,אך דורש יישור.עיקול נוסף נוצר, כאשר המסילה משיקה לעיקול הכביש קילומטרים ספורים צפונית מערבית לדימונה. כאן נדרש יישור משמעותי יותר , שכן עיקול זה הינו בן מס' קילומטרים בודדים.מאידך,סלילת מסילה בתוואי מיושר תצריך להערכתי קטע חדש בן כ 3 ק"מ מסילה.תוואי הקרקע באיזור מישורי למדי והעניין בהחלט אפשרי. מה שנותר לבדוק הוא את סטטוס הקרקעות באיזור הצפוף באוכלוסיה בדואית. וכמו שאומר המשפט הותיק: "אז במצב הנוכחי -יישור התוואי הוא הכרחי" להפחתת משך הנסיעה .כמובן ששידרוג המסילה למסילת נוסעים סטנדרטית, שאינה מסילת משאות, נדרש אף הוא. תחנת דימונה: תמונת התחנה שהעלה כאן אחד הגולשים ,הלקוחה מלוח השנה של ר"י, די צמררה אותי.התחנה נראתה לי כמפלצת בטון כעורה , ומיד כהרגלי בקודש, עלו בי מחשבות על הזלזול הציני בתושבי הפריפריה והדרום בפרט. כשנכנסתי לתוך התחנה הונמכו במקצת להבות ביקורתי לגבי מראה התחנה. חיצונית התחנה אכן כעורה ,אך עיצובה הפנימי ,אף שאינו מפואר, מספק ומשביע רצון. מאחר ומדובר באיזור "קריר" כדימונה, מוטב היה לו ר"י, כהצעתו של שבי, הייתה נוטעת לשם שינוי מספר רב של עצים בחניון ומקימה סככות צל ברציף הבודד. כתבתי רציף בודד? גם זה עניין המעלה אצלי תהיות. שטח הרי לא חסר בתחנה. מיקום התחנה : כפי שכתבתי, מיקום התחנה בלב איזור תעשייתי מאובק ועשן ובעל כביש גישה צר בעל פסי הרעדה רבים, בעייתי מבחינתי. אני תוהה האם לא ניתן היה למצוא מקום מוצלח יותר עבור תחנה זו. לסיכום: על ר"י להבין שבדימונה התחרות הינה מול שירות אוטובוסים ומוניות, ומול מכוניות פרטיות הנוסעות בכבישים מעולים המובילים אליה ומחברים אותה עם כביש האורך 40 המוביל למרכז הארץ. 4 הרכבות היומיות אותן מציעה הרכבת לתושבי דימונה, סופן שיהפכו לפארסה דוגמת תוואי הרכבת הישן לירושלים. מדימונה יצאתי בתחושות מעורבות. שיפורים רבים נדרשים, אך קיימת תחושה שמשהו מתחיל לזוז גם אם באיטיות. הצבר הקוצני ופרי הסברס הערב מבטאים היטב את תחושותיי.