שכר לא הולם, מה לעשות?

mika34

New member
שכר לא הולם, מה לעשות?

שלום רב, הוצעה לי משרה בעיקר בתחום התוכן(עם מעט עיצוב). אני אקדמאית ויש לי נסיון של 3 שנים בקופירייטינג ושנתיים בעיצוב אתרים. השכר שהוצע לי נמוך ב2000 ש"ח מהשכר שהרווחתי לפני שהחברה בה עבדתי נסגרה. כמו כן, השכר המוצע אינו כולל ביטוח מנהלים וקרן השתלמות. אני בלבטים... מצד אחד דמי האבטלה נגמרים והמשרה המוצעת מעניינת עם אפשרות קידום ומצד שני השכר נמוך ואני חושבת שאני שווה יותר! מה לעשות? האם המשכורות ירדו באופו כל כך משמעותי?
 
שלום מיקה

ביקשת תשובה לשאלה לא משפטית. אני רק מציע שתחפשי פורום יותר מתאים בו יוכלו לעזור לך, בעיצות חבריות, היתי מציע אולי פורום מחשבים ואינטרנט, או בוני אתרים, אולי נשים וקריירה. אני יכול להתייחס לעניין מבחינה משפטית. לא יודע אם זה יעזור לך. כעיקרון, המשפט מתערב בקביעת תנאי עבודה של עובד בתחומים מוגבלים. יש ענף בתוך דיני העבודה הקרוי משפט המגן, שבא לקבוע את תנאי העבודה המינימליים שמגיעים לעובד. מדובר על חוק חופשה שנתית, חוק פיצויי פיטורין, חוק שעות עבודה ומנוחה (אם שכחתי משהו בטח יתקנו אותי). יש כמובן גם חוק שכר מינימום אך אני מקווה שהשכר באמת לא ירד עד כדי כך ואת רחוק מלמעלה. בתחום משפט העבודה ישנם גם הסכמים והסדרים קיבוציים (לא קשור לקיבוצים, הכוונה לקולקטיביים) וצווי הרחבה, אשר קובעים נורמות החלות על מגזרים מסויימים או על כל המשק. כך למשל קיים צו הרחבה המסדיר את נושא דמי הנסיעה מהבית לעבודה ובחזרה וחל על כל המשק. מה שאולי איפיין את שוק העבודה בהיי-טק לפני נפילת הנסד"ק היתה בעיקר העובדה שהמעבידים היו זקוקקים לעובדים, עד כדי צייד ראשים, כתוצאה מכך מעמד העובד היה לא אחד חזק יותר ממעמד המעביד ולכן היתה לו יכולת להכתיב תנאים. הסוגיות העיקריות שהתעוררו היו סוגיות של הגבלת חופש העיסוק של העובד וסוגיית שמירת הסודיות. לגמרי
הייתי לוקח את העבודה שמציעים לך, כי אני מבין שאין לך כרגע הצעות אחרות, נראה לי יותר טוב להיות מועסקת מאשר מובטלת, גם מבחינה נפשית וגם כלכלית ומקצועית עדיף להיות בתוך העניינים ולראות מה מתפתח.
 
למעלה