שינוי תקן החניה

stratomaximus

New member
לא פיתרון.

להגיד לאנשים להסתמך על תחבורה ציבורית, כשכולם יודעים שהיא גרועה יחסית בחלק מהמקומות, ולא פועלת בשבת, אלה דיבורי סרק.
בנייה של חנייה אחת לדירה עבור בניינים חדשים זה אסון תחבורתי, ויסתום את השכונה, כי בפועל מי שיכול להרשות לעצמו בימינו דירה חדשה מקבלן, כנראה שיכול להרשות לעצמו גם להחזיק 2 מכוניות פלוס במשפחה.
איפה תחנה המכוניות השניה בכל משפחה? נכון, ברחוב, וכשייגמר המקום ברחוב, אז על המדרכה, על אי התנועה, הכיכר, וכו'.

חוץ מזה, שכונות חדשות סובלות מחוסר בתחבורה ציבורית בשנים הראשונות לקיומן, וגם אחר כך, סיכוי נמוך שהתחבורה לתוכן תשתפר.
קחו לדוגמה את שכונת פרס נובל בראשל"צ אשר משרת אותה קו יחיד בתדירות של פעם בחצי שעה, ומאז פתיחת הרכבת עוד קו שלא מוביל כמעט לשום מקום.
גם שכונת הענק של אם המושבות בפתח תקווה - תחבורה ציבורית גרועה.
 

darkshadow1

New member
אתה מבלבל סיבה ותוצאה.

למה אין תחבורה ציבורית נורמלית בשכונות שאתה ציינת? כי אין לה ביקוש. למה אין לה ביקוש? כי כל משפחה מחזיקה שני רכבים. ולמה כל משפחה מחזיקה שני רכבים? כי אין תחבורה ציבורית נורמלית. הפיתרון למצב צריך לבוא משני הכיוונים: מצד אחד להפוך את הרכב השני לפחות כדאי (לפני שפקקי הענק יהפכו גם את הראשון לפחות כדאי) ומצד שני להשקיע בתחבורה ציבורית.
 

ש מים

New member
כוללני מידי...

1. כתבתי ש-"יש להחיל רק במקביל לשינוי מערכי התחבורה הציבורית".
2. אין שום בעיה לייצר תח"צ עוד לפני הקמת ואיכלוס המגורים (לא חסרות דוגמאות מחו"ל).
3. לא יהיה חניה חינם ברחוב, ככה שאין הרבה סיכוי שהיא תתפס ע"י דיירי קבע.

הכל פתיר - ע"י תכנון נכון.
 

XrayCharlie

New member
מה יש לנמק? מעבר למה שכבר נאמר

(חוסר במקומות חנייה לדיירים עצמם) אנשים נוטים לשכוח כי גם אנשים שלא גרים במקום מסויים מגיעים אליו (כאורחים או מבקרים) וגם הם צריכים מקומות חנייה. תקן של חנייה אחת לדירה זה מתכון לקטסטרופה תחבורתית מבחינת (אין) חנייה כי היום יש לך לפחות מכונית אחת לפני שיש לך דירה (ובטח חדשה).
מדוע דייר שיחזור הבייתה יצטרך לעשות אינסוף רונדלים סביב הבית בשביל למצוא מקום חנייה ובסוף לחנות במקום מרוחק (ובמיוחד באזור שנבנה רק עכשיו)?
אני גר בסביבה חדשה יחסית, יש לי 2 מקומות חנייה מתחת לבניין, ועדיין לפני שנתיים העירייה הפכה את הרחוב לחד סטרי, בשביל להצר את הכביש ולייצר מקומות חנייה ניצבים לכביש ולא במקביל (וזה עדיין לא מספיק).
להגיד (במיוחד במדינה שלנו) כי תח"צ זה פתרון, זו עבודה בעיניים והטמנת הראש בחול.
אני נוסע בתח"צ לעיתים רחוקות בלבד (כאשר אני במילואים) ואני תמיד אומר לעצמי: אלוהים אדירים, שומר נפשו ירחק!
 

ש מים

New member
זה בדיוק העניין - אפשר גם (תח"צ) אחרת.

כל הכותבים התומכים ברעיון מדברים על שינוי בתפיסה לגבי התח"צ, דבר שבבסיסו תכנון אחר. למשל: העולם הרחב קיימות הרבה דוגמאות שבהן תשתיות התחבורה הציבורית (שזה אומר בעיקר קווי-רכבת ותחנות הרכבת) מתוכננות כ-"שלד", שאליו ועליו נבנות שאר הפונקציות העירוניות-שכונתיות. אין שום סיבה ומניעה לאי-מימוש גם בארץ.
ואתה דוגמא מצויינת: אם בשכונה שלך היה תכנות נכון לתח"צ, עוד לפני האיכלוס, ושעל בסיסו היו מקימים את המגורים, אין לי ספק שלא היית נזקק ל-2 כלי רכב לשימוש יומיומי (ואולי גם לאחד לא היית נזקק).
 

3718

Member
לדעתי מתכנני התח"צ בארץ לא משתמשים בה

יש כל כך הרבה דברים פשוטים יחסית שאפשר לעשות כדי לשפר התחבורה הציבורית בארץ ולא עושים.

לדוגמא, לשים בכל אוטובוס GPS ומודם סלולרי שישדר מיקום האוטובוס ומצבו לשרת מרכזי שיסנכרן ויפקח על תנועת כל האוטובוסים בכל הקווים.
זה יפתור מצבים בהם אוטובוסים נוסעים בקבוצות (ואז פותחים פער לאוטובוס הבא), או שיוצאים באיחור , או עמוסים מידי ולא עוצרים, או סתם מחליטים לא לצאת ("יורד גשם"\"יש פקקים"), ולנו לנוסעים פשוט אין עם מי לדבר.

כמובן שיש GPS כזה במספר די גדול של אוטובוסים, בעיקר כדי לתת זמן הגעה לתחנה, אבל צריך מערכת בקרה מעל שתראה את כל התמונה ותסנכרן האוטובוסים ותבדוק חריגות, כי יש הרבה חריגות.
 

ש מים

New member


לא יודע אם "לא משתמשים בה" (אני יודע לפחות על אחד שכן...), אבל הרעיונות שלך מוצאים מאוד חן בעיני!
 

ש מים

New member
הבעיה היא כמות המשתנים

GPS לצורך "פיקוח ספיקה" זה רעיון מצויין (ואתפלא אם לא משתמשים בו כבר היום), הבעיה היא עם משתנים בלתי תלויים (כמו פקקי תנועה פתאומיים). יחד עם זה, גם לזה ניתן לתת פיתרון - למשל בדמות כלים קטנים יותר, ש-"יוזנקו" לחילוץ נוסעים תקועים בתחנות.
הבעיה בכל הרעיונות והפתרונות הללו היא - כרגיל - כלכלית...
 

3718

Member
אפשר להתחיל בקטן ולהרחיב

לדוגמא, עמדתי לפני כמה זמן בתחנת יציאה של אוטובוס (כרמלית בת"א) כאשר האוטובוס היה אמור לצאת ב 12:45 . עמדנו והמתנו והסתכלנו בשעון וראינו שהשעה 12:50 ושום אוטובוס לא נראה באופק , פנינו למשרד הנהגים שנמצא במקום, הם הסתכלו בשעון והחלו בריצה מטורפת לחפש הנהג ולמצוא מה קרה לו. מצאו את הנהג אחרי דקה והאוטובוס הגיע (הנהג כנראה שכח את עצמו איפה שהוא). למה אין מערכת אוטומטית שתעשה זאת? אין פה שום עניין של פקקים. זו תחנת היציאה של האוטובוס.
 

XrayCharlie

New member
אתה רציני? GPS זו הבעיה? GPS זה הפתרון?

כל עוד אין תח"צ בישראל 7 ימים בשבוע, ולעולם לא יהיה תח"צ בישראל 7 ימים בשבוע, לעולם לא, כל השאר זה בולשיט.
 

ש מים

New member
בחיפה יש אוטובוסים בשבת

ולא מן הנמנע שיהיו בשכונות/אזורים חילוניים גם במקומות אחרים בארץ.
לעולם אל תגיד לעולם. כלל מאוד חשוב בתכנון.
 

XrayCharlie

New member
אתה יודע טוב מאוד (אני מניח) מדוע יש תח"צ

בחיפה בשבת ומדוע לא יהיה בשום מקום אחר לעולם (וזה ממש לא קשור לתכנון - וגם את זה אתה יודע טוב מאוד).
 

3718

Member
אם אנשים יתרגלו להשתמש בתח"צ

אז תהיה גם בשבת.

כיום אני היחיד מבין מכרי שנוסע בתח"צ (אני כנראה עוף מוזר). כולם קונים מכוניות (כולל גרוטאות) רק כדי להימנע להידחק לאוטובוסים.
זה יוצר מצב שאנשים לא דורשים תח"צ בשבת, כי למשפחות יש עודף מכוניות בשבת.
פשרה סבירה לשבתות היא מוניות שרות נהוגות ע"י נהגים לא יהודיים. לא רואה פה שום בעיה כי כבר היום מוניות נוסעות בשבת.
 

ש מים

New member
לפני הכל: איכות השירות!

איכות השירות (ואני מכניס תחת הגג הזה גם: זמינות, נגישות, תדירות, דיוק, אמינות וכו') הינה תנאי הכרחי וחיוני למשיכת קהל.
 

3718

Member
מסכים לחלוטין. חייבים להיות מסוגלים לסמוך

על התחבורה הציבורית. מבחינת זמני הגעה ואמינות השרות.
 
למעלה