נצל"ש, ניסיון למצוא הסבר רציונלי לארבע מצוות שהוזכרו ע"י הפילוסוף בשרשור זה: שמירת שבת, כשרות, נטילת ידיים בנטלה, כיסוי ראש.
שמירת שבת - יכול לנבוע מגישה שהתנהלות שונה בשבת, מה שמוגדר ע"י הטוען כשמירת שבת מסייעת להתעלות רוחנית שלו. בעיה: הוא לא מצליח למצוא כזו, לא טען שהוא מרגיש שונה/לא מצליח להתעלות רוחנית כאשר אינו שומר שבת כהגדרתו.
שמירת כשרות - זכור לי שהפילוסוף כתב בעבר שבריא יותר לשמור כשרות, אך חשוב לקחת בחשבון שבתקופת המקרא לא היו מקררים, לא היו וטרינרים, מן הסתם לא היה פיקוח וטרינרי, לא ידעו על קיומם של ויטמינים ומינרלים, תוחלת החיים הייתה קצרה מהותית מזו כיום, והיהודים האריכו ימים יותר מאחרים באותה תקופה. כיום תוחלת החיים הגבוהה ביותר היא ביפאן. אם בריאות היא המניע, הרבה יותר הגיוני לאמץ את המטבח היפאני מאשר לשמור כשרות.
נטילת ידיים בנטלה - בתקופת המקרא לא היו משאבות, לא היו ברזים, לא היה סבון, לכן זו הייתה הדרך היעילה ביותר לנקות את הידיים. היום הדרך היעילה ביותר היא לשטוף ידיים עם מים וסבון.
כיסוי ראש - במקור נועד להגן על הראש מהשמש הקופחת, במיוחד במסעות במדבר, וכמובן, מי שקרח צריך להגן על עור קרקפתו וזה יותר קריטי בעבורו כדי למנוע מכת שמש, אבל מי שלא נמצא במדבר ולא קרח אין לו צורך בכיסוי ראש, אלא אם כן הוא עושה זאת מטעמי אופנה.