חבל כי זו למעשה הפרברית של דרום גוש דן.
תחנות חולון ובת ים זוכות לשירות של פריפריה!
2 רכבות בשעה במשך כל היום, עם הפרש של 20-40. התחנות האלה הן הכי מקופחות מבין תחנות גוש דן, ולא בצדק.
בנוסף, בשעות הערב תיאום לא טוב בין הקו הפרברי הצפוני (התחנות בין בנימינה להרצליה) לבין הקו לחולון ובת ים.
ניתן לעלות על 2 רכבות צמודות בהפרש של 7 דקות, ולאחר מכן המתנה של כמעט שעה. לדוגמה אם אתה בהרצליה וצריך להגיע לבת ים למשל, אז אתה יכול לעלות על הרכבת של X:35 ולהמתין 8 דקות, או על הרכבת של X:42 ולהמתין 20 דקות, וזהו - אחר כך המתנה של עוד 53 דקות, לא שירות שמתאים לרכבות פרבריות של יוממים.
חבל כי זו למעשה הפרברית של דרום גוש דן.
אני מבין שיש אילוצים, אבל מדובר בסוג התדירות שבו הציבור יעדיף אוטובוס שבא כל 10 דק' ומגיע ליעדו בתל-אביב לפני הרכבת שתדירותה הנמוכה הופכת את הנסיעה בה לכדאית פחות. בדיוק המקרה הזה קרה לי לפני שבועיים באיטליה עם האוטובוס מול הרכבת לאותה תחנה בשוויץ.
 
עד לפתיחת הקו האדום הרק"לי בגוש דן קו הרכבת חולון - הוד השרון הוא למעשה אמצעי התחבורה המסילתי היחיד בתוך גוש דן, ויש להתייחס אליו ככזה.
 
יתכן שאם ידיירו את הרכבות המסתיימות בתחנות האיילון בתחנת בני ברק (יש שם מסילות דיור) ויחברו את מסילת הדיור המזרחית בתל-אביב מרכז סבידור 300 מטר צפונה למפלג של תחנת האוניברסיטה יצליחו לרבע חלק אחד מהאיילון וליצור פיתרון לפיו הרכבות שחולפות בתוואי יעצרו בתחנות מרובות הרציפים (לסבידור יש 6 רציפים ואפשר לתפעל אותה כ 3 רציפים בכל כיוון) כך שה"פקק" יהיה בעצירה בתחנה ולא במסילה עצמה. אני מכיר קטעים דו-מסילתיים שבהם עוברות 12 רכבות בינעירוניות לכיוון בשעה, כך שמפליא אותי שמסילה עם מסילה אמצעית, ומספר רציפים כפול או משולש מכך בכל תחנה לא יכולה להתמודד ביעילות עם מספר רכבות גדול יותר.
 
כמו כן - כדי לצמצם סלוטים באיילון אולי יש הצדקה באיחוד רכבות בלוד, למשל לאחד את פרברית בית-שמש (וירושלים הקו הישן) עם פרברית ראשונים. אינני חושב שניתן לעשות את זה עם קו חולון ורכבת שבאה מלוד כי זה יצריך איחוד בתחנה התפעולית ביצחק שדה.