שחיתות וחושפי שחיתויות

דור לוי

New member
שחיתות וחושפי שחיתויות

בעבר העלתי כאן הצעה ששמעתי בטלביזיה מפי פרופ רמי פרידמן כיצד לעודד חשיפת שחיתויות ולהגן על חושפי שחיתויות מפני פיטורים: אם מדובר בתלונה שתוכח כמוצדקת (ולא בקנטרות במסגרת סכסוך בין העובד למעביד) , ומעסיק בחר לפטר את חושף השחיתות, בנוסף לפיצויים יש לפצות את חושף השחיתות באובדן השתכרות עתידית (לדעתי בדומה למה שקורה לגבי מי שנפגע ונכנס למצב נכות היום)? הנושא תועד בבנק ההצעות: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/articles.asp?id=865&art_id=95 היום ראיתי מאמר באתר NFC בנושא שחיתויות בשם "דיווח עובדים על מעילות" מתאריך 02/04/2005 מאת עופר אלקלעי בעקבות חוק Sarbanes Oxley Act of 2002 ואגב זה המקום לאזכר את היחידה לפשיעה כלכלית במשטרה והאתר שהיום המשטרה מפרסמת: http://www.police.gov.il/kalkalit מה דעתכם? עדכונים? הצעות נוספות בתחום? הערות? שאלות? (אנא היו ממוקדים בנושא)
 
חינוך לדעתי הינו הדרך העיקרית

למלחמה בשחיתות. עד שהאנשים עצמם לא יוקיעו מקרבם את אותם גזלנים לא יהיה שינוי אמיתי. בנוסף- כל עוד מי שמיצג אותנו ברשות המחוקקת הינו גזלן בפני עצמו (בעלאת שכר בעוד השכר הממוצע קופא או יורד) זו עבודה בעיניים. כי מי שיש לו כוח- עושה בו שימוש ולמעשה אנחנו נמצאים בג'ונגל מוסרי. ואחרונה- כאשר לרוב האנשים יהיה מינימום פיננסי לקיום בכבוד כל הצורך בגניבה ירד לפאים. כאשר כסף לא יהיה המניע העיקרי לחיי רוב בני האדם אלא יהווה מכשיר לקיום בלבד- השחיטות תתפס כמשהו חיצוני, סוטא ואט אט תחזור למימדים ה"נורמליים". אבל כרגע- אני עומד מול לוויתן ענק ורואה רק את קצה הסנפיר שלו. התופעה פושה בכל דרגי החברה וכדי להוציא אותה מאיתנו יש צורך בניתוח מסובך, לא רק בתקנה זו או אחרת (שיכולה להיות חלק נהדר ממכלול שלם).
 

דור לוי

New member
חלק נהדר ממכלול שלם

כתבת "חלק נהדר ממכלול שלם" : א. אני מבין מכך שאתה תומך בהצעה ללא הערות? ב. מה עוד אתה מציע להשלמת המכלול? מוזמן להעלות הצעות.
 
כמו שאמרתי- חינוך. חינוך לאנושיות

ולאו דוקא להשגיות. חינוך שמי שעוזר לזקנה לעבור בכביש עושה לא פחות ממי שמקים חברת היי טק ומרוויח מליונים. חינוך לסובלנות, אהבת האחר, קבלתו. חינוך שילמד דרך ארץ, יוריד את רמת התחרותיות בארץ ושאר מיני ירקות. אבל...מייד יזדעקו כולם כי התחרותיות היא אבן הבנין של השוק החופשי והיוזמה החופשית. תחרותיות מבליטה את הטובים ומאפשרת להם לנצל את יכולותיהם. נכון- אבל ברגע שאתה בוחר בקצה אחד של הסקאלה- אתה משלם על הרדידות בקצה השני. על מנת להוריד את השחיתות, על מנת שהאנשים יוקיעו אותם מקרבם, יסרבו לשוחד, יגעלו מגניבה, עלינו להזיז את הכפתור במידת מה לכיוון השני שבסקאלה. קצת להוריד את התחרותיות (כי מי שאין לו עמדה בכירה לא יוכל לקחת שוחד או לדנוב מספיק כדי להיות בולט במכונית החדשה, הבגדים באלפי דולארים, הבית שגודלו כגודל המתנ"ס השכונתי). ברגע שתרד התחרותיות- ירד גם מפלס השחיתות. כך, גם חינוך, גם חוקים, גם הגבלת הכספים של המפלגות (שמוחזקות ב&%%$ ע"י בעלי הון)- כך, שלב אחרי שלב נוכל לדחוק את השחיתות החוצה ממדינתינו האומללה...
 
למעלה