שינוי לא עושה דבר בנושא תחבורה בשבת

מטרניך

New member
הנימוקים שאתה מביא הם נימוקים של

תלמיד שלא עשה שיעורי בית: המורה, זה לא אני, זה הוא, וחוץ מזה היתה הפסקת חשמל. אין ערך למסמכים שחתמו עליהם אם הם לא מקויימים. אם הליכוד דופק את ההסכמים בגלל מורא החרדים עליו או כי ציפור חירבנה לו על הראש, זה מעניין את הסבתא שלי. אותי מעניין מה עושה שינוי - המפלגה שבה אני ומאות אלפים כמוני שמנו את מבטחנו ורצוננו בשינוי. בתמורה לתמיכתנו קיבלנו צ'ק חתום, דחוי לשנה, על ידי שינוי המצפה לפרעונו. זמן הפרעון עבר ולצ'ק אין כיסוי. אם שינוי בתגובה להפרות הסכם הקואליציה גוררת רגליים אז חבל על הזמן של כולנו. אם ההסכמים לא ממולאים אז ששינוי תצא בחוץ ונלך לבחירות חדשות. מי שחותם על הסכם קואליציוני שאיננו מקויים ומשלים עם המצב הזה לא ראוי עוד לאמון ולתמיכה. נקודה.
 

eitangn

New member
אתה יודע מי אינו יכול לדחות סיפוקים

כנראה אתה מאלה שמתים לראות את שינוי פורשת. מעניין למה... כבר התייחסתי בפורום למי שאינו יכול לדחות סיפוקים...
 

ראליסט

New member
אז מה???

סביר להניח שכל הסחבת קשורה בליכוד. אבל שינוי חתמה (למיטב ידיעתי) על הסכם קואליציוני עם הליכוד.אז אם הוא מפר אותו,ושינוי שותקת,זה קצת בעיתי. תמיד כשיושבים באופוזיציה אין השגים.השאלה היא על מה שינוי תתעקש,ועבורו תעבור לאופוזיציה,או שזה לא יקרה אף פעם בכנסת הזאת,כי תמיד ימצא זה שיאמר "עדיף שינוי בקואליציה מאשר ש"ס בקואלציה". ואולי שינוי כבר אינה משמעותית,כי את ההישג "הגדול" שלה היא השיגה כבר בכך שהיא בקואליציה וש"ס באופוזיציה???
 
למחרת הבחירות שמענו ממנהיגי שינוי

ש 15 ח"כ זה הרבה ואפילו הרבה מאוד, ולהודות על האמת - זה בהחלט לא מעט! פתאום זה מעט....? ההשפעה של שינוי בממשלה נובעת מכוחה היחסי בקואליציה ולא בכנסת, ובקואליציה היא סיעה גדולה, ובעלת כוח, אלא ששרון מצליח שוב ושוב לכופף את לפיד. לגבי קצבאות ילדים הדרך הנכונה היא - להכפיל את הקצבה לשלושה ילדים, להשאיר אותה לילדים הרביעי והחמישי, ומהילד השישי לבטל אותה לגמרי. בעקבות פרוק משרד הדתות גבר מאוד כוחם של הרבנים הראשיים. האם זה מה שהתכוונה שינוי? דווקא בכל מה שנוגע לתקצוב ישיבות אפשר להבין שאי אפשר לעשות הכל בבת אחת, אבל תחבורה ציבורית בשבת? לא זו בלבד שאיש לא יפגע, אלא להפך: יש לשער שמערך התחבורה הציבורית יתרחב ויקלוט עוד עובדים. וכמובן - ינתן שרות של תחבורה ציבורית לצעירים שלפני גיל רישיון נהיגה ולכל מי שידו לא משגת לקנות מכונית. אני מסיע... אני פועל... בפועל רשתות החינוך החרדי מתוקצבות מבלי להיות מחויבות לתכנית הליבה של משרד החינוך, אין שינוי בסדרי התפילה ליד הכותל, ובעוד סמירים כלליים להוראה עומדים בפני פשיטת רגל, הסמינרים החרדיים לבנות עולים כפורחים, לא מעט בזכות הקצבות ממשלתיות נדיבות...
 

ראליסט

New member
15 זה המון!

בעיקר לנוכח העובדה שמאז 1977,רק פעמיים הגיעו מפלגות,למעט שתי הגדולות,ל-15 או יותר מנדטים: ש"ס ל-17 מנדטים ב-1999,וד"ש (ששינוי היתה חלק ממנה ) ל-16 (או 15,אינני בטוח),ב-1977. והישג זה הושג,כאשר הליכוד והימין הגיעו לאחד מהשיאים שלהם,והשמאל לשפל הגדול ביותר שלו. לכן רק עכשיו יש לשינוי הזמן והאפשרות לעשות מהפכים בתחום הדת-מדינה. לא נראה לי שבמצב המורכב של המדינה,סיטואציה כזאת תחזור על עצמה.
 
למול ההשגים שהציגו נבחרי ש"ס

לבוחריהם בתקופת היותם בממשלה, העשייה של שינוי מחווירה עד מתעלפת... בעיקר בכל מה שנוגע לתקציבים (רובם ללא הליכי בקרה נאותים) - לרשת החנוך היסודי של ש"ס, לכוללים, לבתי כנסת ומקוואות (חלקם מיותרים, חלקם פיקטיביים). פתאום חמישה עשר חברי כנסת זה מעט מידי כדי להשפיע בממשלה...
 

eitangn

New member
ראליזם בקשר לתוצאות הבחירות

הליכוד קיבל 40 מנדטים. זו עובדה, עד כמה שלא נוחה. הליכוד רצה את המפד"ל הקואליציה. עוד עובדה. המאבק היה בין שינוי לש"ס להיות השותפים הנוספים, כאשר הליכוד והמערך לא רצו או לא היצליחו לתקשר, ולא חשוב למה. אז כך: את כל התלונות נגד הליכוד נא להפנות אליהם, לרבות לשרת החינוך, או לחילופין לעם שבחר בליכוד להוביל. שנחליף את העם? ההסכם הקואליציוני מבטא את מה שניתן היה להשיג, וגם לממש אותו זה לא קל. אז כל השמחים לאיד כאן, שקופצים על כל הזדמנות לנגח את שינוי, שטוענים כל שני וחמישי כי על שינוי לפרוש, האם אתם מעדיפים את ש"ס בקואליציה??? אז כאן בפורום קל להיות צדיקים יפי נפש, אך מה לעשות שהחיים האמיתיים קצת יותר מסובכים? וגם הסכם כתוב לא תמיד מכובד ונדרש מאבק על כך? נכון, 15 מנדטים זה הרבה, ובזכות זה שינוי בקואליציה ולא ש"ס, ודברים משתנים, ולשם שינוי אפשר פעם להסתכל על חצי הכוס המלאה. אז פגיעה בשבת הייתה בבת עינם של המפד"ל ולא ניתן היה להבניס נושא תחבורה ציבורית בשבת להסכם הקואליציוני. זה מה יש. ופרוק משרד הדתות לא נועד לסגור שרותים אלא לבטל הזרמות שהיו, ושחיתות. חיסכון קטן של מיליארד ש"ח בשנה. כבונוס גם קיבלנו שבתי הדין הרבניים יפעלו תחת מנהל תקין במשרד המשפטים. ולהצעה לגבי קצבאות ילדים, היא פסולה מאותה סיבה שנפסל חוק אלפרט. אסור למדינה להשפיע בדרך של קצבאות על מספר ילדים במשפחה, לשום כיוון. הדמוקרטיה דורשת שיוויון בקצבאות לכל הילדים. ולכל אלה שחוזרים כמנטרה על זה שלא מעניין אותם ההסכם הקואליציוני או שהסכם כזה אינו דמוקרטי או כל טיעון דומה: זו השיטה, לא מוצעת כרגע יותר טובה, ועל שינוי למצות את המירב בתוך השיטה. זאז אפשר לומר לא משחקים, שוברים את הכלים - אך כך לא מגיעים לכלום. לא במקרה זה משפט המזוהה עם ילדים...
 
גם אני מאוכזב מכך

הנושא הזה היה צריך לבוא בעדיפות גבוהה, בגלל ש (נימוקים בסדר מקרי) * הוא פוגע קשות במאות אלפי אנשים, שתקועים בבית בשבתות וחגים. בכלל זה סטודנטים, שהם קהל יעד של שינוי. * הוא לא כל כך קריטי לדתיים, (כל עוד יובטח שלא יחייבו את הנהגים לעבוד בשבת). הרי בחו"ל, בעיר כמו ניו-יורק, הדתיים נוסעים בתחבורה ציבורית, גם אם היא מעסיקה יהודים בשבתות וחגים. * אם בכל זאת הדתיים יתעקשו, אפשר להגניב את העניין בדלת האחורית כהתחשבות בצרכיהם של הערבים: בת"א-יפו, ברמלוד, בירושלים, בחיפה ובנגב. כאשר למעשה גם יהודים יהנו מכך. (הצגה כזאת של הדברים תקל על הצד הדתי לוותר בלי להיראות חלש). * כיום יש שינויים בשוק התחבורה הציבורית והוא נפתח לתחרות, זה מקל על קידום הנושא. זה גם יכול להוריד את המחירים בימי חול וכך להיטיב עם כולם. (כיוון שהחברות הפרטיות לא יושבתו מאונס יממה בשבוע, הן יוכלו הציג תעריפים זולים יותר במכרזים). * קידום המסחר בשבתות לפני שקודם נושא זה יוצר אפלייה בין בעלי רכב, שיכולים להנות מן המסחר בשבתות, לחסרי רכב שאינם יכולים. הסדר צריך להיות: תחבורה קודמת למסחר.
 

סלוניק

New member
למה עד ניו יורק?

גם בארץ לא מעטות הרשויות והשירותים הפועלים בשבת, כמו חברת החשמל ומקורות, שאני בספק אם הטרידו מעולם את הציבור הדתי.
 
למעשה גם תחבורה ציבורית חלקית

יש במקומות מסוימים, כמו חיפה. ומוניות שירות פועלות בשבת, וזה לא מפריע לחרדים להשתמש בהם בימי החול.
 

אנדרי ז

New member
הגיע הזמן שתבינו משהו

אי-אפשר להסתכל בצורה היגיונית על מה מפריע לחרדים ומה לא. כל מה שאנחנו עושים שלא לפי צורת החיים שהם רוצים לכפות עלינו מפריע להם! וכמו שכבר נאמר כאן - תחבורה ציבורית בשבתות תעודד את המסחר בהן, וזה עוד סדין אדום בעיני אלה שעדיין תקועים עמוק במעמקי ההיסטוריה.
 
יש מקום להגיון

אחרת לא היה טעם להיכנס לקואליציה איתם מלכתחילה. נכון, במצב של עימות חילוני-דתי כל שינוי יכול להיפך לסמל למאבק, אבל בכל זאת צריך להבחין בין שינויים שממש פוגעים בדתיים לבין דברים שהם נזק עקיף או סמלי מבחינתם.
 

eitangn

New member
תתביש על הניסוח

חשבתי לענות, אך ניסוח זה אינו ראוי להתייחסות. גרשון / אנדריי - לדעתי יש למנוע התדרדרות הפורום לשפה כזו.
 

מטרניך

New member
תתרגל שהחיים זה לא גב' בבלי:

בבקשה - תודה - הואל נא בטובך - אנא המתן ותיענה לפי התור, תודה.
 

eitangn

New member
למה??? זה תלוי רק בנו...

כשמישהו מתבטא כך הדרך היא לא להגיב, עד כמה שהנושא מגרה... מי שמתבטא כך צריך להרגיש לא רצוי, וזה יעשה ע"י התעלמות.
 

boris5

New member
מוניות שרות- זהו פתרון מעולה.

וגם לנהגי אוטובוסים מגיעה מנוחה. מה קרה, כולם צריכים לעבוד 7-24? לאנשים מגיעה מנוחה וכמו שבמערב יום המנוחה הוא יום ראשון, כאן בארץ זה יום שבת. אין פה שום כפייה דתית, אלא שעות עבודה סבירות וזכויות העובדים ליום מנוחה.
 
ממש ממש לא פתרון מעולה

מניסיון רב שנים – מוניות שירות אינן חלופה לשירות אוטובוסים. אי קיום תחבורה ציבורית בשבת הוא כפייה דתית מובהקת. ישנם אולי מקומות שהמוניות משמשות תחליף, אך בהרבה מקומות – אנשים תקועים בביתם בשבתות וחגים. כמובן לנהגים מגיעות כל הזכויות הסוציאליות.
 
מה אתה מקשקש שטויות?

מישהו אמר שכל הנהגים חייבים לעבוד כל הזמן? ולפי ההגיון שלך, גם לנהגי מוניות מגיע יום מנוחה, אז מה? בכל העולם יש ימי מנוחה, ועדיין התחבורה הציבורית עובדת.
 
למעלה