ארתור פויכטינגר
New member
שינוי נתונים דמוגרפיים
1)מפלגת שינוי זוכה לשיעורי התמיכה הגדולים ביותר בקרב המעמד הגבוה, ולעומת זאת היא מציגה את עצמה כפונה למעמד הבינוני(ואולי כתחליף למפלגת העבודה?). דוגמאות: שיעור ההצבעה לשינוי באוכלוסיה היהודית היה:5.4% להלן מספר דוגמאות שמראות שבישובים המבוססים שיעורי ההצבעה היו גבוהים יותר. עכשיו, בשעת כתיבת ההודעה אני לוקח באקראי נתונים ממספר ישובים מבוססים, באופן אקראי. למשל: קיסריה, רמת אפעל, להבים, סביון, רעננה, כפר סבא, אלפי מנשה, זכרון יעקב, נווה מונסון, אבן יהודה. הערות: ברור שבישובים קטנים הרכב האוכלוסיה הומוגני, מצב סוציו-אקונומי גבוה. בערים ברור שהממוצע הצבעה יהיה קטן יותר כי עיר היא לא הומוגנית ויש בה גם אזורים חלשים. אבל בכל זאת שימו לב לנתוני ההצבעה: קיסריה-9.8%, רמת אפעל- 8.9%, להבים- 9.8%, סביון- 10.3%, רעננה-7.2%, כפר סבא- 6.3%, אלפי מנשה- 11.5%, זכרון יעקב- 6.0%, נווה מונסון- 7.5%, אבן יהודה- 6.7%. רק להשוואה הנה כמה ערים וישובים ממעמד בינוני: חדרה-5.5%, כפר יונה- 5.1%, גבעת עדה4.5%, גן נר-2.4%, מעלה אדומים- 6.3% לסיכום: מבחינה שיווקית הייתי אומר שהמוצר(שינוי) פונה למיצוב בינוי אך בפועל מי שקונה אותו הוא המעמד הגבוה. עוד הערה לסיום: כל הנתונים דלהלן בדוקים אמפירית ממחקר שערכתי, בו השוותי ישובים שסווגו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כחזקים לעומת ישובים מסווגים כבינונייים וחלשים.
1)מפלגת שינוי זוכה לשיעורי התמיכה הגדולים ביותר בקרב המעמד הגבוה, ולעומת זאת היא מציגה את עצמה כפונה למעמד הבינוני(ואולי כתחליף למפלגת העבודה?). דוגמאות: שיעור ההצבעה לשינוי באוכלוסיה היהודית היה:5.4% להלן מספר דוגמאות שמראות שבישובים המבוססים שיעורי ההצבעה היו גבוהים יותר. עכשיו, בשעת כתיבת ההודעה אני לוקח באקראי נתונים ממספר ישובים מבוססים, באופן אקראי. למשל: קיסריה, רמת אפעל, להבים, סביון, רעננה, כפר סבא, אלפי מנשה, זכרון יעקב, נווה מונסון, אבן יהודה. הערות: ברור שבישובים קטנים הרכב האוכלוסיה הומוגני, מצב סוציו-אקונומי גבוה. בערים ברור שהממוצע הצבעה יהיה קטן יותר כי עיר היא לא הומוגנית ויש בה גם אזורים חלשים. אבל בכל זאת שימו לב לנתוני ההצבעה: קיסריה-9.8%, רמת אפעל- 8.9%, להבים- 9.8%, סביון- 10.3%, רעננה-7.2%, כפר סבא- 6.3%, אלפי מנשה- 11.5%, זכרון יעקב- 6.0%, נווה מונסון- 7.5%, אבן יהודה- 6.7%. רק להשוואה הנה כמה ערים וישובים ממעמד בינוני: חדרה-5.5%, כפר יונה- 5.1%, גבעת עדה4.5%, גן נר-2.4%, מעלה אדומים- 6.3% לסיכום: מבחינה שיווקית הייתי אומר שהמוצר(שינוי) פונה למיצוב בינוי אך בפועל מי שקונה אותו הוא המעמד הגבוה. עוד הערה לסיום: כל הנתונים דלהלן בדוקים אמפירית ממחקר שערכתי, בו השוותי ישובים שסווגו על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כחזקים לעומת ישובים מסווגים כבינונייים וחלשים.