מייקל אשבי
New member
על הנייר מעולה..אך מי יתקצב את זה?
תקציבית ומעשית כולל חציבת תחנת רכבת בעומק 100 מטר בנצרת(!) אם הבנתי נכון (80 מטרים בבניני האומה בבירה(!) למשל גבו מעל 20 שנות המתנה לתקצוב ולהתחלת ביצוע רק לאחרונה) נראה לי היום דמיוני. מי יתן וטעיתי אך מה שמטריד אף יותר זה תוספת זמן הנסיעה לפחות 30 דקות מעבר לכשעה, משך הנסיעה המתוכנן לנוסעים מתחנת לב המפרץ לבית שאן ,שיהפוך את הקו ללא רלוונטי לנוסע מן השורה. באשר לתחנת רכבת לנוסעים שתשרת את תושבי נשר, תל חנן,רמות יצחק ועוד, אני בדעה דומה לשלך שאין בכך צורך "קיומי" לתושבים אך התחנה שלא תבנה בשלב הראשון של "קו העמק" כתחנה לנוסעים, יעודה בעיקר כתחנה תפעולית ומקום דיור לרכבות בשעות הלילה ולריכוז זמני של ציוד הנדסי רכבתי לסוללי קו העמק בעתיד הלא רחוק וקו זבולון בעתיד הרחוק.
תקציבית ומעשית כולל חציבת תחנת רכבת בעומק 100 מטר בנצרת(!) אם הבנתי נכון (80 מטרים בבניני האומה בבירה(!) למשל גבו מעל 20 שנות המתנה לתקצוב ולהתחלת ביצוע רק לאחרונה) נראה לי היום דמיוני. מי יתן וטעיתי אך מה שמטריד אף יותר זה תוספת זמן הנסיעה לפחות 30 דקות מעבר לכשעה, משך הנסיעה המתוכנן לנוסעים מתחנת לב המפרץ לבית שאן ,שיהפוך את הקו ללא רלוונטי לנוסע מן השורה. באשר לתחנת רכבת לנוסעים שתשרת את תושבי נשר, תל חנן,רמות יצחק ועוד, אני בדעה דומה לשלך שאין בכך צורך "קיומי" לתושבים אך התחנה שלא תבנה בשלב הראשון של "קו העמק" כתחנה לנוסעים, יעודה בעיקר כתחנה תפעולית ומקום דיור לרכבות בשעות הלילה ולריכוז זמני של ציוד הנדסי רכבתי לסוללי קו העמק בעתיד הלא רחוק וקו זבולון בעתיד הרחוק.