שינויים בקווי השרון

konforty25

Active member
מצ"ב קובץ
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240506_162448_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20240506_162448_Adobe Acrobat.jpg
    2 MB · צפיות: 61

EHP12

Well-known member
למה דן הרגו אותו? הוא כבר שנים לא אצלם
הרגו אותו בכך שביטלו לפני 20 שנה את נסיעות אחר הצהריים שלו מתל אביב לשרון, והפכו אותו לקו חד כיווני. זה קו שיכל לפעול לאורך כל שעות היום ולהיות מלא. כי הוא כיסה מקומות בהם לא עברו קווים מהרצליה, ורמת השרון כמו בית החולים איכילוב, דרום אבן גבירול ורחוב יהודה הלוי.
 

Ccyclist

Well-known member
הרגו אותו בכך שביטלו לפני 20 שנה את נסיעות אחר הצהריים שלו מתל אביב לשרון, והפכו אותו לקו חד כיווני. זה קו שיכל לפעול לאורך כל שעות היום ולהיות מלא. כי הוא כיסה מקומות בהם לא עברו קווים מהרצליה, ורמת השרון כמו בית החולים איכילוב, דרום אבן גבירול ורחוב יהודה הלוי.

למעט מקטע קצרצר - בן גוריון הרצליה, סוקולוב רמת השרון, כביש 5 לגלילות - 147 זהה ל 501.

להבדל הפרברי המינורי הזה לא צריך להקדיש שני קווים שונים. המקטע הייחודי ל 147 יכול להשתייך לאיזה קו פנימי של הרצליה רמה"ש.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240507-004959_Maps.jpg
    Screenshot_20240507-004959_Maps.jpg
    KB 946.8 · צפיות: 11

EHP12

Well-known member
למעט מקטע קצרצר - בן גוריון הרצליה, סוקולוב רמת השרון, כביש 5 לגלילות - 147 זהה ל 501.

להבדל הפרברי המינורי הזה לא צריך להקדיש שני קווים שונים. המקטע הייחודי ל 147 יכול להשתייך לאיזה קו פנימי של הרצליה רמה"ש.
זה לא מקטע קצר. זה 3 קילומטרים בתוואי עירוני. דרום הרצליה ורמת השרון זה אלו אזורים שכדי להגיע למרכז תל אביב בשאר היום צריכים לעבור איכשהו דרך אזורי המגורים של צפון מזרח תל אביב. אם לקו 147 לוקח את המקטע מרכז אמירים עזריאלי לעשות ב-40 דקות בבוקר, 47 עושה את זה בשעה. יש לו כמויות נוסעים יפות בשעות שהוא עובד.

עד לפני 3 שנים הוא נסע במסלול הנוכחי שלו עד רכבת מרכז משם דרך איכילוב, שאול המלך, אבן גבירול, יהודה הלוי, הרצל וכרמלית. מסלול ייחודי שאין לקווים אחרים. שהיה אפשר להשאיר אותו למרות עבודות קו ירוק וקו סגול. במקום להעמיס עוד קו על בגין שהוא "צוואר בקבוק".
 

Ccyclist

Well-known member
זה לא מקטע קצר. זה 3 קילומטרים בתוואי עירוני. דרום הרצליה ורמת השרון זה אלו אזורים שכדי להגיע למרכז תל אביב בשאר היום צריכים לעבור איכשהו דרך אזורי המגורים של צפון מזרח תל אביב. אם לקו 147 לוקח את המקטע מרכז אמירים עזריאלי לעשות ב-40 דקות בבוקר, 47 עושה את זה בשעה. יש לו כמויות נוסעים יפות בשעות שהוא עובד.

עד לפני 3 שנים הוא נסע במסלול הנוכחי שלו עד רכבת מרכז משם דרך איכילוב, שאול המלך, אבן גבירול, יהודה הלוי, הרצל וכרמלית. מסלול ייחודי שאין לקווים אחרים. שהיה אפשר להשאיר אותו למרות עבודות קו ירוק וקו סגול. במקום להעמיס עוד קו על בגין שהוא "צוואר בקבוק".

לא חסרים קווים לאיכילוב מרוקח, נמיר, רכבת מרכז ובגין.

לא חסרים קווים מהמקטע של 147 בהרצליה רמת השרון לרמת אביב, רוקח, נמיר, רכבת מרכז ובגין - המסגר. (אגב 147 לא מופיע כאופציה בתחנה שמצאתי)

נוסע שנוסע 15 ק"מ מרעננה בקו אווירי או 8-9 ק"מ בקו אווירי מרמת השרון לתל אביב צריך להיות מוכן להחליף כדי לגיע לתחנה שלא נמצאת בדיוק על מסלול הקו שלו.

הרעיון שצריך להפעיל קו מרעננה כדי להגיע בדיוק לסדרת רחובות בתל אביב שנמצאים מרחק תחנה או שתיים מקווים אחרים משם הוא מגוכח. אין קווים ישירים מרעננה לדיזינגוף, בן יהודה או הרברט סמואל / הירקון בתל אביב. האם צריך את קו 447, 547 ו 647 או לחלופין 148, 248, 348 כדי שיהיו קווים ישירים מאחוזה שירחיבו את הכיסוי של קווי ה X47 למיניהם ?
 

luisluis

Active member
למעט מקטע קצרצר - בן גוריון הרצליה, סוקולוב רמת השרון, כביש 5 לגלילות - 147 זהה ל 501.

להבדל הפרברי המינורי הזה לא צריך להקדיש שני קווים שונים. המקטע הייחודי ל 147 יכול להשתייך לאיזה קו פנימי של הרצליה רמה"ש.

הטעות היא שמתייחסים למקטע הפנימי הזה כמקטע פנימי.
הקצה שלו זה מחנה גלילות. יש לך שם אלפי חיילים שצריכים לצאת ולהגיע למקום הזה לאורך כל היום. השירות לשם הוא מתחת לכל ביקורת בדיוק בגלל שמתייחסים לזה כמקטע פנימי.

אתה מבין שאדם שגר למשל בבני ברק צריך בין 3-4 קווים כדי להגיע למחנה גלילות?
קו פנימי מבני ברק עד קניון איילון, אם התמזל מזלו ותפס את 531/525 אז עד רמת השרון ומשם להחליף לקו 8 למחנה גלילות
הצרה מתחילה כשפיספסת את קו 531/525 ואז אתה צריך לקחת את 42 עד דבורה הנביאה וללכת ברגל עד להצטלבות של צומת הפיל כדי לקחת את 47 עד רמת השרון ואז להחליף לקו 8.

מדובר בסיוט של הסיוטים.
כל המקטע הזה של לקשר את קניון איילון לרמת השרון בצורה טובה נהרס כליל עם הסירוס שעשו לקווי 524/531/525. תושבי רמת השרון ורעננה לא מרגישים הבדל כי תגברו משמעותית את ההגעה לתל אביב בציר עוקף קניון איילון אבל לכל מי שרוצה להגיע לשכונת המשתלה או למחנה גלילות מבני ברק, רמת גן, גבעתיים מדובר בסיוט גמור.
 

EHP12

Well-known member
הטעות היא שמתייחסים למקטע הפנימי הזה כמקטע פנימי.
הקצה שלו זה מחנה גלילות. יש לך שם אלפי חיילים שצריכים לצאת ולהגיע למקום הזה לאורך כל היום. השירות לשם הוא מתחת לכל ביקורת בדיוק בגלל שמתייחסים לזה כמקטע פנימי.

אתה מבין שאדם שגר למשל בבני ברק צריך בין 3-4 קווים כדי להגיע למחנה גלילות?
קו פנימי מבני ברק עד קניון איילון, אם התמזל מזלו ותפס את 531/525 אז עד רמת השרון ומשם להחליף לקו 8 למחנה גלילות
הצרה מתחילה כשפיספסת את קו 531/525 ואז אתה צריך לקחת את 42 עד דבורה הנביאה וללכת ברגל עד להצטלבות של צומת הפיל כדי לקחת את 47 עד רמת השרון ואז להחליף לקו 8.

מדובר בסיוט של הסיוטים.
כל המקטע הזה של לקשר את קניון איילון לרמת השרון בצורה טובה נהרס כליל עם הסירוס שעשו לקווי 524/531/525. תושבי רמת השרון ורעננה לא מרגישים הבדל כי תגברו משמעותית את ההגעה לתל אביב בציר עוקף קניון איילון אבל לכל מי שרוצה להגיע לשכונת המשתלה או למחנה גלילות מבני ברק, רמת גן, גבעתיים מדובר בסיוט גמור.
אתה יודע שאם היית נוסע מבני ברק לרכבת מרכז ומשם 282 ו-575 זה היה יוצא לך הרבה יותר מהר.
 

Ccyclist

Well-known member
הטעות היא שמתייחסים למקטע הפנימי הזה כמקטע פנימי.
הקצה שלו זה מחנה גלילות. יש לך שם אלפי חיילים שצריכים לצאת ולהגיע למקום הזה לאורך כל היום. השירות לשם הוא מתחת לכל ביקורת בדיוק בגלל שמתייחסים לזה כמקטע פנימי.

אתה מבין שאדם שגר למשל בבני ברק צריך בין 3-4 קווים כדי להגיע למחנה גלילות?
קו פנימי מבני ברק עד קניון איילון, אם התמזל מזלו ותפס את 531/525 אז עד רמת השרון ומשם להחליף לקו 8 למחנה גלילות
הצרה מתחילה כשפיספסת את קו 531/525 ואז אתה צריך לקחת את 42 עד דבורה הנביאה וללכת ברגל עד להצטלבות של צומת הפיל כדי לקחת את 47 עד רמת השרון ואז להחליף לקו 8.

מדובר בסיוט של הסיוטים.
כל המקטע הזה של לקשר את קניון איילון לרמת השרון בצורה טובה נהרס כליל עם הסירוס שעשו לקווי 524/531/525. תושבי רמת השרון ורעננה לא מרגישים הבדל כי תגברו משמעותית את ההגעה לתל אביב בציר עוקף קניון איילון אבל לכל מי שרוצה להגיע לשכונת המשתלה או למחנה גלילות מבני ברק, רמת גן, גבעתיים מדובר בסיוט גמור.

147 לא מגיע למשתלה / צהלה אלא נוסע מגלילות דרך 2 / נמיר.

המשתלה זה על קווים 47 ו 48.

לגבי "בני ברק"- גלילות: אולי צריך משהו נוסח קו 54 מורחב משדרות בן גוריון ברמת גן על גבולות בני ברק וגבעתיים אל פנחס רוזן, הכפר הירוק ורמת השרון.
 

מיקלוש77

Well-known member

בתור אחד שנסע בקו 347 הרבה שנים, וגם ברכבת מרעננה לתל אביב עם החלפה בהרצליה, עניין אותי להשוות את הלו"ז הנוכחי של 347 ללו"ז שלו בשבוע הבא.

אז באמת הוסיפו הרבה נסיעות, גם בבוקר בדרך לרעננה וגם בחזור, והשתמשו בתבניות נוחות של אוטובוס כל 12 דקות בהרבה שעות ביום. זה שיפור גדול לעומת עכשיו, ובטח שלעומת פעם! גם הוסיפו נסיעות בשעות הערב המאוחרות.

עדיין, הייתי שמח יותר לראות את משרד התחבורה והרכבת משפרים את קו הרכבת של לולאת השרון כדי שהבחירה הראשונה של רוב האנשים תהיה רכבת ולא אוטובוס. למשל:

1. במידת האפשר תחת אילוצי המלחמה וכוח האדם, מחזיר את הרכבות לתדירות של 4 בשעה. כרגע זה רק 2 בשעה.
2. משפר את קווי ההזנה מתחנות הרכבת שסמוכות למסלול הקו (הרצליה ורעננה מערב) כך שישתלם יותר לנסוע ברכבת את רוב הדרך, ואז אוטובוס תדיר לנסיעה קצרה משלימה. למשל:
א. קו תדיר וישיר מתחנת הרצליה לבינתחומי.
ב. קו תדיר וישיר מתחנת רעננה מערב לקריית אתגרים (בלי אחוזה ונווה זמר!).
ג. קו תדיר מאחוזה לתחנות רעננה דרום/מערב.
ואני מניח שיש עוד אפשרויות.
 

EHP12

Well-known member
בתור אחד שנסע בקו 347 הרבה שנים, וגם ברכבת מרעננה לתל אביב עם החלפה בהרצליה, עניין אותי להשוות את הלו"ז הנוכחי של 347 ללו"ז שלו בשבוע הבא.

אז באמת הוסיפו הרבה נסיעות, גם בבוקר בדרך לרעננה וגם בחזור, והשתמשו בתבניות נוחות של אוטובוס כל 12 דקות בהרבה שעות ביום. זה שיפור גדול לעומת עכשיו, ובטח שלעומת פעם! גם הוסיפו נסיעות בשעות הערב המאוחרות.

עדיין, הייתי שמח יותר לראות את משרד התחבורה והרכבת משפרים את קו הרכבת של לולאת השרון כדי שהבחירה הראשונה של רוב האנשים תהיה רכבת ולא אוטובוס. למשל:

1. במידת האפשר תחת אילוצי המלחמה וכוח האדם, מחזיר את הרכבות לתדירות של 4 בשעה. כרגע זה רק 2 בשעה.
2. משפר את קווי ההזנה מתחנות הרכבת שסמוכות למסלול הקו (הרצליה ורעננה מערב) כך שישתלם יותר לנסוע ברכבת את רוב הדרך, ואז אוטובוס תדיר לנסיעה קצרה משלימה. למשל:
א. קו תדיר וישיר מתחנת הרצליה לבינתחומי.
ב. קו תדיר וישיר מתחנת רעננה מערב לקריית אתגרים (בלי אחוזה ונווה זמר!).
ג. קו תדיר מאחוזה לתחנות רעננה דרום/מערב.
ואני מניח שיש עוד אפשרויות.
מכרז השרון אמור לשנות לחלוטין את השירות הפנים עירוני ברעננה. ובעיקר לשפר את השירות מצומת רעננה למתחם קרית אתגרים.

ומרכבת הרצליה לרייכמן כבר יש את קו 39.
 

Ccyclist

Well-known member
בתור אחד שנסע בקו 347 הרבה שנים, וגם ברכבת מרעננה לתל אביב עם החלפה בהרצליה, עניין אותי להשוות את הלו"ז הנוכחי של 347 ללו"ז שלו בשבוע הבא.

אז באמת הוסיפו הרבה נסיעות, גם בבוקר בדרך לרעננה וגם בחזור, והשתמשו בתבניות נוחות של אוטובוס כל 12 דקות בהרבה שעות ביום. זה שיפור גדול לעומת עכשיו, ובטח שלעומת פעם! גם הוסיפו נסיעות בשעות הערב המאוחרות.

עדיין, הייתי שמח יותר לראות את משרד התחבורה והרכבת משפרים את קו הרכבת של לולאת השרון כדי שהבחירה הראשונה של רוב האנשים תהיה רכבת ולא אוטובוס. למשל:

1. במידת האפשר תחת אילוצי המלחמה וכוח האדם, מחזיר את הרכבות לתדירות של 4 בשעה. כרגע זה רק 2 בשעה.
2. משפר את קווי ההזנה מתחנות הרכבת שסמוכות למסלול הקו (הרצליה ורעננה מערב) כך שישתלם יותר לנסוע ברכבת את רוב הדרך, ואז אוטובוס תדיר לנסיעה קצרה משלימה. למשל:
א. קו תדיר וישיר מתחנת הרצליה לבינתחומי.
ב. קו תדיר וישיר מתחנת רעננה מערב לקריית אתגרים (בלי אחוזה ונווה זמר!).
ג. קו תדיר מאחוזה לתחנות רעננה דרום/מערב.
ואני מניח שיש עוד אפשרויות.

השיפור שצריך בלולאת השרון הוא היפוך כיוון הלולאה, נסיעות מהירות מהשרון לאיילון דרך הרצליה. הקו האדום מחבר את פתח תקווה בצורה יעילה יותר מהרכבת.

לגבי רעננה מערב - התחנה צריכה יציאה לגשר שדרות ירושלים. זה יאפשר שימוש בקווי האוטובוס הרבים שכבר נוסעים שם.

חיבור אוטובוסי טוב לתחנות הרכבת יכול להוריד את הצורך באוטובוסים שנוסעים 18 ק"מ בקו אווירי לכרמלית.

רעננה דרום אולי טובה לאיזה שאטל לאמדוקס / רננים, אבל המיקום שלה עגום במנהרה מתחת למחלף. העובדה שתחנת המטרו הקרובה תהיה על טשרניחובסקי- כפ"ס הופכת את מכלול התחנות באזור לבלתי הליך וקשה להחלפה. המרחק מהרכבת למסוף צומת רעננה הוא כחצי קילומטר וההגעה למטרו תחייב הליכה של קילומטר שלם.
 

קבצים מצורפים

  • Sharon Loop revers Social.jpg
    Sharon Loop revers Social.jpg
    KB 109.9 · צפיות: 7
קו 149 יפעל במוצאי שבת לראשונה
כולל יום העצמאות במקום קו 247
 

EHP12

Well-known member
לא חסרים קווים לאיכילוב מרוקח, נמיר, רכבת מרכז ובגין.

לא חסרים קווים מהמקטע של 147 בהרצליה רמת השרון לרמת אביב, רוקח, נמיר, רכבת מרכז ובגין - המסגר. (אגב 147 לא מופיע כאופציה בתחנה שמצאתי)

נוסע שנוסע 15 ק"מ מרעננה בקו אווירי או 8-9 ק"מ בקו אווירי מרמת השרון לתל אביב צריך להיות מוכן להחליף כדי לגיע לתחנה שלא נמצאת בדיוק על מסלול הקו שלו.

הרעיון שצריך להפעיל קו מרעננה כדי להגיע בדיוק לסדרת רחובות בתל אביב שנמצאים מרחק תחנה או שתיים מקווים אחרים משם הוא מגוכח. אין קווים ישירים מרעננה לדיזינגוף, בן יהודה או הרברט סמואל / הירקון בתל אביב. האם צריך את קו 447, 547 ו 647 כדי שיהיו קווים ישירים מאחוזה שירחיבו את הכיסוי של קווי ה X47 למיניהם ?
בבגין יש עודף של אוטובוסים. ואם אתה יורד מהאוטובוס בדרך נמיר, אתה לא תחכה כמעט באותה תחנה וכבר יגיע קו אחד לבגין. שנוסע ישר לנמיר. לכן אין צורך בקו מרעננה לבגין (למרות שהוכח שאם אין לקו גישה לעזריאלי ומסיים ברכבת מרכז זה מבריח נוסעים). התמשקות מנמיר לתוך מרכז תל אביב קשה ועם קווים עם תדירות בינונית (או תדירים עם בנצ'ינג), שנוסעים במסלולים מייגעים. או שדורשת חציית כבישים לא נעימה. בגלל זה התעקשו להחזיר את 149 אל תוך מרכז תל אביב, כי אין דרך נורמלית להגיע מדרום אבן גבירול לאזור השרון (ולא. 82/142 הם לא פתרון. כי ההחלפה היא לא באותה תחנה). למשל אין דרך נורמלית להגיע מכיכר דיזנגוף לקו 347 (90 בתדירות נמוכה מדי לתחבורת מעברים).
 

Ccyclist

Well-known member
בבגין יש עודף של אוטובוסים. ואם אתה יורד מהאוטובוס בדרך נמיר, אתה לא תחכה כמעט באותה תחנה וכבר יגיע קו אחד לבגין. שנוסע ישר לנמיר. לכן אין צורך בקו מרעננה לבגין (למרות שהוכח שאם אין לקו גישה לעזריאלי ומסיים ברכבת מרכז זה מבריח נוסעים). התמשקות מנמיר לתוך מרכז תל אביב קשה ועם קווים עם תדירות בינונית (או תדירים עם בנצ'ינג), שנוסעים במסלולים מייגעים. או שדורשת חציית כבישים לא נעימה. בגלל זה התעקשו להחזיר את 149 אל תוך מרכז תל אביב, כי אין דרך נורמלית להגיע מדרום אבן גבירול לאזור השרון (ולא. 82/142 הם לא פתרון. כי ההחלפה היא לא באותה תחנה). למשל אין דרך נורמלית להגיע מכיכר דיזנגוף לקו 347 (90 בתדירות נמוכה מדי לתחבורת מעברים).

האין קווים בקפלן ?

דרום איבן גבירול נמצא כקילומטר מבגין.

מבגין יש שורת רחובות רוחב עתירי קווים לאזור: שאול המלך, קפלן, החשמונאים.

יתכבדו הנוסעים מהשרון לקחת את אחד מהקווים העירוניים הרבים בצירים האלו - נסיעה של תחנה או שתיים.

לא צריך קווים אזוריים של מעל 20 ק"מ כדי לבצע החלפה של קילומטר באזור עתיר תח"צ במרכז תל אביב
 
נערך לאחרונה ב:

EHP12

Well-known member
האין קווים בקפלן ?

דרום איבן גבירול נמצא כקילומטר מבגין.

מבגין יש שורת רחובות רוחב עתירי קווים לאזור: שאול המלך, קפלן, החשמונאים.

יתכבדו הנוסעים מהשרון לקחת את אחד מהקווים העירוניים הרבים בצירים האלו - נסיעה של תחנה או שתיים.

לא צריך קווים אזוריים של מעל 20 ק"מ כדי לבצע החלפה של קילומטר באזור עתיר תח"צ במרכז תל אביב

תודה לאיליה קוגן שהיה פה שנים בפורום, שמסביר למה קווי קפלן לא פתרון.
 
למעלה