שינוי בהכשרת מנהלי בתי ספר: ילמדו

פלגיה

New member
המנהלים נותני שירות

ההורים הלקוחות, והתלמידים מה? נעשה לי רע לחשוב על זה
 

לורליי43

New member
הפתגם- מה מבין חמור בסלט פירות

מתאים כנראה להסביר את התופעה הקרוייה לבנת- "לבנת, מן הסתם, תתקשה לקבל את הביקורת שמשמיעים גורמים בכירים במשרד החינוך ובאוניברסיטאות על היוזמה. היא באמת ובתמים מאמינה בכוחם של של אנשי היי-טק ותעשיינים להציל את מערכת החינוך השוקעת." "איש גם אינו חושד כי היוזמה נועדה להשגת רווחים כלכליים. מדובר, כך נדמה, במטרה אחרת: השלטת התפישה שלפיה ניתן ליישם עקרונות ניהול עסקיים-תחרותיים בבתי-הספר, שאפשר למדוד באופן כמותי את הפעילות החינוכית. תפישות אחרות, המתנגדות לגזירת עקרונות מעולם העסקים על ההוראה, כמעט לא זוכות עוד להתייחסות במשרד החינוך."
 
טוב, לא נייבא את הוויכוחים מפורום

אחר, אבל זה ממש לא קשור התגובות שלכן לנושא עצמו.
 

לורליי43

New member
אני אגיד לך למה כן

כי מי שקובע את המדיניות הוא בעל גישה חינוכית בעייתית
לכן התוצאה בעייתית.וזו עיקר הבעיה בעיני. והנה הורים שמתעוררים ליוזמה החדשה.
 

תּמר

New member
מצד אחד - זה נשמע לי חשוב

מכיוון שניהול בית הספר הוא לא רק עניין של חינוך, אלא גם עניין של ניהול כאילו-עסקי, חלוקה נכונה של משאבים וכו'. ואני יודעת מהניסיון של בית הספר שלנו, שגם עניינים כלכליים נוגעים לחינוך (לדוגמה - כמה שעות תקבל מורה מקדמת? איזה מורה ילמד/לא ילמד בשעות מסויימות וכו'). מצד שני - החיוב בתואר עלול לתת גושפנקה למנהלים שעברו את התואר, אבל הם כושלים לגמרי בענייני חינוך - שזה צד שקשה למדוד בתארים אקדמאיים. באופן כללי אני בעד גמישות.
 
למעלה