שינוי סטטוס מויזת עבודה (נישואין לאזרחית)

שינוי סטטוס מויזת עבודה (נישואין לאזרחית)

שלום, אשמח לעזרתכם פעם נוספת :)

בעלי קיבל הצעה לרילוקיישן, אני אזרחית אמריקאית, שנינו מתגוררים כיום בישראל.

יש אפשרות לשנות סטטוס בתוך ארצות הברית בזמן שהוא עובד שם עם ויזת עבודה? אפילו ויזת עבודה זמנית? או שצריך ויזה מסויימת בשביל לעשות שינוי סטטוס? או שהוא יצטרך לעזוב את ארצות הברית?

תודה רבה!
 

John the Savage

New member
כן, בהחלט אפשר

יש תהליך של שינוי סטטוס מויזה זמנית לגרין קארד בתוך ארה"ב. עקרונית אפשר לעות שינוי סטטוס כזה כמעט מכל ויזה, אפילו מויזת תייר (יש כמה חריגים, אבל הם לא רלוונטיים לשאלה שלך). אבל עם ויזת עבודה זה עוד הרבה פחות בעייתי.

אגב, באיזו ויזת עבודה מדובר? אני שואל כי אמנם אפשר כאמור לעשות את זה מכל ויזה, אבל יש ויזות בהן זה מאד קל (לדוגמה ויזה H1B, ויזה L או ויזה O) ויש ויזות בהן זה אפשרי אבל יש מלכודות פוטנציאליות שחשוב להימנע מהן.
 
רק בתחילת התהליך

אנחנו רק בתחילת התהליך אז עוד אין לנו אינפורמציה על סוג ויזה - בינתיים רק שאלו אם יוכל לעבור תוך כמה חודשים. אנחנו מנסים להבין איזה תהליך ויזה עדיף במחשבה שנרצה להעביר אותו לאחריותי כמה שיותר מהר.

אני הבנתי שH1B זה תהליך ארוך, וכך גם ויזות O. אני לא כל כך מכירה ויזות אחרות וחשבתי שבגלל שאני אזרחית אולי נוכל לעבור כשהוא על business visa כלשהי ואז להעביר אותו עם change of status.

תודה!!!
 

John the Savage

New member
מה זה ויזה עסקית כלשהי?

אם הכוונה לויזה B1, זו ויזה שמיועדת לביקור למטרת ביקור עסקיות ולא לצורך עבודה. יש רשימה של מטרות ספציפיות עבורן מותר להיכנס עם ויזה B1: לדוגמה, פגישה עם לקוחות, ביקור בכנס וכו'. אם המטרה היא תחילה של עבודה חדשה, זו בפירוש לא הויזה המתאימה.

באחריותו של המעסיק הפוטנציאלי לברר מהן האופציות המתאימות מבחינת סוג הויזה וכו'. אני מציע שתבררו יותר פרטים אצל המעסיק, ואז אפשר יהיה לתת תשובות יותר ממוקדות. אם אין למעסיק פיתרון בעניין, כניראה שמעבר תוך כמה חודשים לא רלוונטי.
 

doronf65

New member
אם אני מבין נכון את המצב

אז את שואלת על להעביר אותו ל- GC מאותה ויזה שהוא יקבל מהמעסיק? כלומר הוא יקבל ויזת עבודה על סמך בקשת המעסיק, אתם תעברו לארה"ב ואז תבקשי עבורו GC? כן זה אפשרי.
&nbsp
אבל אם את שואלת על להביא אותו לארה"ב על ויזת תייר/עסקים ואז לשנות לו סטטוס על מנת להכשיר אותו לעבוד - - - זה ממש ממש לא. זה יחשב עבירת הגירה מכל מיני סיבות. פשוט לא. אם היה לכם זמן (כשנה ומעלה) הייתם יכולים להגיש בקשת GC בארץ, לקבל אותו בארץ ואז לעבור. אבל אין לכם את הזמן הזה.
 

ilanvag

New member
בשביל שנוכל (אולי) להעריך איזו ויזה מציעים לבעלך,

בבקשה עני לשאלות הבאות:
1. האם החברה שבה הוא אמור לעבוד בארה"ב קשורה בקשרי "משפחה" עם החברה הישראלית בה הוא עובד כרגע? כלומר החברה האמריקנית היא חברה-אם או חברה-בת או חברה-אחות של זו הישראלית?
2. האם הוא עובד באותה חברה ישראלית מזה למעלה משנה?
3. האם מדובר בחברה בינונית-גדולה אשר רגילה להעביר עובדים לארה"ב?
&nbsp
אם התשובה היא "כן" לכל שלוש השאלות, אזי סביר להניח שמדובר בוויזת L1, וייתכן שגם יש לאותה חברה אישור "בלאנקט", כך שבהחלט סביר שכל התהליך ייארך חודשים בודדים (אפילו אפשרי בחודשיים).
&nbsp
אם באחת השאלות התשובה היא "לא", אזי זה משנה במקצת (או בהרבה) את התמונה -- תלוי באיזו שאלה מדובר.
&nbsp
כל השאר -- כפי שג'ון כבר כתב לך. ברגע שאתם עוברים לארה"ב, ולבעלך יש ויזת עבודה, הרי את יכולה בתור אזרחית להתחיל עבורו בתהליך גרין קארד. ממליץ שתתני תנו עוד פרטים, ונוכל להנחות אותך בתהליך.
&nbsp
 
למעלה