דעתי לגבי הוראה וגמגום ../images/Emo26.gif
קודם כל ולפני הכל זה מאוד תלוי בכוח הרצון של המגמגם , אם הוא חושב שהוא יכול למלא כל תפקיד מקצועי בחיים והוא לא רואה בגמגום שלו מכשול אז אין שום סיבה בעצם שלא ילמד הוראה. אבל , יש עוד צד בכל העניין ואלו הם התלמידים , איך הם יקבלו מורה מגמגם , האם יסכימו ללמוד איתו? ואני לא מדברת על תלמידים בביה"ס יסודי שבד"כ אין להם כוח ויכולת להתאגד ולהתמרד , אבל בלימודים גבוהים בקרב סטודנטים יש לא פעם התמרדות כזו כנגד מורה שלא מוצא חן ואפשר להעיף אותו בקלות. לי אישית היו שני מקרים כאלה - במקרה אחד העפנו מהמכללה מורה שלא העביר את החומר כמו שצריך כי העברית שלו לא היתה טובה , לא היתה לו שפה והרבה פעמים לא הבנו אותו, בתום הסימסטר המכללה פיטרה אותו , פשוט כך! במקרה שני היה לי מורה מגמגם , אמנם גמגום קל אך כשהוא היה נתקע או מחליף מילים כל הכתה היה צועקת :"לא הבנו כלום" בעצבים. אני חושבת שמגמגם צריך גם להתחשב באחרים ולא רק בעצמו , הרי הוראה אחרי הכל זו נתינה מאוד גדולה ורצון לעזור וללמד אחרים , מדוע שלא יחשוב המגמגם על התלמידים וטובתם במקום לחשוב על עצמו ועל מאוויו? אז נכון שהמגמגם רוצה להגשים את חלומותיו ושאיפותיו ולהוכיח לעצמו שהוא מסוגל , אבל ברגע שזה בא על חשבון אחרים זה לא פייר. לכן אין הכל מסתכם בכוח הרצון של המגמגם , יש עוד פרמטרים ונתונים במשוואה הזו. אני חושבת שהשיקול אם ללכת להוראה או לא תלוי גם ברמת הגמגום , אם הגמגום הוא קל אז בהחלט אפשר לתפקד מצויין , אבל אם הגמגום הוא קשה ועקבי אז פשוט צריך לוותר על המקצוע כדי לא לפגוע בתלמידים ובעתידם.