שירות לאומי במוסד

edden7

New member
שירות לאומי במוסד

שלום אני בת 16.5 בכיתה י"א ואני רוצה ללכת לשירות במוסד או שכ"ב ,עוד לא קיבלי צו ראשון אבל אני אמורה לקבל עוד מעט .
רציתי לברר מה התפקיד של בנות השירות במוסד ובשבכ ,האם זה תיוק נירות ועבודה משרדית משעממת או עבודה בתחום המודיעין(מחשבים וכו')
רציתי גם לשאול אם אני צריכה להתחיל במיונים ישר שאקבל צו ראשון כי שמעתי שהמיונים לוקחים המון זמן.
תודה רבה לכל העונים.
 

green girl 11

New member
משהו לא ברור בהשאלה שלך

1. צו ראשון זה לצה"ל לא לשירות לאומי, אין כאן שאלה של בחירה לפני שאת מתחילה שירות לאומי את צריכה פטור משירות צבאי הצו הראשון אומר שאת צריכה ללכת ללשכת גוס שרשומה בטופס, וללכת למיונים לצבא (אין פה דיונים של איך להשיג פטור זה לא מטרת הפורום וזה גם לא חוקי).

2. נגיד שכבר קיבלת פטור משירות צבאי קודם כול צריך לברר איזה מהעמותות עובדת עם השב"כ ועם / או המוסד. לגבי המוסד זה שירות לאומי ללא תנאי דיור אז את צריכה לגור במרכז, צריך מן הסתם סיווג בטחוני, וכן זה בעקר ניירת. לגבי שב"כ אני מניחה שזה באזור בתי הכלא ושגם כאן זה בעקר ניירת, אין לאף אחד בגיל 16 הכשרה לעבוד עם אסירים . (גם פה יש סודיות שצריך לשמור עליה ומיונים רבים).

3 אם אלו התפקידים שמעניינים אותך מודעין, שב"כ, ואת מחפשת את החלק הביצועי ברובו נמצא בצהל לא בשירות לאומי, יוצאים מנקודת הנחה שאם את בשירות לאומי כנראה שחלק מהתפקידים הקריבים את לא יכולה לעשות בגלל זה קיבלת פטור (גם פטור דתי הוא על תקן שיש דברים שאת לא יכולה לעשות- ללבוש מכנסים, או לעבוד בצמוד לגברים (רוב האסירים בישראל הם גברים). אז אם זה הכיוון צהל יותר מתאים לך בחיפוש תפקיד , וכידי שתפני בלשכת גיוס בראיון האישי ותגידי שזה מה שמושך אותך.
 

edden7

New member
כמה הבהרות

כנראה שלא הבנת נכון:
1.אני לא מחפשת דרך לקבל פטור אני דתייה ואני יודעת שאני יכולה ללכת להצהיר על זה -זו לא הייתה השאלה ,שאלתי אם יש אפשרות להתחרט על ההצהרה אחרי שהתחלתי במיונים לשירות הלאומי.
2.בשב"כ ובמוסד לא ציפיתי לעבוד עם אסירים או ללכת לשטח ולחסל מדענים ,רק רציתי לברר עם יש שם עבודה של מחשבים או מודיעין דרך המחשב או שזה רק לתייק נירות.
3.אני יודעת שרוב החלק המבצעי נמצא בצה"ל וכמו שאמרתי אני לא רוצה לעשות עבודה מבצעית קרבית או לעבוד עם אסירים-אלא לעבוד עבודה טכנית אך לא משרדית,
אני לא הולכת לצבא בגלל העניין הדתי שיותר קשה לשמור עליו בצבא אבל במוסד ובשב"כ יוצר מתחשבים.
בכל מקרה צודה על העזרה.
 
למעלה