שיבושי הגייה ודיקדוק

שיבושי הגייה ודיקדוק

בני בן 4 וחודשיים. הוא אחר מעט בדיבור ביחס לבני גילו, אך לא היה איחור 'קליני' (מילים עד גיל 2, משפטים עד גיל 3). הבעיות הן:
שיבושי הגייה: מחמניה (לחמניה), קלבת שבת (קבלת שבת), ללדים (ילדים) ועוד...
שיבושי דיקדוק: 'אני תקפוץ', 'סבא תביא' (הכוונה ל'יביא'), 'את תלך', 'תביאי סוכריה גם לאחותך' (במקום 'אחותי) וכד'. השיבוש שמופיע למעשה תמיד הוא ההטייה השגויה 'אני ת____'. מעניין לציין שכשאני אומרת לו כשהוא שוגה כך "אני..." הוא מייד משלים ומתקן "אביא, אביא, טוב"- אבל שנייה אח"כ יחזור על הטעות. כלומר, הוא יודע שזו הצורה הנכונה. איך אני יכולה לעזור לו? להמשיך לתקן אותו או לא? רציתי להוסיף שהיינו בטיפול אצל קלינאית, אך הפסקנו מסיבות שונות (ביניהן חוסר רצון מופגן מצידו). תודה וברכות לפתיחת הפורום החשוב!
 
לרונית,

לגבי תיקון הילד-כדאי לעשות זאת בדרך אגב, בצורה עדינה ולא להעיר לילד בצורה שתרגיז אותו. לדוגמה: הוא אומר "אני תביא" ואת אומרת "אומרים אני אביא". לגבי הטיפול אצל קלינאית- לפעמים ילדים בגיל או בשלב מסוים אינם משתפים פעולה, ולאחר מספר חודשים משתפים פעולה הרבה יותר טוב. וגם ייתכן שלא היתה מספיק כימיה בין הקלינאית לילד. זה בהחלט קורה כמו בכל תחום, וצריך לבדוק אולי עם איש מקצוע נוסף. לי אישית קרה לא אחת, שילד בגיל מסוים לא היה בשל לטיפול ולא התקדם, ולאחר הפסקה של חצי שנה הגיע והתקדם בצורה פנטסטית. בהצלחה.
 
למעלה