שילוב אוטיסט בבריכה - שואלת גם כאן

danakama10

New member
שילוב אוטיסט בבריכה - שואלת גם כאן

הבן הצעיר שלי התחיל היום חוג שחיה. כבר כשחיכינו היה ילד שנהם וצעק ורץ והשתולל והיה ברור שהוא אוטיסט ברמה נמוכה.
כשהם חולקו לקבוצות הסתבר שהוא בקבוצה של בני. הם 5 ילדים - הבן שלי, זוג אחים, עוד אחד (כולם באותו גיל בערך) והילד האוטיסט שמבוגר בערך ב - 5 שנים. האמא הכניסה אותו למים והסתלקה לפינה מרוחקת ולא טרחה להסתכל בכלל. תוך שניה החלו הבעיות, הוא יצא מהבריכה והמדריכה המסכנה לא ידעה מה לעשות לרוץ אחריו או להשאר עם הקטנטנים, במזל הוא חזר ואז כשהיא לקחה ילד אחד הוא קפץ עליה ועל הילד, ואז החל לטפס על ילדים אחרים שהחזיקו בשולי הבריכה. כולם ילדים קטנים שאינם יודעים כלל לשחות, וצרח ונהם, ושוב ברח מהברכה, וכל הסנריו הזה חזר על עצמו בלי סוף כשהאמא עומדת רחוק מאוד בכוונה לא מסתכלת ועסוקה לה בשמיעת מוזיקה.

הלכתי למדריכה האומללה שכמעט בכתה ושאלתי אם היא צריכה שאני אקרא לעזרה. היא מאוד הודתה לי וביקשה שאקרא לאחראי עליה והצביעה עליו. הלכתי אליו הסברתי במה מדובר ושהיא חייבת עזרה והוא די באנטיפטיות אמר שהוא עסוק ועוד מעט יגש. האמא אגב עמדה קרוב אליו ושוב, חרשת. הלכתי אליה ואמרתי לה שהוא תיכף יגיע, והיא מסכנה לא יכלה לנהל שום שיעור. היתה עסוקה רק בו. האמא הנוספת שחיכתה איתי גם החלה להראות סימני עצבנות. הילד האוטיסט קפץ על בני (להזכיר, הוא ענק יחסית לשאר) והוא עף מהמעקה בו החזיק, מזל שהמדריכה הגיעה אליו מיד. אני הלכתי רותחת כולי שוב לאחראי עליה ואמרתי לו בכעס רב ששילמתי כסף ואין שום שיעור והילד מסכן את כולם ואי אפשר ככה. הוא אמר לי לי מדובר בילד אוטיסט (בוקר טוב אליהו). אמרתי לו שהבנתי את זה כבר אבל אין שום הצדקה שזה יהרוס את השיעור לכולם ויסכן את שאר הילדים. הוא אמר שהם רוצים לראות איך השיעור הראשון יעבור אולי הילד יסתגל. אמרתי בעצבים שאני לא מוכנה לזה ומי האחראי עליו, והוא הצביע עליה. בדרך לאחראית שוב ראיתי את האמא ואמרתי לה הבן שלך כל הזמן בורח מהבריכה. היא באה לשם הכניסה אותו בכוח למים והוא מיד יצא כמובן. לאחראית אמרתי שאי אפשר להמשיך כך את השיעור. היא נגשה לשם, ולפחות היא התחילה להשגיח באופן אישי על הילד כשהיא מחוץ לבריכה, וזה היה בלתי אפשרי כמובן, והיא הביאה מדריך שהיה צמוד אליו במים. תוך דקה זה גם הפסיק לעבוד והילד ברח וסירב להכנס והם הלכו סוף סוף הביתה. ממש נשמתי לרווחה כי הילדים היו מבוהלים לחלוטין מהנהמות והשאגות הבלתי פוסקות שלו ומההתנהגות החריגה שלו.

אני חושבת שהאמא חצופה גדולה בכך שזרקה אותו למים והתעלמה לחלוטין מקיומו כשהיא יודעת באיזה מצב הוא.
אני חושבת שהאחראים בבריכה חצופים גדולים. אני מניחה שהם לא ידעו שמדובר באוטיסט במצב כזה קשה, אבל כשבאתי להתלונן והיה ידוע להם שמדובר באוטיסט הם סיכנו את כל הילדים בכך שלא באו לפתור את המצב במיידי.

אני כותבת את ההודעה לגבי מחר ושאר הימים (השיעורים הם יומיים). בהנחה שהילד יחזור, ולא יצמידו אליו מדריך מההתחלה, איך עלי לנהוג? אני יכולה כמובן לדרוש את הכסף חזרה ולהוציא אותו מהחוג אבל חשוב לי שהוא ילמד שחיה ואין סיכוי היום למצוא לו מקום בחוג אחר (גם לא שיעורים פרטיים. הכל מפוצץ, מנסיון של שנה שעברה). מצד שני אני לא מוכנה שככה יסכנו את הילד שלי ושהמדריכה תהיה עסוקה רק בו כדי לנסות שילוב לא מתאים ושלא מנוהל היטב.
 
מצב לא נעים,

מצד אחד זה נפלא שהילדים יכולים לראות ילדים קצת אחרים בתוך היום יום שלהם, זה תורם להם המון לדעתי, אבל זה לא יכול להיות על חשבון הילדים האחרים ובטח לא על חשבון בטחונם.
מענין איך האחראיים יתיחסו לזה, כי הם צריכים אדם שיודע לעבוד עם ילדים כאלה. עוד מדריך לא מנוסה בתחום, גם אם זה אחד על אחד זה לא מספיק.
במידה והוא יגיע לשיעור הבא, בלי ליווי מתאים, הייתי פונה שוב למנהל ושואלת מה הם מתכוונים לעשות, כי ככה אי אפשר לנהל שיעור שחיה. במידה ההנהלה לא נותנת פתרונות מתאימים, הייתי מדברת עם ההורים האחרים של ילדי הקבוצה ופונה להנהלה ביחד.

מקוה שההנהלה למדו את השיעור שלהם, תחזרי לעדכן.
 

danakama10

New member
הי נירית

אני חייבת להגיד לגבי השורה הראשונה שלך. אני מסכימה שלראות ילדים קצת אחרים ביום יום מאוד תורם (למעשה, הילדים שלי היו תקופת מה בגן משלב בעקבות הסכמתי עם הגישה שלך).
אני לא חושבת שיש כל יתרון בחשיפת ילדים רגילים לילדים עם בעיות קשות, כמו אוטיזם קשה או פיגור קשה. אני לא יודעת אם יצא לך לשהות לפחות מספר דקות עם אדם בעל פיגור או אוטיזם קשים, אבל מדובר במחזות לא קלים לעיכול למבוגרים, בטח ובטח לא לילדים. הילד שלי היה מבוהל מהילד ההוא (הילד נהם ושאג והשתולל וצרח ורץ לכל כיוון) עוד לפני שהבנו שהוא בקבוצה שלו. הסברתי לו שלילד הזה קשה ולכן הוא מתנהג כך, וגם אם לנו קשה לשמוע את זה אנחנו צריכים לזכור שלילד ההוא קשה יותר. הילד שלי ניסה להיות אמיץ ובסוף ביקש ממני שנלך כי זה מפחיד אותו. עברנו לאיזור אחר עד שהשיעור יתחיל כדי להתרחק מעט מאותו ילד. אנחנו לא היינו היחידים. נסיון לשילוב של מקרים כאלו לא תורם דבר לילד הפגוע עצמו, ואין סיכוי שילדים רגילים ישתפו עם שילוב כזה פעולה. אולי רק יפתחו אנטי כלפי כל הילדים החריגים.

אחזור לדווח מחר, מקווה שהכל יפתר בכך שאותו ילד לא יחזור. עקב התנהגות האם, אני חייבת לציין שאני די סקפטית.
 
אני תמיד אופטימית,

אז אני מקוה שהם לקחו אותו לשיעור נסיון מתוך נימוס, והנסיון לא צלח יפה, כמובן.

מסכימה איתך שיש מצבים, כנראה המצב של אותו ילד, ששילוב לא יעשה לו טוב, וגם לא לילדים סביבו. בני כמה הילדים?
 

Mottek

New member
בהצלחה מחר - תעדכני איך היה

אין לי ממש תובנות. נכון שזה חשוב ועוזר לעשות שילוב לילדים עם קשיים, התפקיד של האנשים בבריכה זה ללמד שחיה ולא להשגיח על ילד חריג. אם האמא מתעקשת לרשום אותו לחוג כזה, לדעתי מחובתה להשאר במתחם ולעזור לילד שלה ואפילו להכנס איתו למים אם יש בכך צורך.
 
מסכימה


נראה לי שזה ממש חוסר אחריות מצד האמא.
אני בימי הטיפול בילדים לקחתי את אחד הילדים לשיעור שחייה, לא זזתי מאיזור הברכה לרגע- כל הזמן הייתי שם , התבוננתי, בדקתי שהכל בסדר.
על אחת כמה וכמה כשמדובר בילד עם קושי- חובה להיות נוכחים באמת שם בתור הורה/מטפל.
 

אספרסו2

New member
מתפקידה של חברה בריאה

לקבל ולהכיל את השונה,גם אם זה כרוך במאמץ והשקעת משאבים,
לא יאה להטיל על אימו את כל האחריות,במיוחד במרחב הציבורי.
 

Et tu Brute

New member
אלה שתי שאלות שונות

יש את השאלה הכללית של היחס של החברה (והמדינה) לאנשים בעלי צרכים מיוחדים. אני לגמרי מסכימה שצריך לעשות כל מאמץ בשביל לשלב ילדים כאלה בחברה. למשל במקרה הזה יכול להיות שעם ליווי צמוד במים הילד יכול היה להשתתף עם כולם בשיעור וכולם היו מרוויחים ואני גם מאמינה שהמדינה צריכה להשתתף בעלויות של פעילויות כאלה.
&nbsp
אבל יש גם את השאלה הספציפית, של מה אמורה לעשות אמא לילד בן חמש שנמצא בבריכה וילד בן 10 מטפס עליו? מישהו מטביע את הבן שלך במים *עכשיו*, למי אתה פונה?
&nbsp
&nbsp
&nbsp
(לשם הגילוי הנאות, אני כותבת את הדברים האלה מתוך הכרות קרובה עם המצב - ילד אוטיסט במשפחה. את השורות הראשונות על השילוב בחברה לא כתבתי בתור מס שפתיים - שילוב בחברה ה"רגילה" הוא באמת טוב וחשוב, ויכול להביא תועלת הן לילד המשולב והן לחברה הסובבת - אבל הוא צריך להיעשות כהלכה, ובהתאם למצבו הספציפי של כל ילד. יש אנשים שזה המקצוע שלהם, להעריך באיזה פעילויות הילד יכול להשתתף ואיך לשלב אותו - למשל עם סייעת צמודה וכדומה. אי אפשר פשוט לקחת ילד אוטיסט ולזרוק אותו לבריכה, זה ממש עוול לכל הנוגעים בדבר, כולל ואולי במיוחד לילד הזה עצמו).
 

een ogenblik

New member
וזה תפקיד חשוב יותר

מהגנה על ילדים בני חמש?
השקעת מאמצים בשילוב ילד שונה אינו אמור לכלול מאמצים להשקעת ילדים בני חמש מתחת למיים. זה אינו שילוב של שונה בחברה, זו סכנה.
דווקא במרחב הציבורי, מוטלת אחריות רבה יותר על המבוגר האחראי. זה נכון לכל מצב ולאו דווקא להורה לילד אוטיסט.
 

אספרסו2

New member
עובדה שלא קרה כלום

הילדים צריכים לדעת להתמודד גם עם השונה מהם וככל שייטיבו להפנים מוקדם יותר
שלא כל העולם מרופד במעטה ההגנה של ההורה המגונן,כך ייסתגלו יותר לעולם האמיתי,
שם,מחוץ לחממה.
 

danakama10

New member
עובדה שלא קרה כלום! הללויה!

אני מנחשת שאין לך ילדים. בכל מקרה, אני מציעה שאתה תוביל יוזמה דומה במקום העבודה שלך. שיכניסו אוטיסט במצב קשה או אדם בעל פיגור קשה למקום העבודה שישב ויצעק וינהם וישתולל ויקפוץ על אנשים, על מנת שכולכם תסתגלו לעולם האמיתי מחוץ לחממה שלכם. למה רק ילדים חייבים להתמודד עם סיטואציות קשות כאלו? שהמבוגרים יתנו להם דוגמה איך מנהלים חיים סבירים בצורה כזו.
מי שהשוני שלו הוא קל יחסית יכול להשתלב בחברה ומסופקים לו כלים ומשאבים רבים.
אדם שהשוני שלו קשה מאוד אינו יכול להשתלב בחברה. החברה מתמודדת על ידי יצירת מסגרות המותאמות לו ולאחרים הסובלים מפגיעות דומות.
 

אספרסו2

New member
נראה לי

שאין סיכוי שתסתגלי למשהו,בחיים.
כנראה את אנוכית ומפונקת.
 

een ogenblik

New member
קשה לי להסכים איתך

ילדים בני חמש אינם צריכים להתמודד עם המצב המתואר בתחילת השירשור, כי הוא מסכן את חייהם, לא מכיוון שהמצב לא נעים להם.
אם כל הבעיה היא חוסר נעימות, אני חושבת שלא רק כדאי, אלא חובה להרגיל אותם לילדים יוצאי דופן הלוקים במוגבלויות שונות, פיזיות או ריגשיות.
הסיבה שצריך לחשוף ילדים לזה היא בדיוק כדי להגיע למצב בו אנשים מבוגרים הסובלים מאותן לקויות יוכלו לעבוד בסביבת עבודה "רגילה" עם אנשים "נורמליים", מבלי שזו תשמש כדוגמא ללמה אם מבוגרים לא עוברים זאת, אין סיבה להעביר זאת ילדים.
 

danakama10

New member
כאמור, תלוי ברמת המוגבלות

כשמדובר בתפקוד קל-בינוני, את צודקת. כשמדובר במצב קשה, זה בלתי אפשרי לדרוש מאנשים להיות בקרבתם באופן רציף (יש לי הרגשה שמעולם לא ראית אוטיסט או מפגר בתפקוד נמוך כך שאין לך מושג במה מדובר), ובוודאי שלא הגיוני שאנשים כאלו יעבדו וילמדו ויבלו עם אנשים רגילים (אגב, משתמשים במילה רגילים, ולא נורמאלים). בכל מקרה אנשים בתפקוד כזה לא יהיו מסוגלים להשתלב בעבודה/לימודים ואם כן זה יהיה רק במסגרת מיוחדת שמותאמת ספציפית אליהם.
 

een ogenblik

New member
את משלימה הרבה פערים במידע שלך עלינו

את מנחשת שלאספרסו אין ילדים, ויש לך הרגשה שלי לא היה מגע עם מי שנמצא בחלקים הקשים של הספקטרום.

אין זה משנה כלל שמעבר לזה שקשה מאוד להיות בסביבת אוטיסט בחלק הקשה של הספקטרום, או מפגר בעל פיגור עמוק, הם עצמם לא יהיו מסוגלים להשתלב במקומות עבודה נורמטיבים. לא על זה הגבתי. אני הגבתי לצורה בה בה ענית לאספרסו. אז נכון, אני לא אהבתי את הצורה בה דרש הקרבת ילדים בני חמש על מזבח השילב הקדוש, אך גם התגובה בסגנון "נראה אותך ......" אינה מוצלחת כלל. סוגיית שילוב אנשים עם פגיעות נפשיות (כל המגוון, לאו דווקא פיגור ו/או אוטיזים) היא סבוכה הרבה יותר מססמאות, ואין סיבה להתייחס אליה בצורה בה שניכם התייחסתם אליה כאן.
 

danakama10

New member
אבל ילדים פגועים באמת מקבלים עזרה ומשאבים

מטעם המדינה.
 
למעלה