שיטות טיפול/ניתוח התלבטות

יפתח59

New member
שיטות טיפול/ניתוח התלבטות

שלום רב, הנני בן 52. PSA=5. גליסון 3+3. בשני מוקדים: צד שמאל תחתון ומרכז. CT ומיפוי עצמות אגן נקי. מתלבט לגבי אפשרויות טיפול: 1. ניתוח: רדיקלי/רובוט 2. ברכיתראפיה באיזה משתי השיטות יהיו הכי פחות תופעות לוואי, ומה סיכויי ההצלחה? האם בתשובתך תוכל להתייחס למקומות ראויים לכל אחת מהשיטות הנ"ל? מיועד לעבור את הטיפול/ניתוח בעוד חודשיים.
 
טיפולים מתאימים

שלום כמי שמבצע את שניהם לעיתים מזומנות אני יכול לומר כי שתי אופציות הטיפול נכונות וסיכויי הצלחתם גבוהים מאד ודי דומים. הבחירה בין שתי האופציות לא תמיד קשה. לדוגמה אם הערמונית גדולה המצב מצדיק ניתוח. אם יש הפרעות השתנה קשות המצב מצדיק ניתוח כדי ל"היפטר" מהחסימה. כאשר מדובר בערמונית מוגדלת קלות וללא הפרעות ניכרות, בעיני עדיפה הגישה הברכיתרפית שכן היא קלה יותר לחולה : ללא אשפוז ללא קטטר בבית ועוד.
 
אופציה מצויינת נוספת = HIFU

קיים טיפול הנקרא HIFU = HIGH INTENSITY FOCUSED ULTRASOUND/ הטיפול קל מאוד, נעשה ללא אישפוז כלל. אבל זה לא מה שחשוב. החשוב הוא שתוצאותיו מצויינות, תוכל לחפש עליו באינטרנט. הטיפול מתבצע גם בארץ, ומתאים למקרים קלים. מציע לך לבחון אופציה זו. וודאי שלא יטפלו בך אם אינך מתאים לקקריטריונים. http://www.hifu-israel.co.il/apage/8503.php תמצא כאן חומר על הטיפול (לדעתי לא מספיק) ובמיוחד מזהיר מאוד ביחס לתופעות הלוואי מתוך כוונה להימנע מתביעה בגין צביעה בוורוד. אני עברתי טיפול זה לפני שלש שנים ו-3 חדשים באנגליה. ביצעתי טיפול (השמדה) חלקית של הערמונית מכיוון שהסרטן היה ממוקד בצד אחד בלבד (נעשתה בדיקת MRI ובוצעו 55 ביוספסיות לוודא מיקוד והעדר סרטן במקום אחר (בהסתברות גבוהה)). תופעות הלוואי שלי קרובות ל=0. מעקב ה- PSA שלי בתקופה זו מראה על עלייה קטנה ואח"כ ירידה והתייצבות על 1.3 בשנתיים האחרונות (1.3 מכיוון שרוב הערמונית נותרה ולא טופלה, החשוב הוא ההתייצבות) מאז שעברתי את הטיפול, המכשור והשיטה השתכללו עוד יותר. בהצלחה,
 
למעלה