שינה - ושאלה - מאמינה שרק כאן יבינו אותי...

smorss

New member
הי רומי

עכשיו ראיתי את נושא הבטנזול.
כמה ליה שוקלת עכשיו?
נדב בהתקפים ומחלות קשות מקבל גם 4 כדורים פעמיים ביום- זה המינון הכי גבוה שהגענו אליו ובמהלכו אמר לנו הרופא להוריד את הסטרואידים מהאינהלציות כדי למנוע את התגובה המערכתית של הגוף לסטרואידים.
כשהרופא ילדים שומע ת המינונים שנדב מקבל הוא חוטף חום והוא אמר לי שהוא מעולם לא נתן לילד יותר מכדור פעמיים ביום אבל בדיוק בגלל זה אנחנו הולכים למומחה ריאות ולא ל"סתם" רופא ילדים.
מקווה שהסטרואידים יעזרו וההתקף יעבור.
 
סביב ה- 10.5 ק"ג..

אנחנו לצערי הולכים לרופא ילדים / משפחה ולא באופן מסודר למומחה ריאות, כי זה לא נגיש לנו.

הרופא הזה מלווה אותנו מהחזרה הביתה ומכיר את ליה היטב.

ועדיין - פעם ראשונה שאומרים לנו להוריד את ה- QVAR (במקום בודיקורט) זה מוזר - ממש כמו "חופש" - והרי היא מקבלת את זה ממש כל יום.
 

פרימי1

New member
אנחנו שוקלים בערך 13 ק"ג

לא יודעת האם זה קשור לגיל- בן 4 וחצי. בהתקפים מקבלים 2 כדורים פעמיים ביום- סה"כ 4 כדורים ביום.
 
אתם נותנים בערב גם?

אצלנו הוא אמר לנו לתת רק בבוקר - 4 כדורים בבת אחת..
כדי למנוע אי שקט בערב.

האם אתם נותנים משאפים של בודיקורט או דומיו בזמן שנותנים בטנזול?

תודה ורק בריאות!
 

פרימי1

New member
לגבי משאפים

כל פעם זה משתנה. תלוי ברופא... לא נראה לי שיש לנו משהו קבוע- לפעמים נותנים ולפעמים לא.

אנחנו כבר שנה + בטיפול הומואפטי. לא תמיד זה עוזר ולפעמים צריך משאף, אבל מדובר על מס' ימים מצומצם בשנה, אז זה כבר שווה לי שלא יקבל את כל הסטרואידים.... אני ממש ממליצה.
 
היינו בדיקור..

ובדיעבד - לא הכי עזר..

אני מוכנה ללכת להומאופט טוב..
מכירה מישהו/מישהי בדרום?
 

פרימי1

New member
עונה

אנחנו מאזור המרכז. הלכנו לירושלים לד"ר חי אלבז. הוא היה בעברו רופא קונבנציונלי והפך להיות רופא שמטפל גם בדרך הומופאטית... באיזור המרכז אני לא מכירה
 
הי רומי


אני מתנצלת שלא יצא לי לקרוא את כל הדיון... רציתי רק לומר כמה דברים בסוגייה החשובה שהעלית:

קודם כל, אני לא חושבת שיש כאן מישהו שהשאלה איזה זכרונות ואיזה "מזכרות" נותרו למתוקים שלנו מהפגיה לא מנקרת לעתים בראשו ודוקרת את ליבו. ותשובות ברורות או חד-משמעיות - אין...

יחד עם זה, אני חושבת שצריך להזהר מאוד שלא לאפשר לזה למנוע מהילדים שלנו חינוך טוב, מכיל ותומך הכולל את הצבת הגבולות הנדרשת, שיעניק להם את הבטחון לו הם זקוקים ויכין אותם להתמודדות טובה עם העולם הגדול והמורכב שמצפה להם בחוץ. זה פשוט יגרום להם עוול.

אני אגיד עכשיו משהו מהלב שאני מקווה שתביני אותי ולא תפגעי.

אני חושבת, מהיכרותי אתכם, שליה ילדה חכמה מאוד ודעתנית מאוד. ואני חוששת שהשילוב בין התכונות האלו שלה, לבין הרצון הכל-כך מובן שלכם לגונן עליה ולהעניק לה אך ורק חוויות חיוביות (מגיע לה אחרי כל מה שעברה בפגיה.... את לא מבינה כמה אני מתחברת לזה) - גרם לך ולאורן, בלי לשים לב, לפנות קצת את מושב הנהג בניהול סדר היום, הבית והמשפחה לליה... וזו אחריות גדולה מדי בשביל ילדה בת שלוש....

יש רגעים בהם אנחנו חייבים להעביר מסר ברור וחד-משמעי לילדים שלנו שאנחנו מקבלי ההחלטות בבית ולא הם. וזה לא רק בגלל שאנחנו יודעים יותר טוב מהם מה טוב להם (לפחות עד גיל מסויים...), אלא גם ובעיקר משום שהמסר הזה, גם כשהוא מועבר לעתים בצורה שלא מוצאת חן בעיני הילד - למשל במניעת משהו שהוא רוצה או אמירה נחרצת - בסופו של יום מעניק לילד תחושת בטחון ושלווה. ילד צריך לדעת שההורים מחליטים בשבילו.

ומנגד - ילד שמנהלים איתו דיונים ומשאים ומתנים על יותר מדי דברים - ללכת לישון, מקלחת, שיעורים - מעבר לבעיה שנוצרת מכך שמדיון לדיון מחיר ההסכמה שלו לרוב עולה - הוא ילד שקיבל אחריות לא-לו - וזה מבלבל ומלחיץ. לפעמים ילד כזה יתווכח ויתעקש רק כי הוא רוצה שמתישהו יגידו לו כבר לא - ככה הוא ירגיש שיש מבוגר אחראי בבית ויוכל להרגע.

ילד בן 3 לא צריך "להשתכנע" לעשות משהו כזה או אחר שההורה אמר לו לעשות. תמיד טוב לכבד את הילד, לדבר איתו ולהסביר לו למה חשוב להתקלח, וכו', אבל לפעמים הוא צריך לעשות משהו פשוט בגלל שההורה אמר וזהו! (שימי לב למילה "הורה" - מלשון "להורות").

איך מחנכים פגים?
גם הבונבונים שהו מעל מאה ימים בפגיה, והפצע הזה, מלובה ברגשות אשמה, מדמם אצלי עד היום. מזלי הגדול שאישי האהוב רואה את הדברים אחרת, וקל לו הרבה יותר להתייחס לבונבונים בדיוק כפי שהתייחס לנסיכה שנולדה במועד, וכך עשה מהרגע בו הם נכנסו לסלקל בדרך הביתה מהפגיה. ככה הוא יודע לשים גבולות בשעה שאני מעגלת לעתים (אבל לא תמיד!) פינות לטובתם ומעניקה להם "הנחות פג"...

הם ישנו בעריסות (ואח"כ במיטות) אצלנו בחדר השינה במשך תקופה ארוכה יחסית בגלל עיכוב שחל במעבר לדירה גדולה יותר ולא בגלל שכך רצינו. הם לא ישנו איתנו במיטה באופן קבוע, רק כשהיו חולים ומפעם לפעם אם התעוררו באמצע הלילה או סתם התחשק להם (מכיוון שזה מעולם לא הפך להרגל לא היתה לנו בעיה עם זה).

הם ילדים עצמאיים, פתוחים וחברותיים ובטוחים מאוד בעצמם. בקיץ שעבר (סוף כיתה א') נסעו לכמה ימים לקיטנת בני-דודים אצל גיסתי בקיבוץ. אני כמעט התמוטטתי, וישנתי עם המפחות לרכב מתחת לכרית למקרה שירצו פתאום שאחזיר אותם הביתה, אבל הם עשו חיים משוגעים וכשדיברתי איתם בטלפון הם בעיקר רצו שאניח להם לחזור לשחק/לבריכה/לראות סרט. גם מגיל צעיר יותר הם אהבו מאוד להתארח ולא היתה להם שום בעיה שנצא מהבית, להשאר למשל עם סבתא או דודים.

הם יודעים שאנחנו תמיד נהיה שם בשבילם, וזה מה שחשוב.

אני מבינה שהגעתם עם ליה לשלב לא פשוט שבו צריך להעביר את ההגה חזרה אליכם, וזה נעשה כבר בגיל מבוגר יחסית. הבעיה היא שככל שתחכו עוד - ככה יהיה קשה יותר.

בנוגע לחשש שלך האם לא תדעי להבחין בין מצוקה אמיתית של ליה כמו פחד או חרדה כשתישן לבדה לבין מניפולציה: תאמיני לי שכשהילדה שלך תחוש פחד או חרדה אמיתיים - את תדעי. אני רואה על הפנים של הילדים שלי חרדה אפילו קטנה יחסית (למשל כשמשהו מפחיד אותם בטלויזיה, או בטירת הרוחות שהיינו בה בהולנד בפסח.). אין מצב שתפספסי את זה אצל ליה.

את פשוט צריכה לאזור הרבה כוחות ולעשות את הצעד החשוב הזה של שינוי כללי המשחק בבית. תחשבי שאת עושה את זה בעיקר בשביל ליה (למרות שגם לא לישון 3 שנים זו סיבה מוצדקת...). תאמיני שאת עושה את הדבר הנכון - רק אם תהי משוכנעת במה שאת עושה זה יעבוד. אחרת ליה תקלוט את חוסר הבטחון שלך - והעסק יפול.

בהצלחה יקירתי
 
בסך הכל יש גבולות בבית..

אני חושבת שהגבול הפרוץ היחיד הוא נושא השינה.
בדברים החשובים - יש כללים מאוד ברורים ושגרה טובה בבית, מה שמביא לכך שלמרות שלפעמים אנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו עושים עבודה גרועה בחינוך שלה - בחוץ היא מתנהגת יפה מאוד.

מקלחת - שעה קבועה בסך הכל - מייד אחרי ארוחת הערב - אין דיונים ואין מיקוחים.

לפעמים לא בא לה לאכול - מכבדים אותה ומודיעים לה שארוחת הערב מסתיימת כשאנחנו נסיים לאכול והיא לא תקבל אחרי, פרט לבקבוק. לרוב היא תתיישב כשתבין שזה לא משנה לנו.

השינה - זה ממש קשה. אבל מאמינה שגם שם נצליח. ולו בכדי להחזיר לעצמנו קצת נחת.

תודה
 

אורטל OSE

New member
היי יקירה ושליחה על העיכוב בתשובה

לא קראתי את כל השרשור אבל אני אתחיל מהסוף- לא מבינה בבטנזול.

לגבי השינה- אני מצטערת אם אני אהיה קשה אם מה שאומר אנא קחי את הדברים רק במהותם ותקראי אותם בטון הנכון. זה לגמריי מאהבה.
אני חושבת- וזו לגמריי דעתי האישית- שאין שום מצב שהסיפורים של השינה נובעים מימי הפגיה. אני בהחלט מאמינה- בניגוד לכל היגיון- שמשהו בתת המודע של הגאונים האלו יותר ער ויותר חד משל ילדים אחרים והשפעות פוסט טראומטיות בהחלט מופיעות וימשיכו להופיע עוד המון שנים א-ב-ל אין לעניין שום קשר, לדעתי, למה שאת מתארת.

ילד צריך מסגרת. רוצה מסגרת. זה טוב לו, זה נכון לו וזה יציב עבורו.

כמו שסדר באוכל הוא מאוד חשוב לבעלי הפרעות אכילה (רזים ושמנים כאחד) כך הסדר מאוד חשוב לילד עם הפרעות שינה. לתפיסתי- ילד צריך ללכת לישון בשעה קבועה (סביב 19:45 בגיל הזה), לשמוע סיפור כנוהל רגיל ולישון לילה שלם לבדו במיטה שלו! דרכים לגרום לילד לעשות את זה הם אותם דרכים כמו לגמול אותו אם הוא מפספס בלילה תוך כדי שינה כלומר לא להתייחס לזה כמעט כי "מהתנהגות 'רעה' מתעלמים". אני הייתי משנסת מותניים ומחזירה אותה למיטה בלי לומר מילה כך במשך שניים- שלושה לילות. לאט לאט תפחת התדירות והמצב ישתפר. ברגע שהיא תישן לילה שלם (וכפועל יוצא מזה גם אתם) תקבלו כרווח גם ילדה נינוחה יותר, חדה יותר ובהכרח בריאה יותר! הדבר היחידי שלא ישתנה זה מידת החמידות- כי היא לא יכולה להיות חמודה יותר


בכל מקרה, אני מצטערת אם דברים מזעזעים מישהו אבל אני בענייני משמעת מאוד חדה ונחרצת פשוט כי לדעתי זה מה שילד צריך.
"חוסך שבטו שונא בנו"!


תצליחו!

נשיקות,
אורטל
 
אני יודעת שאת צודקת..

ובטוחה שאם ככה זה אצלך בבית - לא פלא שיש לכם בית מאושר כזה ועם ילדים ולא ילד/ה בודדים..

אנחנו בהחלט עושים משהו בכיוון ומקווים שבאמת נקבל ילדה נינוחה ונעימה יותר. כי עכשיו לא כיף לאף אחד.

תודה יקירתי..
 

Nikpik

New member
יקירתי, כמה שאני מבינה אותך, אומנם אצלנו זיו

צימצמה את כמות הפעמים שהיא קמה אבל עדיין היא כל לילה קמה לפחות פעם אחת-שתיים. כבר קרה כמה פעמים שהתעוררנו באמצע הלילה לגלות שהיא טיפסה למיטה ולא ממש הרגשנו (כי היינו מותשים).
לצערי אין לי עצות טובות, בנתיים אנחנו עם הלוח מדבקות - יש שינוי קטן - היא כמעט לא באה, אבל עדיין קוראת לנו באמצע הלילה
.
שולחת לך חיבוקים ותבואו כבר לצפון - אנחנו נשמור עליה ואתם תלכו לישון!
 
אפשר למצוא לנו סידור כזה קל"ב?


תודה..

אנחנו נסיים את ההתקף הנוכחי ונמשיך בתהליך..
הלילה לא היה רלוונטי כי מרוב שיעול היא בסוף ישנה הכי טוב בסלון...
 
צר לי. אצלינו הקשר הפוך

אני תמיד חושבת שמכיוון שהם בילו ה-מ-ו-ן בפגיה (הוא חודשיים, היא ארבעה חודשים), והם "החמיצו" שלושה חודשים בבטן של אמא כי נולדו 3 חוד' לפני הזמן, מאז הם רוצים להשלים את החסר...
הם ממש בגיל של הבת שלך, והם ישנים מעולה טפו טפו חמסה חמסה - לילה שלם אם אין מחלות ועוד שלוש שעות בצהריים.
 

טלי 220

New member
הי רומי מתוקה

כיף לשמוע ממך!!!!
אז ככה- קראתי את הדיון ואני חושבת שכבר אמרו לך כאן כל מיני דברים שהתחברת אליהם....
מה שאני חושבת,ששינה זה פשוט ענייןשל הרגלי שינה. וכל שאר הדרמות מסביב, זה פשוט כיהיא מספיק חכמה לתפוס טרמפ על הרגישות שלכם, ואו-הו יש שם רגישות....
אצלי שתי הילדות נרדמות רק איתי במיטה שלי, ואח"כ אני מעבירה אותן, והן מתעוררות באמצע הלילה ובאות אלי, ולא זה לא נוח לי.... אבל אני יודעת שהכל זה הרגלי שינה והעניין כמה תשומת לב אני מוכנה לתת לזה. תשיהן ישנו לבד ונרדמו לבד, ומסיבות שונות וטכניות אני הרסתי להן את הרגלי השינה הטובים (גרנו בדירת שני חדרים, ל א היה מיטת תינוק לקטנה וכאלה), והיום, אין לי את הכוח לשנות את זה. לפםעמים אני מרגישה שזה קשה לי ולפעמים לא, ואני פשוט מעבירה אותן חזרה למיטה שלהן כשאני לא רוצה אותן איתי. אבל בנות בגיל של ליה, כמו שירה רבקה אמורות לישון לילה שלם...
אז מה אני אומרת לך? שאין כללים אין צריךלהתנהג, זה תלוי במה מפריע לך!ולכם כזוג. ואם את מרגישה שזהו, וזה מביא אותך למקומות לא טובים, תעשו הכל!! כדי לשנות, ואני הייתית מתייעצת עם יועצת שינה, בגלל הבעיה הרגישה של ליה, שפשוט עושה לכם התקפי בריאות וסטרואידים כשמשנים לה את ההרגלים שהיא אוהבת... יהיה לכם הרבה יותר קל עם יעוץ צמוד, וזה צריך להיות מקצועי מאוד!!! (בגלל הענייןהבראותי), ולגבי העניין הכספי- תסתכלי על זה כמו השקעה לזוגיות שלכם- היית משקיעה את זה בטיול זוגי? אז זה בערך אותו דבר...... הפינג-פונג של לנסות ולנסות ולנסות, רק מקשה על כל העניין.....
וברור, שלכולכם יהיה יותר קל אחרי שהכל היהיה מאחוריכם, או לפחות חלק, ותכנסי לשתף כאן....
 
היי יקירתי


כיף לשמוע ממך גם.
איך אתם? בעלך? הבנות?
ספרי קצת!
ותשלחי תמונות!!!!!!

תודה.. ואנחנו בהחלט נעשה הכל כדי לשנות.
בטיול לא הייתי משקיעה - אבל בזה בהחלט כן.

תודה!!
 
אצלנו גם מנהגי השינה של אלירן לא ממש טובים

היה תקופה שישן על מזרון בחדרנו, היה תקופה שנרדם בסלון ואחר כך העברנו אותו למיטתו, היתה תקופה שישן בחדר של אחיו[ למרות שיש לו מיטה בחדר נפרד],
לפעמים הוא היה מגיע למיטתנו באמצע הלילה..
גם כשהוא גדול יותר קשה לי להקפיד איתו על חוקים ברורים בנושא, גם קשה לי ש99 לילות הוא היה לבד..
 
זה פשוט נהיה קשה יותר ככל שהם גדולים..

כי הם מתרגלים להרגלים לא נכונים.

אני חושבת שלמרות הקושי - אני הולכת לקחת את זה עד הסוף ולהביא לשינוי בבית הזה. כי ממש נמאס לי לא לישון.
אני פשוט לא מתפקדת.
זה לא שווה את זה..
וזה גם יהיה לרווחת כולנו.
 
למעלה