שותף לרכיבת שבת

שותף לרכיבת שבת

התחלה ערד(אני יושן שם כבר ביום ששי)ירידה למלונות,עליה חזרה לערד,ירידה למלונות,המשך לעין גדי,חזרה מלונות עליה לערד. קצב עליה ראשונה בינוני עד חזק. עד עין גדי מהיר. חזרה עד המלונות בינוני. עליה לערד את הכל!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

wheel

New member
מאוד מקווה שאתה מכיר את העליה

או לפחות בכושר של מקצוען מינוס, כי פעמיים עליה כזאת זה רצחני! כמעט התפרקתי בעליה הזאת, ובקלות אפשר להתייבש שם. אין לי שום כוונה לזלזל בך, אך אם כושרך אינו ברמה של עלית בישראל, לפחות, תתכונן להצטער על תכנון מסלול שכזה. בהצלחה בכל אופן
 

berkovich1

New member
אני מסכים איתך בעניין העליה פעמיים.

צונמי...-העלייה בקטע הראשון מייאשת. אני לא מאמין שתרצה לרדת שוב לים המלח אחרי שתסיים את העלייה בפעם הראשונה, אלא אם אתה באמת בכושר מטורף. ואם תחליט שאתה בכל זאת יורד עולה ושוב יורד, מצפה לך רכיבה במישור של 60 ק"מ לפני העלייה השניה. אני הייתי מוותר על העלייה הראשונה.(אבל אני רוכב כביש "צעיר" חודש בערך) לפני שלושה שבועות בערך ירדתי מערד ועליתי חזרה, ולא היה לי קל. שוב, תהנה
 

levinerez

New member
סוף העליה יש תחנת דלק ומיים

מהברז במלונות לפני העליה כדאי שתמלא מים! כדאי שתיקח איתך בקבוק מי עדן חצי ליטר ריק שאפשר להיפטר ממנו באמצע העליה השניה (ישלחו לי חובבי איכות הסביבה) בעליה השניה מומלץ למלא גם את החצי ליטר לפני העליה ולשים אותו בכיס האחורי אמצעי של החולצה. בעליה השניה צריכת המיים שלך תהיה גדולה יותר ואתה תזדקק לכ-2 וחצי ליטר לגמור את העליה בריא ושלם אז קח עוד מים ומקסימום "תשאיר" את הבקבוק לאיסוף אח"כ עם הרכב רכיבה מהנה
 

wheel

New member
שמע

עדיף שאנחנו נשבור אותו ולא העליה, כי זאת באמת עליה קשה מאוד, וארוכה בעיקר. אני מזכיר 25 ק"מ של עליה בערך, כשההתחלה והסוף הם קטעים של קיר. בעליה כזאת אפשר לשרוף את כל המאגרים של הגוף (מספיקה פעם אחת בשביל זה), אז כדאי שישקול בדיוק מה הוא עושה. גם אני לפני שטיפסתי את העליה הזאת המקסימום שהתנסיתי בו הייתה עליה של 8 ק"מ מכורסי לרמת הגולן, שזאת עליה עם שיפוע חד יותר מהעליה לערד, אבל העליה לערד פשוט שברה אותי. ד"א, מישהו יוע איזו קטגוריה הייתה מקבלת עליה כזאת אם היה עובר בה מרוץ אופניים בכיר? (טור, וואלטה וכו....)
 

Yarnin

New member
בטור או בוואלטה העליה הזו

היתה לכל הפחות קטגוריה 1 או יותר. האורך שלה ושני הקירות בהתחלה ובסוף אם העליה הזו תהיה בתחילת היום היא כניראה תהיה בקטגוריה 1, ואם באמצע עד סוף היום אז בקטגוריה הגבוהה יותר. הקיר הראשון אורכו (כולל ה750 מטר מתון מאמצע) הוא 7 ק"מ הקיר בסוף הוא 3.5 ק"מ.
 
בטור

אם בטור עליה כזאת מתוייגת בקטגוריה כלשהיא אז אני מאמין שאפשר לסגור את הבסטה וללכת להינות מהגירו.
 

wheel

New member
למקרה שעוד לא ראית אותה

אני מזכיר שאורכה 25 ק"מ וחוץ מהאמצע שהוא עליה מתונה (אך עדיין די רצינית) ההתחלה והסוף הם קירות באורך של כ5 ק"מ כל אחד
 

ilan ulman

New member
משה אתה מפספס את הנקודה

העליות בטור או בג'ירו או בוואלטה הן לא כולן עליות של קירות בלתי אפשריים, מה שהופך את העליות האלה ל"גיהנום" עבור הרוכבים הוא הקצב המוכתב בהן, הרוכבים כל כך חזקים , והטיפוס כל כך מהיר שהרגליים שלך ינשרו מרוב כאב, אתה טועה בכך שאתה מייחס רק לעליות משמעות ברכיבה שלך, מטפס טוב ובכלל רוכב אופניים חייב לשלוט בכל סגנונות הרכיבה, מה הטעם בהיותך מטפס טוב עם אחרי עלייה גדולה תגיע ליישורת ארוכה עם רוח פנים קלילה , סיבולת המהירות שלך תשאף למינמום ותגלה שכאבי הגוף ברכיבה בסגנון שכזה הם הרבה יותר גרועים מכאבי הגוף בעלייה רגילה, כמו כן תגלה שעליות קצרות דורשות ממך פרמטרים אחרים סיבולת כוח, בתוספת סיבולת מהירות, שמירה על הספקים. נראה אותך ואותי ואת כולם פה מטפסים את העלייה לערד פעמיים ביום ואחר כך עושים איזה ישורת ארוכה ושוב פיסגה לסיום אחרי שרכבנו שבוע שלם לפני כן במהירות של 45 קמ"ש ממוצע בישורות וגבעות, קצת פבה וכו'... נג"ש חביב ... ועוד כמה מתאבנים... אז להגיד "אפשר לסגור את הבסטה וללכת להנות מהג'ירו" זה קצת יומרני. בכל אופן , אחלה של מסלול ... תעשה חיים ותן בראש.
 
מפספס

אילן זו לא היתה הכוונה,רק ברשותך אני לא אשווה את הטור לגירו,כי אין ביניהם דמיון. אני מזמין אותך להצטרף אליי בשבת ואחר כך נדבר. גם תוך כדי כמובן.
 

ilan ulman

New member
תודה על ההזמנה...רק ש...

אתה בטח תפרק לי ת'צורה!!! ואני לא משווה את הג'ירו לטור, הג'ירו לדעתי איטי ומפוהק עד לתחילת העליות... יאללה ביי
 

mosheby

New member
צונמי היחיד = נשר, אם לא הבחנתם

ולבחור אין בעיה. אני רוה אותו כל בוקר עולה בטירוף את העליות של ירושלים אז אין לכם מה לדאוג לו.
 
ארז - כשאתה רוצה, אתה תורם לדיון

נתת פה טיפ מצויין ומפורט לרוכב וזוהי מטרתו העיקרית של הפורום - לשתף בידע וליצור ארגון לומד. לדעתי, אתה מקלקל בעיקר לעצמך בכך שאתה מתלייצן עם הודעות חוזרות ונשנות על הציוד שאתה מוכר, בניסוח כזה או אחר, תוך עלבון לאינטיליגנציה של רוב משתתפי הפורום. גם ההתכתשויות לאחר הודעותיך ממש מביכות וגורמות לזילות הפורום. תחשוב על זה
 

natyh

New member
לי יש בעיה

עם המסלול הזה ! לא מעניין ! למה לעלות ולרדת פעמיים ? קבל מסלול מעניין : ערד ירידה לצומת זוהר המשך לחציבה עליה מעלה עקרבים כביש אורון חזרה דרך ירוחם לערד המשך למטה צומת זוהר עין גדי חזרה לזוהר עליה לערד . כך תיהנה יותר . נתי
 
לי יש בעיה

דבר איתי על ימינה שמאלה ואז תתן שמות של מקומות ורצוי גם גובה(אני אוהב לטפס)
 

natyh

New member
מסלול

יורד מערד אל צומת זוהר . מצומת זוהר ימינה לצומת הערבה עובר את נאות הכיכר בערך 50 ק"מ עוד 3 ק"מ צומת הערבה תמשיך לכיוון אילת בערך 20 -30 אולי 40 ק"מ עד חצבה הסימן שלך מעלה עקרבים רומי ימינה . אם עברת אותו הגעת לתחנת דלק , עצור שם תאכל משהו ושתה מיים אתה תצטרך זאת . חזור חצי ק"מ צ]ונה פנה שמאלה לכיוון מעלה עקרבים עד שתגיע אליו 9 ק"מ של עליות מטורפות סע בזהירות והיזהר מגיפים יורדים בטירוף . למעלה תראה שלט ימינה מכתש קטן שמאלה אורון קח שמאלה ירידה ואחר כך עליה מתונה עד קיר קטן . אחרי הקיר בצומת קח ימינה לכיוון דימונה . תראה את מסילת הברזל שתנחה אותך . כשתתחבר חזרה לכביש אחרי יותר מ 130 ק"מ קטע מסלול רד לכיוון צומת הערבה . חזור 50 ק"מ צפונה , אם ישאר בך משהו ... כלומר לא תצטרך לסחוט את עצמך לייבוש עד צומת זוהר . העליה לערד תהיה המתוקה ביותר שעשית מעודך ואחרי הירידה חזרה תתפרק לתוך המלון . אם ישאר לך כוח דווח לי ואתן לך מסלול באמת קשה .... אם תודיע לי שבועיים מראש אבוא איתך לחלק מהקטע באופניים ואלוה אותך ברכב בחלק השני עם הרדיו והצידנית המקוררת שלי עם כל מיני פינוקים . העלות שלך תהיה ללוות אותי קטע מסוים של עליה שאעשה בחד אופן . נתי
 
מה הנתונים של העליה,אחוזים ומרחק?

כיוון שאינני בטוח שהיא מדרגה 1 כפי שצויין כאן. העליה לחרמון מכיוון קיבוץ הגושרים ועד לרכבל התחתון היא באורך של 31 ק"מ בממוצע של 5%. זו עליה מדרגה 1.
 
מה הנתונים

עליה זו נחשבת קלה באופן מיוחד עקב כך שהיא מאפשרת לך לפתח מהירות גבוהה יחסית.היות ועשיתי אותה בעבר מספר פעמים אני יכול לומר לך שחלוקת הכח בה היא פשוטה:התחלת העליה,עמידה ופידול חזק.המשך לחץ חזק עם הרגליים,השריר מתרגל,ולקראת הסוף עמידה ופידול חזק.בפעם השניה הרבה יותר קל ותאמין לי,ניסיתי גם שלוש פעמים וזה רק משתבח עם הזמן. העלייה קלה יותר מהעלייה לחרמון.
 
למעלה