שירות מאושר שבת בקריית גת שבוטל

כשיצאה לפני מספר חודשים הרפורמה בקווי קריית גת-ירושלים (ביטול קו 446 מבאר שבע ובמקומו 449 ו460 מקרית גת), בוטל השירות המאושר שבת שהיה קודם לכן בקו 446, שהייתה בו חלופה המתחילה מקרית גת, בשעה 18:20 ממלכי ישראל/דרך הדרום, וב19:45 פעם נוספת. כיום, אין חלופה כזאת לקו 446, ובאופן רשמי נכון לכעת קו 449 איננו מאושר שבת, זאת למרות שיש לו תוואי זהה ל446 בחלופת קרית גת.

פניתי כבר פעמיים למשרד התחבורה בנושא, ויש לי הרגשה שעשו דיל מסריח עם חרדים על הקו הזה, למרות שגם בחלופת העבר של הקו המתחיל מקריית גת- הקו היה מגיע לירושלים בסך הכל כחצי שעה לכל היותר לפני צאת השבת.

פניתי היום גם לארגוני התחבורה הציבורית השונים (15 דקות ותחבורה בדרך שלנו) על מנת שיפעלו בנושא גם הם. לא מדובר בשירות שיש לאשר אותו לשבת, כי זה היה שירות שכבר היה מאושר ועומד בתנאים (קווי פריפריה של מעל 65 ק״מ), וגם אם לא רוצים לאשר לשבת את 449- ניתן להשאיר את החלופה הזו במספר 446 וככה השירות לא ייפגע.
 
כשיצאה לפני מספר חודשים הרפורמה בקווי קריית גת-ירושלים (ביטול קו 446 מבאר שבע ובמקומו 449 ו460 מקרית גת), בוטל השירות המאושר שבת שהיה קודם לכן בקו 446, שהייתה בו חלופה המתחילה מקרית גת, בשעה 18:20 ממלכי ישראל/דרך הדרום, וב19:45 פעם נוספת. כיום, אין חלופה כזאת לקו 446, ובאופן רשמי נכון לכעת קו 449 איננו מאושר שבת, זאת למרות שיש לו תוואי זהה ל446 בחלופת קרית גת.

פניתי כבר פעמיים למשרד התחבורה בנושא, ויש לי הרגשה שעשו דיל מסריח עם חרדים על הקו הזה, למרות שגם בחלופת העבר של הקו המתחיל מקריית גת- הקו היה מגיע לירושלים בסך הכל כחצי שעה לכל היותר לפני צאת השבת.

פניתי היום גם לארגוני התחבורה הציבורית השונים (15 דקות ותחבורה בדרך שלנו) על מנת שיפעלו בנושא גם הם. לא מדובר בשירות שיש לאשר אותו לשבת, כי זה היה שירות שכבר היה מאושר ועומד בתנאים (קווי פריפריה של מעל 65 ק״מ), וגם אם לא רוצים לאשר לשבת את 449- ניתן להשאיר את החלופה הזו במספר 446 וככה השירות לא ייפגע.
בנוסף למה שאני זוכר החלופה מקרית גת פעלה ביום שישי בלבד בשעה 06:00 בבוקר
 
למה בוטל קו 446 עדין פועל בשבת ובשישי מה שכן לא מבין למה קו 449 לא נגיש בהזמנה מראש כמו קו 446
 
למה בוטל קו 446 עדין פועל בשבת ובשישי מה שכן לא מבין למה קו 449 לא נגיש בהזמנה מראש כמו קו 446
בבוטל הכוונה שלי הייתה שהוא בוטל בימי שגרה, ופעיל רק בכניסת וצאת השבת. בכל אופן, חלופת התחלה מקריית גת בוטלה ויחד איתה בוטל שירות מאושר שבת שהחזיק מעמד שנים רבות. ואכן מעצבן הנושא של הנגישות
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
בבוטל הכוונה שלי הייתה שהוא בוטל בימי שגרה, ופעיל רק בכניסת וצאת השבת. בכל אופן, חלופת התחלה מקריית גת בוטלה ויחד איתה בוטל שירות מאושר שבת שהחזיק מעמד שנים רבות. ואכן מעצבן הנושא של הנגישות
תעדכן בבקשה כשיחזרו אליך מ 15 דקות ו\או תחבורה בדרך שלנו. זה מאבק ממש חשוב וצודק.
 

Ccyclist

Well-known member
תעדכן בבקשה כשיחזרו אליך מ 15 דקות ו\או תחבורה בדרך שלנו. זה מאבק ממש חשוב וצודק.

15 שבתות ותחבורה בדרך שוויצריה "ניטראליים" בנושא השבת.

הם מפחדים שנקיטת עמדה בנושא תקשה על פעילותם למען תח"צ במשך השבוע.

הבעיה שהיעדר תח"צ בשבת וחג היא גורם מרכזי לנטישת התח"צ והעדפת הרכב הפרטי בכל ציבור שאינו שומר שבת ויכול לאפשר לעצמו רכב, אז "ניטראליות" בשאלה היא בעצם פגיעה בתח"צ.
 
נערך לאחרונה ב:

מנכל אחד

Active member
15 שבתות ותחבורה בדרך שוויצריה "ניטראליים" בנושא השבת.

הם מפחדים שנקיטת עמדה בנושא תקשה על פעילותם למען תח"צ במשך השבוע.

הבעיה שהיעדר תח"צ בשבת וחג היא גורם מרכזי לנטישת התח"צ והעדפת הרכב הפרטי בכל ציבור שאינו שומר שבת ויכול לאפשר לעצמו רכב, אז "ניטראליות" בשאלה היא בעצם פגיעה בתח"צ.
אשמח אם תרחיב במקורות (לא כתבות חסרות בסיס) לגבי המשפט האחרון שכתבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אשמח אם תרחיב במקורות (לא כתבות חסרות בסיס) לגבי המשפט האחרון שכתבת.

אני מכיר את דובריהם ונציגיהם שהיו בעבר בפורום. נקודת המבט שלהם היא שכדי להשפיע על התח"צ במהלך השבוע הם לא רוצים לקחת צד בוויכוח על התח"צ בשבת. בסופו של דבר הם רוצים לעבוד מול משרד תחבורה שבדרך כלל נמצא בידיים של שרים מהליכוד.

דברים ברוח זו נאמרו לי גם על ידי מנהל פורום בעבר שעבר לאחד הארגונים. אפילו היה סייג שאמנם עקרונית אני צודק, אבל אם הארגון רוצה להשפיע עדיף לו שלא להכנס לסוגיית השבת.
 

מנכל אחד

Active member
אני מכיר את דובריהם ונציגיהם שהיו בעבר בפורום. נקודת המבט שלהם היא שכדי להשפיע על התח"צ במהלך השבוע הם לא רוצים לקחת צד בוויכוח על התח"צ בשבת. בסופו של דבר הם רוצים לעבוד מול משרד תחבורה שבדרך כלל נמצא בידיים של שרים מהליכוד.

דברים ברוח זו נאמרו לי גם על ידי מנהל פורום בעבר שעבר לאחד הארגונים. אפילו היה סייג שאמנם עקרונית אני צודק, אבל אם הארגון רוצה להשפיע עדיף לו שלא להכנס לסוגיית השבת.
ידוע לי שתחבורה בדרך שלנו מעדיפים לקדם נושאים שאינם שנויים במחלוקת.

שאלתי לגבי מקורות לכך שאי הפעלת תחב"צ בשבת גורמת לאנשים לעבור לרכב פרטי.
 

EHP12

Well-known member
ידוע לי שתחבורה בדרך שלנו מעדיפים לקדם נושאים שאינם שנויים במחלוקת.

שאלתי לגבי מקורות לכך שאי הפעלת תחב"צ בשבת גורמת לאנשים לעבור לרכב פרטי.
זה דיון שמתרחש המון ברשתות החבריות (גם בפורום הזה) ובתקשורת, על זה שאנשים חילוניים מרגישים "נעולים בבית" בזמן השבת.

מצד שני, יש כל כך הרבה בעיות במערכת בששת הימים האחרים שבהם היא לכאורה עובדת, שאי אפשר לשים את השבת כאם כל הבעיות. למשל יוצאות כתבות פופוליסטיות כאלה של "אי אפשר להגיע לים בשבת". כאשר לרוב החופים בארץ, שירות התח"צ לחופי הים, או לא קיים, או עוברת קווים שעושים דרך מאוד ארוכה עד שהם מגיעים לשם.
 

Ccyclist

Well-known member
זה דיון שמתרחש המון ברשתות החבריות (גם בפורום הזה) ובתקשורת, על זה שאנשים חילוניים מרגישים "נעולים בבית" בזמן השבת.

מצד שני, יש כל כך הרבה בעיות במערכת בששת הימים האחרים שבהם היא לכאורה עובדת, שאי אפשר לשים את השבת כאם כל הבעיות. למשל יוצאות כתבות פופוליסטיות כאלה של "אי אפשר להגיע לים בשבת". כאשר לרוב החופים בארץ, שירות התח"צ לחופי הים, או לא קיים, או עוברת קווים שעושים דרך מאוד ארוכה עד שהם מגיעים לשם.

התירוץ של היעדים לא מחזיק מעמד מול נסועת פנאי בימי חול, חול המועד או יום העצמאות. מי שלא נוהג משתמש במערכת התח"צ להגיע למגוון רחב של יעדים במשך השבוע. לא חסרים קווים לטיילת של תל אביב או לחומות העיר העתיקה בירושלים. ישנה מערכת והיא שמישה גם אם היא לא מושלמת או לא מגיעה לכל מעיין קטן בטבע.

בחו"ל רבים ממוקדי המשיכה של התח"צ בסופי השבוע הם עירוניים. אין כמו רכבת 12 קרונות עמוסה מלונדון לברייטון כדי להמחיש את זה. נוסעי התח"צ משתמשים באותה התשתית שמביאה יוממים ללונדון בימי השבוע כדי לצאת ליום בעיר חוף בסוף השבוע. יש כ 8 רכבות בשעה משני מסלולים שונים, מה שדי מעצב את החיבור כראשי. בלונדון עצמה שוק קמדן (בבעלות ישראלית אם אינני טועה) מושך קהל עצום בשני ימי סוף השבוע. הגישה אליו היא בתחנת צומת על הקו הצפוני של התחתית שמוגדרת תחנת יציאה בלבד בסופי השבוע בגלל העומס. שוב - אותו הקו שמביא נוסעים מהפרברים לעבודה בסיטי או בווסט אנד בימי השבוע מביא אותם למוקד פנאי בסוף השבוע שנמצא על אותו הקו.

כשאותה הרשת זמינה לך 7 ימים בשבוע - ההיכרות מאפשרת לנסוע למקומות אחרים ברשת בימי הפנאי. אין בזה שום דבר ייעודי או מיוחד - אתה מסתמך בדיוק על אותה הרשת, נהנה מההיכרות שלך איתה, אבל משתמש בקוויה באופן שונה. כשאפשר להסתמך על המערכת שתענה על צרכיך 7 ימים בשבוע - הרכב הפרטי לא הופך לתנאי בסיסי לחיי פנאי. זה ההבדל המהותי שמאפשר לרבים במערב לא לנהוג בכלל או לדחות את גיל הרישיון.
 

Ccyclist

Well-known member
ידוע לי שתחבורה בדרך שלנו מעדיפים לקדם נושאים שאינם שנויים במחלוקת.

שאלתי לגבי מקורות לכך שאי הפעלת תחב"צ בשבת גורמת לאנשים לעבור לרכב פרטי.

תסתכל על נתוני אחזקת רכב, נסיעה בתח"צ, וגיל הוצאת הרישיון. במקומות בעולם שבהם אפשר להסתמך על התח"צ בסופי השבוע תראה הבדלים המשקפים זאת.

נתון שיכול להיות מעניין הוא אחוז סטודנטים המחזיקים ברכב פרטי. שלב הלימודים האקדמאיים הוא שלב של השקעה בהמשך הדרך, מגורים במקום המרוחק מבית ההורים ואפשרות מוגבלת להתפרנס כי בדרך כלל אפשר להחזיק רק משרה חלקית או משרת ערב / מלצרות לצד הלימודים. זה שלב חיים שהחזקת רכב היא הוצאה מאד גבוהה בו. במדינות אירופאיות עם תח"צ שאפשר להסתמך עליה תראה שסטודנטים רבים לא נוהגים בשלב זה. בארץ תראה שזה הכרחי בקרב סטודנטים שלא מתגוררים ממש במרכזי הערים הגדולות.

אתה לא חושב ברצינות שאלו מאיתנו שיכולים לנהוג יושבים בבית 60 שבתות וחגים בשנה ?

אתה צריך גם להבין שאין לנו את האספקט של התכנסות חברתית בבית כנסת בשבת בבוקר. אנחנו מבקרים את חברינו וקרובינו, לא את מי שבמקרה הולך לאותו מוקד במרחק הליכה מאיתנו.

היכולת להתנייד היא תנאי בסיסי עבור הציבור החילוני. כשהיא אפשרית רק ברכב הפרטי - כל מי שיכול נוהג.
 

מנכל אחד

Active member
תסתכל על נתוני אחזקת רכב, נסיעה בתח"צ, וגיל הוצאת הרישיון. במקומות בעולם שבהם אפשר להסתמך על התח"צ בסופי השבוע תראה הבדלים המשקפים זאת.

נתון שיכול להיות מעניין הוא אחוז סטודנטים המחזיקים ברכב פרטי. שלב הלימודים האקדמאיים הוא שלב של השקעה בהמשך הדרך, מגורים במקום המרוחק מבית ההורים ואפשרות מוגבלת להתפרנס כי בדרך כלל אפשר להחזיק רק משרה חלקית או משרת ערב / מלצרות לצד הלימודים. זה שלב חיים שהחזקת רכב היא הוצאה מאד גבוהה בו. במדינות אירופאיות עם תח"צ שאפשר להסתמך עליה תראה שסטודנטים רבים לא נוהגים בשלב זה. בארץ תראה שזה הכרחי בקרב סטודנטים שלא מתגוררים ממש במרכזי הערים הגדולות.

אתה לא חושב ברצינות שאלו מאיתנו שיכולים לנהוג יושבים בבית 60 שבתות וחגים בשנה ?

אתה צריך גם להבין שאין לנו את האספקט של התכנסות חברתית בבית כנסת בשבת בבוקר. אנחנו מבקרים את חברינו וקרובינו, לא את מי שבמקרה הולך לאותו מוקד במרחק הליכה מאיתנו.

היכולת להתנייד היא תנאי בסיסי עבור הציבור החילוני. כשהיא אפשרית רק ברכב הפרטי - כל מי שיכול נוהג.
לא מדבר עם מחשבות אלא על נתונים.
כבר כתבתי בעבר שאמנם לא בדקתי את הנתונים לעומק אבל נראה שבציבור הדתי לאומי שבתוך הקו הירוק שיעור הבעלות על רכבים דומה לשיעור המחזיקים ברכב בציבור הכללי, ואחזקת רכב בדר"כ קשורה למצב כלכלי או לסטטוס חברתי ולא להכרח.

קשה לקשר בין גיל הוצאת רישיון הרכב לבין הצורך, אני למשל הוצאתי רישיון בגיל צעיר כשלא הייתי זקוק לרישיון בשביל לעבור את תקופת המגבלות של נהגים חדשים יותר מהר, וגם לנצל תקופה בה יכלתי ביתר קלות להפנות מזמני את עשרות השעות הנדרשות לשיעורי נהיגה.

לא יודע מה המצב במקומות אחרים בעולם אבל בישראל הרבה פעמים משתלם כלכלית להחזיק רכב בגלל השתתפות באחזקת רכב מהעבודה המותנית בקיומו של הרכב או הטבות מס במסלולי הליסינג.

שלא תבין אותי לא נכון, אני בטוח שלכל אחד היה מעוניין שקווי התח"צ יהיו בזמינות של רכב פרטי, לי למשל חסרות לעיתים הנסיעות בשעות לילה מאוחרות, או התדירות לא מספיקה בשעות הבוקר שאינן שעות שיא, אבל אני מבין שאם המענה לצורך שלי יבוא על חשבון מענה אחר הוא לא בהכרח הצעד הנבון שעל המערכת לעשות כדי למשוך עוד נוסעים.
 

Ccyclist

Well-known member
לא מדבר עם מחשבות אלא על נתונים.
כבר כתבתי בעבר שאמנם לא בדקתי את הנתונים לעומק אבל נראה שבציבור הדתי לאומי שבתוך הקו הירוק שיעור הבעלות על רכבים דומה לשיעור המחזיקים ברכב בציבור הכללי, ואחזקת רכב בדר"כ קשורה למצב כלכלי או לסטטוס חברתי ולא להכרח.

קשה לקשר בין גיל הוצאת רישיון הרכב לבין הצורך, אני למשל הוצאתי רישיון בגיל צעיר כשלא הייתי זקוק לרישיון בשביל לעבור את תקופת המגבלות של נהגים חדשים יותר מהר, וגם לנצל תקופה בה יכלתי ביתר קלות להפנות מזמני את עשרות השעות הנדרשות לשיעורי נהיגה.

לא יודע מה המצב במקומות אחרים בעולם אבל בישראל הרבה פעמים משתלם כלכלית להחזיק רכב בגלל השתתפות באחזקת רכב מהעבודה המותנית בקיומו של הרכב או הטבות מס במסלולי הליסינג.

שלא תבין אותי לא נכון, אני בטוח שלכל אחד היה מעוניין שקווי התח"צ יהיו בזמינות של רכב פרטי, לי למשל חסרות לעיתים הנסיעות בשעות לילה מאוחרות, או התדירות לא מספיקה בשעות הבוקר שאינן שעות שיא, אבל אני מבין שאם המענה לצורך שלי יבוא על חשבון מענה אחר הוא לא בהכרח הצעד הנבון שעל המערכת לעשות כדי למשוך עוד נוסעים.

הנה אתר עם סטטיסטיקה על אחוזי אוכלוסייה שמחזיקים ברישיון נהיגה בבריטניה, שבדיה ונורבגיה:

https://www.researchgate.net/figure...and-their-corresponding-values_tbl2_223987601

המידע מראה שתי מגמות חופפות: צימצום במספר בעלי הרישיון בשנות האלפיים לעומת שנות השמונים והתשעים, הפרש ניכר בין נפוצות רישיון הנהיגה בקרב אוכלוסיות בגילאי 17-20, גילאי ה 20 לעומת גילאי ה 30, 40 והלאה.

הצימצום הזה לא היה אפשרי אם לא היתה תחבורה ציבורית להסתמך עליה לכל צרכי החיים.
 

מנכל אחד

Active member
הנה אתר עם סטטיסטיקה על אחוזי אוכלוסייה שמחזיקים ברישיון נהיגה בבריטניה, שבדיה ונורבגיה:

https://www.researchgate.net/figure...and-their-corresponding-values_tbl2_223987601

המידע מראה שתי מגמות חופפות: צימצום במספר בעלי הרישיון בשנות האלפיים לעומת שנות השמונים והתשעים, הפרש ניכר בין נפוצות רישיון הנהיגה בקרב אוכלוסיות בגילאי 17-20, גילאי ה 20 לעומת גילאי ה 30, 40 והלאה.

הצימצום הזה לא היה אפשרי אם לא היתה תחבורה ציבורית להסתמך עליה לכל צרכי החיים.
יתכנו סיבות נוספות מלבד תחבורה ציבורית יעילה
הנה האחת הסיבות לפי ג'ימני

במספר מדינות באירופה הוקשחו הדרישות לקבלת רישיון נהיגה בשנים האחרונות. להלן כמה דוגמאות:
גרמניה:
  • בשנת 2018, גרמניה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-16 ל-18.
  • בשנת 2020, גרמניה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן תיאוריה קשה יותר.
בריטניה:
  • בשנת 2013, בריטניה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-16 ל-17.
  • בשנת 2017, בריטניה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן תיאוריה קשה יותר.
צרפת:
  • בשנת 2018, צרפת העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-14 ל-16.
  • בשנת 2020, צרפת דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן מעשי קשה יותר.
איטליה:
  • בשנת 2019, איטליה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-14 ל-16.
  • בשנת 2021, איטליה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור קורס הכשרה תיאורטי מקיף יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
יתכנו סיבות נוספות מלבד תחבורה ציבורית יעילה
הנה האחת הסיבות לפי ג'ימני

במספר מדינות באירופה הוקשחו הדרישות לקבלת רישיון נהיגה בשנים האחרונות. להלן כמה דוגמאות:
גרמניה:
  • בשנת 2018, גרמניה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-16 ל-18.
  • בשנת 2020, גרמניה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן תיאוריה קשה יותר.
בריטניה:
  • בשנת 2013, בריטניה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-16 ל-17.
  • בשנת 2017, בריטניה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן תיאוריה קשה יותר.
צרפת:
  • בשנת 2018, צרפת העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-14 ל-16.
  • בשנת 2020, צרפת דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור מבחן מעשי קשה יותר.
איטליה:
  • בשנת 2019, איטליה העלתה את גיל המינימום לנהיגה על אופנוע קל מ-14 ל-16.
  • בשנת 2021, איטליה דרשה ממועמדים לרישיון נהיגה לעבור קורס הכשרה תיאורטי מקיף יותר.

הדגמתי נפילה של מעל 10% באחוז הצעירים בגילאי 17-20 ו 20-29 שיש ברשותם רישיון בין שנות השמונים לעשור הראשון לאלף. אתה מביא דוגמאות מאמצע העשור הקודם.

חלק מהשינויים שמוצגים במקורות שלך כ"החמרות" הם למעשה התאמות. בבריטניה היה אסור לתלמידי נהיגה לנהוג באוטוסטרדה ( Motorway ) עד השינוי. זה היה מצב מגוכח כי עד לרישיון לא היתה דרך ללמד איך לנהוג בכבישים אלו חוץ מנהיגה במקטעי 110 קמ"ש של כבישי A (סימון ירוק), אך ברגע שקיבלו רישיון (מלא, לא השטות שיש בארץ שאינה מאפשרת נהיגה עצמאית) יכלו לעלות לבדם על כל כביש שרצו. שינויים אחרים שהיו כללו מעקב אחרי הוראות GPS וחנייה ברוורס בחניון. במקביל אני חושב שביטלו תרגיל נהיגה מעצבן של נסיעה ברוורס סביב פינת רחוב שהפכה תלמידי נהיגה למטרד עבור שאר משתמשי הכביש.

בשיטה הבריטית לא רואים בטסטים חלק מתהליך הלמידה ולא מגישים תלמידי נהיגה לטסט כדי להכשל ולצבור ניסיון, אלא כדי לעבור. בגיגול מהיר מצאתי ש 52% הנבחנים ב 2021-22 עברו בטסט הראשון. ה"החמרות" לשיטתך לא מנעו ממי שרוצה לנהוג להשקיע את המאמץ הנחוץ ולהצליח בכך.


השיקול העיקרי אם לנהוג או לא קשור למאזן בין פקקים, תח"צ, מקום מגורים ואיכות הסביבה. כשיש מערכת תח"צ טובה מרבית בני ה 17-20 לא נוהגים ואחוז ניכר מבני ה 20-29 דוחים זאת לשלב מאוחר יותר. בדוגמאות שהבאתי ההפרש מול בני ה 30-40 בולט.
 

EHP12

Well-known member
השיקול העיקרי אם לנהוג או לא קשור למאזן בין פקקים, תח"צ, מקום מגורים ואיכות הסביבה. כשיש מערכת תח"צ טובה מרבית בני ה 17-20 לא נוהגים ואחוז ניכר מבני ה 20-29 דוחים זאת לשלב מאוחר יותר. בדוגמאות שהבאתי ההפרש מול בני ה 30-40 בולט.
מערכת תח"צ טובה, זה אם אתה גר בעיר מספיק גדולה שיכולה לספק מערכת איכותית. מערכת טובה תהייה לך אם אתה גר בעיר של מעל 100K. אם אתה גר בעיירה שלא על מסילת רכבת, אתה תהייה תלוי ברכב פרטי. אולי זה קשור שלצעירים היום יש פחות את הפנטזיה של לגור בבית צמוד קרקע עם גינה בשולי העיר, בניגוד להוריהם, ומעדיפים בדירה במרכז, במקום שבו יש תחבורה ציבורית איכותית.

ועדיין הבעיות הבסיסיות בששת הימים האחרים (ואתה יודע מהם, אתה מתעסק בזה פה הרבה), הם הגורם מרתיע לרוב האנשים השקטים. למשל, ביום חמישי בלילה יום בילויים חזק, כל אזור רוטשילד פקוק, מרשלצ"ים שבאים לבלות בעיר. תוך כדי שהם מחפשים מקומות חניה שאין. מה לעשות שזה עדיין עדיף מלטייל עם קו 19 דרך חולון ובת ים.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת תח"צ טובה, זה אם אתה גר בעיר מספיק גדולה שיכולה לספק מערכת איכותית. מערכת טובה תהייה לך אם אתה גר בעיר של מעל 100K. אם אתה גר בעיירה שלא על מסילת רכבת, אתה תהייה תלוי ברכב פרטי. אולי זה קשור שלצעירים היום יש פחות את הפנטזיה של לגור בבית צמוד קרקע עם גינה בשולי העיר, בניגוד להוריהם, ומעדיפים בדירה במרכז, במקום שבו יש תחבורה ציבורית איכותית.

ועדיין הבעיות הבסיסיות בששת הימים האחרים (ואתה יודע מהם, אתה מתעסק בזה פה הרבה), הם הגורם מרתיע לרוב האנשים השקטים. למשל, ביום חמישי בלילה יום בילויים חזק, כל אזור רוטשילד פקוק, מרשלצ"ים שבאים לבלות בעיר. תוך כדי שהם מחפשים מקומות חניה שאין. מה לעשות שזה עדיין עדיף מלטייל עם קו 19 דרך חולון ובת ים.

באנגליה הרכבת הרבה יותר פרושה. כשגרתי בלונדון יכלתי לרכב צהריים שלמים לכל כיוון שארצה ותמיד היתה לי רכבת חזרה לעיר. במקרה אחד כשעקבתי אחרי נהר ה-לי Lea / Lee שני האיותים נכונים) הגעתי לעיירה שבה היו שתי תחנות רכבת העירה לשני טרמינלים שונים, ובחרתי בזו שלא רק שהטרמינל היה טיפה יותר קרוב אלי, היתה בדרך תחנת ביניים כ 10 דקות ממני.

לגבי הארץ - בגלל המבנה האזורי והאוטובוסי הכיסוי יותר נרחב מתחום הערים בלבד. במקרים רבים מי שגר באזורים כפריים צריך ללכת חצי קילומטר או קילומטר לכביש הראשי הקרוב ושם אפשר להנות מהמערכת האזורית. לביקור בספטמבר תחילת אוקטובר באמת ששקלתי את התח"צ לאזור שפיים געש לפני שהחלטתי שאם אני כבר שוכר רכב כדי להגיע מנתב"ג אז להאריך את השכירות ביום-יומיים כדי לנהוג לשם כמו בן אדם במקום שתי הליכות של קרוב לקילומטר או נהג מונית מנג'ס.

לגבי רוטשילד אני חייב להסכים שלא להסכים.היתה אופציה לחניון במלון ואני שמח מאד שלא עוללתי את זה לעצמי. ראיתי את הרכבים משתרכים ברחובות הצרים של לב העיר, רוטשילד, הרצל, נחלת בנימין וכל רחובות הרוחב לאלנבי. בלילות חמישי ומוצ"ש צריך להפעיל את הרק"ל עד מאוחר ולעודד את הבאים ממחוץ לעיר להשתמש בחניונים השונים שלאורך המסלול כולל אצטדיון בלומפילד, מתחם התחנה מדרום וקריית אריה מצפון.

אני "שומר שבת" באיילון - מקפיד לנהוג בו אך ורק במהלך השבת. לתוך תל אביב עצמה לא נכנסתי ברכב וגם אין לי כוונה כלשהי לעולל זאת לעצמי.
 

Ccyclist

Well-known member
מערכת תח"צ טובה, זה אם אתה גר בעיר מספיק גדולה שיכולה לספק מערכת איכותית. מערכת טובה תהייה לך אם אתה גר בעיר של מעל 100K. אם אתה גר בעיירה שלא על מסילת רכבת, אתה תהייה תלוי ברכב פרטי. אולי זה קשור שלצעירים היום יש פחות את הפנטזיה של לגור בבית צמוד קרקע עם גינה בשולי העיר, בניגוד להוריהם, ומעדיפים בדירה במרכז, במקום שבו יש תחבורה ציבורית איכותית.

ועדיין הבעיות הבסיסיות בששת הימים האחרים (ואתה יודע מהם, אתה מתעסק בזה פה הרבה), הם הגורם מרתיע לרוב האנשים השקטים. למשל, ביום חמישי בלילה יום בילויים חזק, כל אזור רוטשילד פקוק, מרשלצ"ים שבאים לבלות בעיר. תוך כדי שהם מחפשים מקומות חניה שאין. מה לעשות שזה עדיין עדיף מלטייל עם קו 19 דרך חולון ובת ים.

אני חייב לומר גם שבעיית ששת הימים כרוחה קשר גורדי לעובדה שמתכנני הרשת בארץ לא מצפים שתוכל להסתמך עליה בליל שישי ויום שבת. בחו"ל, כשהרשת בנויה שתוכל להסתמך עליה לכל צרכי החיים היחס לנוסע מאפשר לבחור בה כברירה היחידה. בארץ כשברור למתכננים שלא תוכל לחיות חיי פנאי חילוניים מלאים על בסיס הרשת - היחס למי שחייב לנסוע רק בה הוא כאל מחוסרי ברירה. היחס מחלחל ואנשים ממעמדות הביניים שבמקומות אחרים נוסעים בתח"צ (בעיקר המסילתית) נוהגים. כתוצאה הדרג המקצועי שמתכנן את קווי התח"צ אינו בעל תודעת נסיעה ואין למשל מפות רשת אלא רשימות מקבילות ארוכות ובלתי שמישות של שלל הקווים בתחנה, בלי הצגה של המקטעים המשותפים. ריבוי הקווים וחוסר תדירותם גם הוא תולדה של אי הבנה בסיסית של התח"צ מצד מי שהתחילו לנהוג ברגע שרק יכלו כי זה היה תנאי בסיסי לפנאי.

אם עדיין יש לכם Sky News אולי תקליט את תוכנית פרשנות העיתונים בחצות וחצי שעון ישראל. מדי פעם יש שם פרשן, Andrew Pierce , עורך מהצהובון הדיילי מייל השמרני. בדרך כלל שמים אותו מול קווין מגוואייר מצהובון הדיילי מירור השמאלני. מדי פעם אנדרו פירס חוזר על העובדה שהוא לא נוהג. אחזור על כך שהוא עורך הצהובון הימני (כלכלית, בבריטניה ימין זה בעיקר אידאולוגיה כלכלית) שתומך בדרך כלל בממשלה השמרנית ומתנגד לשביתות, עושה סקנדליזציה ל"ניצול" הטבות סוציאליות וכו'. את העובדה שהוא לא נוהג הוא מביא מדי פעם כהצהרה מוסרית, במיוחד אם יש איום השבתה ברכבות או כשמשתתפים אחרים בדיון מתלוננים על פקקים או חניה. בארץ קשה לי לראות איך נציג של ימין כלכלי יהיה במצב כזה.
 
למעלה