שילדת מקצוענים, דורה-אייס 10, 14K?

צפרגול

New member
תודה, אני משתדל, אבל בכל-זאת...

ברור שאין גיאומטריה מושלמת לכולם, אך ברור גם ששלדה שנבנתה במיוחד לנגד שעון בעלייה לא תתאים לרכיבות נפח ארוכות, ושלדה שתוכננה למרוץ מישורי עם תנאי דרך קשים, פחות תתאים לעליות. בקיצור אנו בד"כ מחפשים שלדה בעלת גיאומטריה "רגילה" - שלא יוצרה במיוחד לסוג מרוצים אחד על חשבון סוג רכיבות אחר, אלא שיוצרה כדי להיות הפשרה הסבירה ביותר למגוון שימושים. בנוסף, ברור גם שרוכבים לא מקצוענים מעדיפים להיות מעשיים יותר ולא להאלץ לזרוק שלדה רק מפני שאוזן המעביר התעקמה.
 
לא הבנת...

אז קונים אופניים לתחרויות ואופניים לאימונים...
 

צפרגול

New member
אתה עצמך הגדרת...

הרי אתה זה שהדגיש כיצד אופני המקצוענים שונות מהממוצע על מנת להתאים במיוחד לדיסציפלינות מסוימות ולא לאחרות. אבל מה לעשות שלנו אין אופניים לכל דיסציפלינה, שאנו צריכים זוג אחד לכל הדיסציפלינות. ולכן אנו צריכים אופניים עם גיאומטריה ממוצעת.
 

levinerez

New member
אתה פוליטיקאי מידי - תהיה פרקטי תגד

תגדיר לי גיאומטריה ממצועת עבורך!!! TOPTUBE LENGTH = SEAT TUBE LENGTH = SEAT TUBE ANGLE = BB HEIGHT = HEAD TUBE HEIGHT = CHAINSTAY LENGTH = לא קשה - רק תגדיר מה היית רוצה ממוצע עבורך אחכ נמשיך את ההתדיינות ואל תתחמק לי מתשובה כמו פולטיקאי ארז
 

צפרגול

New member
אתה מדבר על פוליטיקאים?

עוד לא הגבת עניינית לאף אחת מטענותי. וברור למה, הרי הרעיון העיקרי שלך היה כיצד אופני המקצוענים מותאמות במיוחד לדיסציפלינות מסוימות, להבדיל מ"אופניים יומיומיות כל יכולות". ומה לעשות שאנו, להבדיל ממקצוענים, דווקא כן צריכים "אופניים יומיומיות כל יכולות". ואם אתה מתעקש על מידות, הנה ניקח לדוגמא שלדת "רגילה" (לא לשימוש מיוחד של מקצוען מסוים) של "דה רוסה" מידה 53: צינור עליון: 54.5 צינור מושב: 53 זוית צינור מושב: 74 מעלות גובה ציר מרכזי: 26.7 צינור תומכות שרשרת: 40.2 ועכשיו תסביר אתה לי, לא כמו פוליטיקאי, כיצד למשל הנמכת הציר המרכזי על מנת לשפר את היעילות בנגד השעון עליות, תשפיע על ההתאמה לקריטריום?
 

Mr Hunt

New member
בוא לא נכנס לזה כל אחד שיעשה מה

שבראש שלו, אני אישית חושב שזוהי טעות לקנות אופני קסטום אלא אם כן לא רכבו כלל וזה קורה לפעמים. אבל אם כן רכבו איתן אז אני צופה בעיות בעיקר עם המערכות, תחשבו על זה אם זה שימנו במקרה הטוב החלקים יחזיקו 30000 ק"מ במזל, חברה רציניים רוכבים נניח 500 ק"מ בשבוע כלומר אחרי שנה יש סיכוי שחלקים מסויימים יחזירו את חייהם לבורא, להתחיל לרוץ אחרי חלקים לא בראש שלי.
 

Sybh

New member
הנה זוג נוסף של אסטרלואה

למכירה פומבית החל מ-5,000 יורו, במקרה זה הכסף יתרם לחקר הסרטן.
 

Sybh

New member
הנה זוג נוסף של אסטרלואה

למכירה פומבית החל מ-5,000 יורו, במקרה זה הכסף יתרם לחקר הסרטן.
 
אני רק יכוללהעיד מנסיון אישי

פרינססה שלי היא שלדת קאסטום - הציר המרכזי נמוך מזה של שלדה רגילה בלא מעט מילימטרים. עובדה זו מייצבת א השלדה בצורה משמעותית. העובדה כי הציר מאוד קרוב לקרקע אינה מפריעה לי ברכיבת קריטריום מהסיבה הפשוטה - למדתי להיכנס ולצאת מסיבוב נכון. אני רחוק מלהיות מקצוען אבל אני מאמין שאני יודע לסובב פדלים ולכן אני יכול להרשות לעצמי להנות מיתרונות הציר הנמוך בלי "לתקוע" פדל בקרקע בסיבובים. היתרונות גדולים מהחסרונות (אי יכולת לסובב פדל במצב השכבה) בציר נמוך ולכן אין סיבה לרכוב על שלדה עם ציר גבוה יותר במרוץ קריטריום. במרוץ וולודרום זה כבר לגמרי שונה. בוולודרום הייתי בוחר בציר גבוה יותר משמעותית.
 

levinerez

New member
עכשיו הקסטום של וינשטיין כמו שאני מ

מדדתי: צינור עליון: 55 צינור מושב: 53 זוית צינור מושב: 74 מעלות גובה ציר מרכזי: 26.7 צינור תומכות שרשרת: 40 עכשיו תגיד לי למה שלדה "קסטום, שאת לא יכולה להיות מושלמת גיאומטרית עבורך? אתה בכלל תןכל להרגיש את ההבדלים הללו??? (גם אני לא)
 

levinerez

New member
לסיכום - למקצוענים יש גם שלדות :נפח

שהם שלדות לשימוש אימונים יומייומיים 53X19 ROLLING HILLS ואלו השלדות שנחמד לשים את היד עליהם כל אחד יכול לתרגם את ה"גשפט של האלמנט" לכיוון שלו אבל מה לעשות מקצוען לא עושה 100 קמ על שומאנו ולא רוכב 1000 קמ על אותה שרשרת להם יש פטנט שנקרא ספונסור - מישהוא אחר משלם בשביל שיחליפו להם את החלקים - הרבה לפני שצריך ארז
 

צפרגול

New member
אנו לא באמת חלוקים בדעותינו...

ברור שיש באופני המקצוענים כאלה שיתאימו פיקס לרוכב חובב. מה שהיה לי חשוב להדגיש הוא שאם קונים שלדה כזו, חשוב מאד לבדוק את השינויים שנעשו בה, אם נעשו, מול הסטנדרט, מה השפעתם על אופי האופניים, וכיצד זה מתאים לקונה. לא כל שלדת מקצוען, גם במידה הנכונה, היא אוטומטית מציאה, אם כי בהחלט ייתכן למצוא בהן מציאות.
 

cipo 1

New member
ארז ! אם כל הכבוד ויש כבוד ! אנא ..

הסבר לי אם-כך את המהות של שלדת קאסטום . העמדתי זה מול זה את הנתונים שהביא צפרגול לשלדת ה-דה-רוסה מול השלדה של ווינשטין/ארז ובאמת ההבדלים הם מזעריים . (ראה את המקצוע שלי בכרטיס האישי). אז האם שלדת קאסטום היא גימיק או שאני ארגיש על האופניים קצת אחרת מאותה שלדה "סטנדרטית" שאני רוכב עליה והתאמתי לי את הקומפוננטים אחרי מספר לא מבוטל של קילומטרים (מבנה כידון ,אורך סטם וכו,). ואגב על השימנו D/A הקודם שלי רכבתי מעל 50.000 ק"מ וחוץ מלהחליף שרשרת בנאמנות יקית לא עשיתי כלום !!! ואני יודע שהאופניים האלו עם אותם מערכות משמשות היום בכבוד עוד רוכב מרוצה. שבת שלום!! ואני מצפה להסבר ממך . עודד
 
תרגיל מחשבתי קטן

שלום עודד, אמנם אנני ארז לווין וגם לא בר סמכא בתחום אופני הכביש אבל הנה תרגיל מחשבתי קטן: 1. קח את הסט אפ של אופני הכביש שלך, שנה לעצמך את אורך הסטם ,נניח סטם ארוך או קצר בחצי סנטימטר מהסטם הרגיל שלך (אל תדאג זה לא צריך להיות סטם טיטאניום מחוזק בקרבון ומצופה באנודייז אבקתי, זה סטם וירטואלי בחינם) עכשיו צא לרכיבה, מרגיש הבדל ? אין מצב שלא (אולי לטוב אולי לרע) עכשיו תשליך את אותם חמישה מילימטרים היכן שהוא בגיאומטריה של שלדה כל שהיא. הבדל גדול ? הבדל קטן? הבדל בין ניצחון להפסד ?,הבדל בין כאב גב לבין תחושת שלמות ? הבדל ששוה את ההשקעה הכספית ? לא יודע וזאת גם אינה הנקודה, ברור לכולם שרוב חובבי האופניים בעולם רוכבים (השמועות אומרות שרובם גם נהנים) משלדות מדף ומרכיבים שנמכרים לכל אבל ברמת התיאוריה גם אם השינויים הם מזעריים הם יורגשו ויורגשו גם להדיוט רכיבה (למשל שמנדריק כמוני על אופני כביש). ואסיים בשריטה אישית קטנה המתבשלת אצלי לאחרונה - בתקווה שאהיה על אופני כביש (הישר מהמדף ומצידי גם שימאנו 105 זה יהיה שחיתות לשמה) במהרה בימינו אאאאמן. אחלה סוף שבוע לכולכם עודד* (חמים ונעים פה לאחרונה כבר אמרתי היום ?) *- סוכנו הבלעדי של גראוציו מארקס בישראל ;-ׂ
 

cipo 1

New member
אני מעריך מאוד את התשובה שלך

עודד ולו רק ששמך כשלי
אבל אני עדיין מצפה לתשובה מארז הוא כתב בשירשור : אתה בכלל תוכל להרגיש את ההבדלים הללו??? (גם אני לא) סוף ציטוט מארז יש לי חבר שנסע במיוחד ל - U.S.A לטום קלוג מי שתיכנן בעבר את השילדות לחברת "מרלין" ישב אצלו יום שלם ונמדד. התוצאה אופני "ספקטרום" קאסטום שלפי תענת החבר מושלמות לו . אז אם כך יש סתירה בדבריו של ארז או שאני סתם לא מבין והעיקר שמחר לא ירד גשם לפחות בבוקר . שבת שלום !! עודד
 

levinerez

New member
קודם כל אניח שמח שמחר לא יירד

גשם - אולי נצליח להתניע את העצמות הזקנות! נמשיך לתשובה לשאלה שלך - ההמממממ - יש כאן קאטש כי אין מצב שאני מסביר/משכנע אותך שכן אפשר להבדיל ולו רק 0.1 מעלה במושב מבלי להפוך את עצמי לפלצן הדור!!!! ולכן אני מעדיף לשמור על זכות השתיקה בפורום בסוגיה הזאת ולהזמין אותך אלי לקפה והסבר (של כמה שעות) ואין סוף דוגמאות של אופניים קיצוניות על סוגיית התאמת השלדה,מזלג,מיסבי היגוי, מוט כיסא, כידון לשוגיו, STEM לסוגיו, המשמעות של 18!! המשמעות של 52X17 52X18 52X19 והכל ללא כל אפשרות של הפיכה לפלצן אטומי ומבלי לאפשר חל"אנשים שאינם מבינים באופני כביש" (על פי הודעתם) לייצר אמירות של שוטים הדיון הזה (זמנית) הסתיים מבחינתי. אי אפשר לטפס את צובה בסיבובי רגליים - כי זאת עליה של כוח. על אותו בסיס אי אפשר להבין גיאומטריה של אופניים עם אין לך סימנים מתחת לעור ובאופן פרמננטלי של כבלים של הילוכים מרוב האופניים ש"תפרת" לפי מידות של אנשים! סליחה ותודה לילה טוב ארז
 
למעלה