שינוי במועד האירוח עם הדס שרם

A40

New member
שלום הדס../images/Emo24.gif

שלום הדס, רציתי לבקש ממך אם תוכלי לספר על סוגי אמצעי ההנגשה בהם את משתמשת בעבודתך. ובמיוחד להרחיב על הקלדנית איך זה עובד בדיוק בשטח.
ענת
 
לענת

השאלה החשובה ביותר מגיעה אחרונה!!! נא השארו איתנו זו שאלה שכדארי לקרוא...
 

0ne Man

New member
ידוע, שהאחרון- הוא תמיד החביב ביותר

ומובן שכולנו ממתינים לשמוע את תשובתך!
 
נגישות בעבודה

זוהי השאלה האחרונה להיום ובשל חשיבותה עונה כעת. אמצעי הנגישות שיש לי בעבודה: מתנדבים שעוזרים בטלפון כשצריך. חיבור לאינטרנט - מה שלא היה ברור בעבר... מנורה מהבהבת בחדר לקריאת המזכירות אם יש טלפון - לא צריכות לבוא אלי פיזית. והכי הכי חשוב הקלדת כל הנאמר בזמן אמת בישיבות צוות בימי עיון ובהשתלמויות! הקלדנית יושבת לידי ומתאפשר לי לקחת פעיל בכל פעילות רבת משתתפים. הקלדנית היא אחת מהעובדים שעושה זאת בהתנדבות.
 

נצר1

New member
שאלה להדס

אני לומדת כעת לתואר בעבודה סוציאלית ועומדת להתחיל את שנתי האחרונה. לפני חודש עשיתי קורס ביוזמה פרטית ללימוד שפת הסימנים. הייתי רוצה, לארח לסופי שבוע, חגים וכו' ילד/ ילדה חרשים. אני נשואה ואני מלמדת את בעלי כל יום עוד מילים. גם אמא שלי עשתה איתי את הקורס, ואנחנו בעצם משפחה חמה שרוצה לעשות קצת טוב אם נוכל. האם את יכולה לעזור לי במידע למי לפנות?
 
לנצר,

ראשית ברכות להצלחתך בלימודי העו"ס. לגבי רעיון לפנות לאירוח ילד/ה חירש/ת או כבד/ת שמיעה ממליצה מאד לפנות לשמע, או מיח"א באזוקר מגורייך- שם קיימות פעילויות לילדים לקויי שמיעה בגילאי 6-18, שם יש עו"ס הנמצאת בקשר עם השירותים השונים המקיפים הילד החוכ"ש. (יש סניפים בת"א, חיפה, טבריה, ב"ש) בהצלחה.
 

צלף

New member
ספרי בבקשה איך החלטת ללמוד עבודה

סוציאלית. במיוחד על רקע העובדה שעבודה כזאת מחייבת תיקשורת מילולית עם אנשים, לפעמים בסביבה רועשת, האם היו כאלו שחששו לשילוב שלך בעבודה לאור בעיית השמיעה
 
עבודה סוציאלית

ההחלטה ללמוד עבודה סוציאלית היתה בעקבות הדרכה שלי בשמע בת"א, בתחילה חשבתי על כיוון של הוראת חירשים וכבדי שמיעה, אך רבקה פטר - אמרה לי שהיות ואני לקויית שמיעה שגדלה בשילוב אינדבדואלי אינני יודעת מה זה ילדים חוכ"ש (חירשים וכבדי שמיעה), אי לכך המליצה לי להתנדב במסגרת שבה משולבם ילדים חוכ"ש - למזלי הטוב קיבלתי ההמלצה והתקבלתי לעבודה בשמע כמדריכה והפעלתי מעין משחקיה לילדים בגילאי 8-10 עבדתי עם כעשרה ילדים לבד והרגשתי אז כשוטרת... כל פעם פיזית הייתי צריכה להושיב אותם , אי אפשר לצעוק שישבו.. הבנתי ששוטרת בכיתה אני לא רוצה להיות לכן בחרתי בעו"ס שמאפשר עבודה פרטנית יותר על החלקים הרגשיים מאשר על החלקים האינטלקטואליים. היה חשש גדול מהמקצוע בייחוד בשל הסיבות שמנית ובשל הצורך בתקשורת בטלפון, אך אמרתי שאין עו"ס חירשים לאוכלוסיה שלנו ומישהו צריך להתחיל עם זה... העבודה הראשונה הייתה בבית שמש עם בוגרים לק"ש, ואח"כ כשעברתי לאזור הצפון במשך חצי שנה חיפשתי עבודה והיה מאד קשה, אנשים מאד נרתעו מהעניין שעו"ס לא תוכל לדבר בטלפון... בסופו של דבר המנהלת בלשכה בכרמיאל הייתה מוכנה לקבל אותי לניסיון שנמשך עד היום....
 

צלף

New member
היום אני גר בבית שמש ובאתי לשם ב-

1996, שנה אחרי שגמרת את תפקידך... מעניין מה עשית כרכזת קהילתית של בוגרים של כבדי שמיעה, האם ניסת לשלב אותם בפעולות של שומעים
, האם ניסית לארגן פעילות כקבוצה מיחדת, כמו למשל המועדנים של שמע
למיטב ידיעתי המצב להיום שאין מועדון לחרשים בב"ש (מה שהיה ניסגר לפי מה שסיפרו לי) ואין פעילות חברתית מאורגנת עבורם...
 
פעילות בבית שמש

בזמנו כשנכנסתי לעבוד כעו"ס קהילתית בבית שמש לבוגרים לק"ש לא היה מועדון והיה צורך להקים המועדון מחדש - העבודה התמקדה בעיקר בפעילות חברתית, בגיבוש האנשים, בבדיקת צרכים, ובתיאום ויצירת קשר עם העובדים הסוציאלים בלשכה בבית שמש שלעיתים קרובות התקשו ביצירת קשר טיפולי עם האנשים החוכ"ש. הפעילויות היו ללק"ש בלבד - לא היה ניסון לשלבם בפעילויות של שומעים אז לא היה הרעיון של נגישות... הצטערתי מאד לקרוא שמה שהוקם בזמנו הופסק - זו הייתה מסגרת שאליה מאד אהבו האנשים להגיע והגיעו בהתמדה. חבל!
 

צלף

New member
וכעובדת סוציאלית בכרמיאל...

בעבודה עם נכים שומעים מבין השיטין אפשר לראות שזה היה קפיצת דרך עבורך, ליצור תיקשורת שוטפת עם אנשים שומעים... מה היה מהות תפקידך כרכזת
, האם היית המנחה של כל הפעולות שרשומות בקורות החיים
האם הזדמן לך לעבוד כמדריכה בפועל של קבוצות נכים תיקשורת עין מול עיניים, ופה מול פיות
...
 
קבוצת נכים

עבדתי כעו"ס רכזת קבוצת נכים במשך 4 שנים. העבודה הייתה עם עוד בחורה שומעת ויחד הנחינו הקבוצה - חלק מהקבוצה היו דוברי רוסית וחלק היו דוברי עיברית ויחד אירגנו פעילויות חברתיות, סדנאות, טיולים, יציאה לנופשונים. זו הייתה עבודה לא קלה ולא רק בגלל ליקוי שמיעה אלא בגלל שהיו כאן 2 קבוצות שונות עם צרכים שונים שלעיתים קרובות התנגשו זו בזו... אך העבודה עם השותפה הייתה מאד נעימה ועצם החברותא מאד הקלה. לא כל כך ברורה לי שאלתך אם הייתי המנחה של כל הפעולות שכתבתי בקורות חיים? נא לפרט למה כוונתך.
 

צלף

New member
הבהרת השאלה "המנחה"

רציתי לשאול איך עבדת בפועל מול קבוצות השומעים... עכשיו שהבהרת לי שהיתה לך "שותפה שומעת" האם השותפה גישרה (תירגמה או חזרה על הדברים) בינך ובין הקבוצות הרוסיים והישראלים, או שאת גם דיברת ושמעת באופן ישיר מול הקהל, כאשר השותפה אומרת לך מילים לא ברורות..., או שזה היה צורה אחרת של עבודה...
 
עבודה בהנחייה

העבודה הייתה הדדית - ההנחייה הייתה לסירוגין פעם היא הייתה שואלת ופעם אני, והאנשים היו עונים לכל אחת מאיתנו בהתאם. עם דוברי הרוסית היינו נעזרים במתורגמן - שתינו לא ידענו רוסית. ואם לא הבנתי מילה אז המשתתפים היו חוזרים על הנאמר, או שאנחנו כמנחות היינו עוזרות זו לזו לפעמים גם היא לא הבינה חלק מהמשתתפים .. שלא תמיד ידעו לבטא עצמם בשל המגבלות.
 

צלף

New member
וכמשתתף פעיל בפורום הורות וזוגיות

ללקוי שמיעה בניהולך... שמתי לב, הן משיחותי עם גולשים אחרים והן מהודעות שקראתי שבעיה הזוגיות היא בעיה הרדומה הבוערת אצל הלקשים, הרבה לקויי שמיעה מתחתנים מאוחר יחסית לשומעים וישנם כאלו שלא מתחתנים כלל
... האם מניסינך כעובדת סוציאלית וכמנהלת הפורום הבעיה נעוצה בחסר של ניסיון חיים כללי אצל הלק"ש, או שיש עוד גורמים שמשפיעים בעניין, האם תוכלי להצביע על מה שחסר
האם יש לך רעיונות לשיפור המצב
 
זוגיות..

צלף, שאלת שאלה קשה... אני חושבת שאנשים חוכ"ש מתחתנים מוקדם או מאוחר ככל האדם לפי הזמן בו מוצאים הבן זוג... יתכן שקיים קושי למצוא בן/בת זוג כי רוצים בן אדם חכם, שמשתלב היטב, וכו' יש לעיתים מס' דרישות ולא תמיד ניתן למצוא את כולם אצל אדם אחד- הרי אף אחד מאיתנו לא מושלם... אינני בטוחה שהעדר ניסיון חיים היא המענה לשאלתך. אני חושבת שאדם לקוי שמיעה קודם כל צריך להיות שלם עם הבחירה האישית שלו, צריך להחליט עם עצמו מה מעדיף בן זוג או בת זוג שומעת או לק"ש, ולאחר שמגבש החלטה ששלם עימה עליו לנסות להיות פעיל חברתית במסגרות בהן פועלים החברים אותם בוחר.. יש היום מספיק מסגרות והזדמנויות להכיר רק צריך לפקוח העיניים ולראות שבעצם הבחור או הבחורה ממש קרובים מתחת לאף...
 

צלף

New member
מגשרים לאנשים עם מוגבלויות ../images/Emo35.gif

לא הבנתיאת הנקודה, האם מגשר בריא (הכל יחסי) לא יכול לגשר אנשים עם מוגבלויות, האם יש יתרון שהמגשר לקויי שמיעה יגשר אנשים לקויי שמיעה (מחוץ ליתרון הטכני של ידיעת שפת סימנים)...
 
גישור

לאחרונה שמו לב שיש הרבה תביעות של אנשים עם מוגבלויות נגד הממסד ונגד שירותים שונים או אפילו נגד אזרחים... בתי משפט אינם ערוכים לעומס התיקים הקיים כיום ולכן מפנים תיקים רבים לגישור. בגישור ישובים מגשרים עם מומחיות בנושאים שונים כדיני משפחה - עו"סים, פסיכולוגים, עו"ד בגישור כמומחים בתחום המשפטי וכו', וחשבו שבנושאים שקשורים לתביעות של אנשים עם מוגבלויות מן הראוי שיהיו מגשרים עם מוגבלויות שיהיו בעלי הידע ובעלי רגישות לגשר אנשים עם מוגבלויות בתביעות שונות. אני מניסיון מאמינה שלא רק שליטה בש"ס עושה הקירבה אלא גם ההבנה של הקשיים שיש לאדם לק"ש בעבודה, או ביחסים בין אישיים, בעיות תקשורת, ועוד אלו דברים שלא תמיד מגשר שומע יכול להיות מודע להם, ואם יש מודעות זוה מודעות בעקבות נסיון אישי וידע בתחום של עבודה עם לק"ש. הכוונה להכשיר מגשרים שיקבלו הכשרה בתחום של עבודה עם אנשים עם מוגבלויות לאו דווקא אנשים מוגבלים אלא גם אנשים ללא מוגבלות ויחד לבנות קבוצה איכותית שתוביל איזשהוא מהלך חברתי לטובת כל הצדדים.
 
למעלה