הבן שלי אובחן מאוחר. כיתת תקשורת ב-ה, רגילה בכיתה ו והשנה בחטיבה. עקב קשיים השנה הוא מועמד לחזור לכיתת תקשורת. קשה לי עם זה אבל נאמר לי שזה הדבר הנכון. הילד בתפקוד גבוה. מה עושים? איך לבחור בית ספר אחר? אולי כיתה רגילה בבית ספר טבע-דמוקרטי וכו'?
לעלות לחטיבה בשנת קורונה, זה באמת קושי על גבי קושי...
גם בלי להכירו, נראה לי לא מפתיע שזה עורר קשיים...
מה הוא חושב/מרגיש לגבי הרעיון של כתת תקשורת?
האם תוכלי להרחיב מה קשה לך ברעיון?
האם זה נתפס אצלך כסוג של נסיגה?
אולי החויה בכתה ה לא היתה טובה?
אגב, כתת תקשורת בחט"ב עשויה להיות שונה מביסודי.
יכולה לשתף מנסיוני עם ה
(כיום בן 21) :
בכתה ב היה בשילוב יחידני, בכתה ג' עבר לכתת תקשורת
(התנגדתי מאד בהתחלה, אח"כ שמחתי כי היתה לו מחנכת מופלאה).
בכתה ז' חזר לשילוב יחידני, סבל מאד.
בכתה ח' היה בחינוך ביתי (להתאוששות מהשנה שלפניה...)
בכתה ט - כתת תקשורת, סיים יב בכתת תקשורת.
הנאמנות היחידה שלי היא לילד- לא לשום מערכת, אסכולה או הסתכלות חצונית עליו/עלינו.
גם לא לעצמי בהקשר הזה- נטו לילד, מה נכון לו.
אגב, אחיו הצעיר, גם הוא על הספקטרום, היה בגן אנתרופוסופי, כתה א רגילה,
בכתות ב-ג חינוך ביתי ומד' הוא בחינוך הדמוקרטי.
כל אדם, ודאי בגיל צעיר מאד, עובר שינויים במהלך חייו
ולכן מה שאולי היה נכון לו בשלב כלשהו עשוי להיות לא נכון לו בשלב אחר,
ולהיפך: מה שלא היה נכון לו, עשוי בשלב אחר להיות נכון.
אז לשאלתך- הייתי מתחילה כאמור מלברר איתו מה הוא מרגיש וחושב.
לנסות להיות קשובה לו "בין השורות", לקלוט לא רק מה שהוא אומר.
וגם לשאול אותו, בשיחה או במייל, מה שזורם לו יותר-
איזה מאפיינים חשוב לו שיהיו לסביבה החינוכית שלו?
ואז עושה "סקר שוק" : מה זמין לכם/בסביבתכם? מה ממה שזמין הכי מתאים לו?
כדאי לנסות להכיר את הנפשות הפועלות, הצוות החינוכי בבתי-הספר הנשקלים כאפשריים.
כי לפי נסיוני, יותר מהכותרת הפורמלית של כתה או שיטה חינוכית כזו או אחרת
אישיותם של המחנכים משפיעה על הסביבה החינוכית ועל החוויה של הילדים בתוכה.