שילוב אוטיסט בבריכה - שואלת גם כאן

danakama10

New member
עדכון

כפי שחשבתי האמא הגיע עם הילד שוב למחרת, הכל חזר על עצמו, למזלי הם עזבו שוב מוקדם ולא חזרו בשאר הימים.
 
אז הסוגיה הזאת מאחוריך והילד יכול ללמוד לשחות בשקט.

תודה שפתחת לנו חלון קטן לעולמם של הילדים השונים והיכולת שלנו לשלב אותם או לא, במסגרות הרגילות
 
עצוב


התגובה הראשונה שעלתה לי כשקראתי את הסיפור היא: אילו אנשי הבריכה היו מתכננים ומתארגנים יותר טוב, אילו היו מקצים לילד הזה מלווה צמוד/ה, שתסייע לו להשתלב ותגן עליו ועל הילדים האחרים מהקשיים שלו, אולי זה היה יכול להיגמר אחרת.
&nbsp
ככה, זה רק חיזק את הגישה שאי אפשר לשלב ילדים עם צרכים מיוחדים בחוג רגיל, כי זה "לא עובד".
בתנאים האלה, בלי מספיק תמיכה, זה באמת לא עבד
 

alphadelta

New member
עוד נקודת מבט

אני אמא לילד על הספקטרום האוטיסטי. וכן, הילד שלי חוטף טנטרומים מטורפים (למשל פעם בתור בספריה) וכולם מסתכלים. ואני לעולם לא אפסיק להביא אותו לספריה. כי הספריה העירונית משרתת גם אותו.
אני חושבת שזה לא מתאים לשים ילד בן 10 עם ילדים בני חמש בשיעור שחיה. אוטיסט או לא. אגב, איך את יודעת שהוא אוטיסט? לא כל ילד שנוהם הוא אוטיסט. שלי למשל לא נוהם והוא עדיין על הספקטרום.

אני בהחלט מזדהה איתך. זה מצב לא נעים. אבל זה לא האשמה של הילד. אלא של מי שאמר לאם שכן, היא יכולה לבוא עם ילד בן 10 לשיעור של בני חמש. אגב, איפה זה קרה?

אני לא מכירה את המבוגרת המלווה ( האמא?) אבל נראה שגם לה חסרים כלים. ובעיקר מישהו שלא היה מדבר מעל הראש שלה עם האחראי אלא יותר שיחה ישירה. חשבת אולי מה עבר עליה?
שוב, אני מאה אחוז מסכימה שלילד הזה היו אתגרים שהקבוצה הזו לא הייתה המענה. וגם שילוב הגילאים ושליחת הילד ללא ליווי תמוהה. אבל הייתה לך פה הזדמנות פז להראות לילדך איך את מתנהגת עם מישהו ששונה.

אני מבינה את התסכול והכעס. אבל הם מופנים למקום הלא נכון. אמפתיה לאם ושיחה אם האחראים ששילוב זה מופלא אבל הוא צריך לעשות באופן נכון ואחראי נשמעים לי יותר טובים.

קבלת האחר היא לא רק סיסמה נבובה. היא מעשים קטנים ויומיומיים. קבלה שיחה והכלה. אני מרגישה יותר טוב בחברת אנשים ש יוצרים איתי שיחה ושואלים מאשר מדברים מאחורי הגב שלי ושל בני המופלא.
 

danakama10

New member
אני מסכימה איתך

ולילד שלי (שאגב היה תקופה מסויימת בגן משלב כדי להרגיל אותו לשונות של ילדים) הסברתי כשהילד הגיע למתחם הבריכה שהילד מתנהג כך כי קשה לו וגם אם לנו קשה לשמוע אנחנו צריכים לזכור שלילד הרבה יותר קשה.

גם בספריה הציבורית אצלנו יש פעילויות מיוחדות עבור ילדים פגועים, והם וגם מבוגרים פגועים נמצאים שם הרבה גם באופן עצמאי בלי קשר לפעילות המאורגנת. גם בגני שעשועים ובמול יש מדי פעם קבוצות כאלו, ואני חושבת שכל זה מבורך ובוודאי שלכולם יש זכות להיות להנות ולהשתמש במתחם הציבורי. העניין הוא שכאשר מדובר באדם עם לקות חמורה הוא הרבה פעמים חייב חונך שיהיה צמוד אליו אחרת נגרמת הפרעה רצינית לשאר. ויש מקומות שפשוט לא מתאימים, כגון חוג שחיה במסגרת קבוצתית לילדים רגילים קטנים מהם כשאין אף אחד שצמוד אליו.

לגבי השאלה שלך, לי היה ברור שהוא אוטיסט, ובנוסף האחראי בעצמו אמר לי כשניגשתי אליו. התסכול והכעס לעולם לא הופנו לילד אלא בעיקר לאחראים שראו מה קורה ולא פעלו וגם כשאני ניגשתי ניסו לנפנף אותי, וגם כלפי האמא, שאין ספק שהציגה מצג שווא כלפי האחראים ושהיתה חייבת לבוא להתערב כשראתה מה קורה. כשאני ניגשתי לאמא היא ניסתה לעשות עצמה כאילו היא לא שומעת, ובסוף הואילה להוריד את האוזניות ובלי להגיד לי מילה הלכה לילד שלה פעם אחת, ובזה זה נגמר. ידוע לי שיש באיזור שלנו מקום שמתמחה בחוגים ספורטיבים לאוטיסטים (שאגב כוללים גם שחיה) ואני התכוונתי לשאול אותה אם היא מכירה, לספר לה איך שמעתי על המקום ההוא ולהפנות אותה. לאחר שראיתי שמדובר באמא לחלוטין לא קומוניקטיבית, החלטתי שזה ממש לא במקום.

לגבי שאלתך היכן זה קרה, אנחנו בארה״ב.
 
למעלה