שורשים דתיים של הליברליזם המודרני.

תגובה קצרה

קראתי ואיני מסכים לחלוטין. זה נכון שהליברליזם מזו תקופה ארוכה אינו אתיאיסטי אלא לכל היותר מסיבות פוליטיות הוא אגנוסטי. אולם התמיכה של שליטי ארצות הברית בישראל ובציונות אין לה דבר וחצי דבר עם היהדות, אלא באינטרסים אימפריאליים שכיום הציונות עדיין משרתת. ואין זה נכון שהיהדות יותר ריאקציונית מהפונדמטליזם הנוצרי של בוש וידידו או של הוואבים בסעודיה. הדת משמשת כיום במערב לכיסוי תחת לאימפריאליזם והאסלאם ביטוי מעוות להתנגדות לאימפריאליזם. אני מוצא במאמר הרבה מאוד אנטישמיות קלאסית.
 

אנטוליו

New member
גם אתה מדבר על האנטישמיות?

אגב, קראת כבר את חיבורי על האנטישמיות? שמתי לי לב לשימוש מופרז שנעשה במילה זאת בארץ ובעולם בידי פרנואידים יהודיים בויכוחים למיניהם. אם לאדם אין כבר מה לומר תוך כדי ויכוח – הוא זורק לאוויר את מילת הקסם "אנטישמי" וחושב שבכך הוא ניצח את יריבו. אנטישמי הרי פירושו: אויב העם היהודי, ומי רוצה להיחשב כאחד כזה בזמנינו אנו? במערב פוליטיקאי שנדבק לו כינוי כזה גמר למעשה את הקריירה הפוליטית שלו. כך גם בהרבה תחומים אחרים. תמיד תהיתי על שימוש תכוף במילת גנאי זו. מעניין בכלל שמשתמשים דווקא במילה "אנטישמי" ולא "אנטי-יהודי". הרי יהודים הם חלק קטן יחסית של הגזע השמי ורוב רובו הוא בכלל הערבים. ברם, גם כלפי הערבים עצמם משתמשים במונח מוזר זה, כשמתכוונים בעצם לומר "אנטי-יהודי". אפילו כלפי היהודים לא בוחלים להשתמש במילת גנאי זאת, או בביטוי אחר שלה: שונא עצמו. בקיצור, אסור לומר אמת ולמתוח שום ביקורת על היהדות – זה מיד ייחשב לאנטישמיות והאדם כזה מוכרז בכל הכיכרות כאויב העם היהודי. לי, שגדל במשטר טוטליטארי, זה מזכיר גורל של אנשים שאחרי שמתחו ביקורת כלשהי על המשטר שם, מיד הוכרזו כ"אויבי העם" או המרגלים בשליחות ה"אימפריאליסטים" האנגלו-אמריקאים והוצאו, אחר משפטי הראווה, להורג. חוסר סובלנות משווע זה כלפי הביקורת הקלה ביותר על היהדות תמיד הדהים אותי. הוא מראה על תסביכים קולקטיביים ורגשי הנחיתות, למרות שהיהדות טוענת כידוע על היותנו העם הנבחר. לדעתי, הגישה הזאת היא לא בריאה ומסוכנת. העם היהודי סבל רבות משך ההיסטוריה שלו והיה שנוא בכל הזמנים וברוב המקומות. אחרי הרבה תלאות הקמנו לנו את המדינה על מנת לפתור את הבעיה – והנה, דווקא כאן אנו שנואים הכי הרבה ונהנים מפחות ביטחון מאשר בחו"ל. מה זה אומר? זה אומר שלא השכלנו לרדת לשורשי הבעיה, לשורשי האנטישמיות. היות ואסור למתוח שום ביקורת על היהדות, אנו מפילים את הסיבה לכל הצרות שלנו על הלא יהודים המרושעים ו"האנטישמים". אנו הרי תמיד היינו 100% איתם. האומנם כך? למה, למשל, כל מי שטוען שהיהודים שולטים באמצעי התקשורת, בכלכלה או אפילו בהוליווד, מיד נתקל בתגובה רגשית שלילית מצד היהודים ומיד מוכרז כאנטישמי, משמע האויב של העם היהודי? למה לא לבחון בצורה שקולה ואובייקטיבית את הטענה הזאת? האם זה לא נכון ואין לנו שום השפעה בעולם? היהודים, כידוע, הם עם כישרוני למדי בהרבה תחומי החיים ועל כך אין כל ויכוח. בלי כל ספק, הדבר מעורר קנאה ויש הרבה אנטישמיות על רקע זה. ברם, אנו מואשמים בכך שאנו מנצלים את כישרונותינו לתועלת אגואיסטית צרה שלנו בלבד, מסתגרים בתוך עצמנו, איננו מעורים מספיק בחיי המדינה בה אנו חיים ואיננו נרתעים מניצול תמימותם של הלא יהודים. מסקנה: לא האנטישמים הם אויבי העם היהודים אלא השמים, הלאומנים, קנאים דתיים וסופרמסיסטים למיניהם! מה שנקרא האנטישמיות היא תגובה טבעית ומובנת להתנשאות לבוז שהיהודים רוחשים כלפי הלא יהודים. למעשה האנטישמים הם הראי דרכו משתקפת פרצופה הגזעני של היהדות. להאשים את האנטישמים זה כאילו להאשים את הראי בכיעורנו המוסרי. אדרבה, על האדם הנבון לנסות ולתקן את המגרעות שהראי מצביע עליהן ולא לנסות לשבור אותו דוגמת אותו משל ידוע על הקוף.
 
לאנטליו

קראתי בעיון, אולם אף כי אני מסכים עם חלק מדבריך, איני מסכים לחלק אחר. אני מסכים עמך כי השימוש בביטוי "אנטישמיות" כלפי כל מי שמבקר את מדינת ישראל, אינו אלא דמגוגיה, כי נערך מסע הכפשה מחפיר כנגד כל אלו המגנים את פשעי שליטי מדינת ישראל. אני גם מסכים עמך שהביטוי אנטישמי אותו טבע וילאם מאר, בשנות השבעים של המאה ה-19 הוא שונה מהביטוי אנטי יהודי. הכוונה שלו הייתה כי הבעיה אינה עם הדת היהודית, אלא עם הגזע היהודי הנחות לדעתו ושום החלפת דת לא תעזור. אני גם מסכים עמך כי השמים הם גם הערבים ולא רק היהודים. אני גם מסכים עמך שיש כאן דמיון לא מבוטל לניסיון שלך עם המשטר הטוטאליטרי הסטליניסטי, בו כל ביטוי ביקורת נחשב ככפירה שיש לדכאה בכוח.. ברור כי פשעי שליטי מדינת ישראל תורמים ושופכים שמן על מדורת האנטישמיות. אולם זה צד אחד של הסיפור, שכן לאנטישמיות מקורות משלה והשנאה ליהודים כשם שלשנאה למוסלמים הם כלי נשק של הריאקציה המבקשת שעיר לעזאזל לריקבון החברה הקפיטליסטית בה אנו חיים. הסוציאליסט בבל כתב ואני מסכים עמו:"האנטישמיות היא הסוציאליזם של הטיפשים". לדעתי הציונות אינה אנטיתזה לאנטישמיות אלא חלק מאותם כוחות ריאקציונרים. אנו רואים זאת לא רק בחבירתם של הציונים למסע האנטישמי כנגד המוסלמים, בתמיכתם בלה פאן, בעובדה שכיום חמישה אחוזים מחברי המפלגות הנאציות הם יהודים, אלא בעובדה שאין לציונות שום רקורד של מאבק כנגד האנטישמיות ממנו היא תמיד נהנתה שכן האנטישמיות גייסה עבורה תומכים. הבעייה היא שיש לראות את התמונה בכללותה, ולא צד אחד שלה בלבד.
 

אנטוליו

New member
בקשר ללה פן יש לי

תשובה עבורך מהודעתי בפורום אחר בנושא, ואני חושב שדווקא אני רואה תמונה מלאה יותר.
 
למעלה