האליפסה של הבריחה
שלום לכל החברים למי ששם אתמול לב לעובדה המעניינת ראה מה זאת עבודה של אליפסה במיטבה. היו בבריחה כ-10 רוכבים במצב כזה הרוכבים מסתדרים ב-5 זוגות והאליפסה מתחילה לעבוד ( תלוי כמובן בכיוון הרוח ) לרוב עם כיוון מחוגי השעון. בכל פעם עולה רוכב לאיזה 2-3 שניות למעלה ומוביל את הקבוצה מול הרוח ומיד יורד ימינה ועולה למעלה הרוכב האחר שבא אחריו. בצורה כזו של עבודה ניתן להשיג מספר דברים: 1. כל הקבוצה מתקדמת בצורה הרבה יותר מהירה. 2. כל חברי הקבוצה חוסכים המון אנרגיה היות וההובלה מתחלקת כל הזמן בין כולם. 3. קשה מאוד לפלוטון שרודף אחריהם להשיג אותם. אמנם חברי הקבוצה היו ירודים מאוד מבחינת המיקום שלהם אבל, גם אם הפלוטון היה רוצה לתפוס אותם בצורה שהם עבדו אתמול היה לו מאוד קשה לתפוב אותם. זהו אחד ההבדלים העיקריים בין רכיבת כביש לבין רכיבת שטח. נדרשת רמה מאוד גבוהה של מיומנות ומקצוענות כדי להגיע לתזמון כל כך מושלם של עבודה אווירודינמית נטו. לשמור על ריכוז ועירנות כדי למנוע תאונות. מקצוענות במיטבה.
שלום לכל החברים למי ששם אתמול לב לעובדה המעניינת ראה מה זאת עבודה של אליפסה במיטבה. היו בבריחה כ-10 רוכבים במצב כזה הרוכבים מסתדרים ב-5 זוגות והאליפסה מתחילה לעבוד ( תלוי כמובן בכיוון הרוח ) לרוב עם כיוון מחוגי השעון. בכל פעם עולה רוכב לאיזה 2-3 שניות למעלה ומוביל את הקבוצה מול הרוח ומיד יורד ימינה ועולה למעלה הרוכב האחר שבא אחריו. בצורה כזו של עבודה ניתן להשיג מספר דברים: 1. כל הקבוצה מתקדמת בצורה הרבה יותר מהירה. 2. כל חברי הקבוצה חוסכים המון אנרגיה היות וההובלה מתחלקת כל הזמן בין כולם. 3. קשה מאוד לפלוטון שרודף אחריהם להשיג אותם. אמנם חברי הקבוצה היו ירודים מאוד מבחינת המיקום שלהם אבל, גם אם הפלוטון היה רוצה לתפוס אותם בצורה שהם עבדו אתמול היה לו מאוד קשה לתפוב אותם. זהו אחד ההבדלים העיקריים בין רכיבת כביש לבין רכיבת שטח. נדרשת רמה מאוד גבוהה של מיומנות ומקצוענות כדי להגיע לתזמון כל כך מושלם של עבודה אווירודינמית נטו. לשמור על ריכוז ועירנות כדי למנוע תאונות. מקצוענות במיטבה.