שלום אני לא dj או משהו

Claw of Death

New member
שלום אני לא dj או משהו

אבל יש לי שאלה די כללית איך דיג'אים עושים מה שהם עושים?
 

ori239

New member
בוא קבל הסבר

"איך דיג'אים עושים מה שהם עושים?" מה שדיג'ייז בעצם עושים זה 'מיקסינג', כלומר לקחת שני קטעים ולחבר אותם באופן שלא יישמע צורם באוזני הקהל.. יש כמה מכשירים שבאמצעותם ניתן 'למקסס' (לערבב שני קטעים):
קומפקטים - מכשירים דיגיטלים המנגנים דיסקים עם שלל אופציות מתקדמות..
פטיפונים - מכשירים אנאלוגיים המנגנים ויינילים (תקליטים 12 אינץ')..
מיקסר - מכשיר שבאמצעותו ניתן לשלוט על הווליום של כל קטע מתנגן, וניתן גם לשלוט על טווחי תדרים (היי באס, מיד באס, לואו באס, כנ"ל לגבי טרבל).. כמו כן, ניתן לחבר למיקסר כל אמצעי עזר אחר (אוזניות, מיקרופון, וכו')..
אוזניות - משמשות את הדיג'יי ע"מ לשמוע את הקטע שאותו הוא הולך למקסס.. לכל קומפקט/פטיפון יש סלייד (מכוון) שנקרא פיטץ' (pitch).. בעזרת הפיטץ' ניתן לקבוע את הקצב של השיר ע"פ BPM (ביט לדקה).. בוא קח דוגמה: קומפקט/פטיפון א' מנגן שיר שהקצב שלו 130 BPM.. קומפקט/פטיפון ב' מנגן שיר שהקצב שלו 128 BPM.. ע"מ שהדיג'יי יוכל לשלב אותם יש צורך לתאם ביניהם את הקצב.. הדיג'יי מכוון את הפיטץ' במכשיר ב' ככה שהשיר ירוץ בהתאם לשיר במכשיר א'.. את שיר ב' הדיג'יי שומע באוזניות המיקסר.. ע"מ להתחיל את המיקס, יש לתפוס ביט ראשון.. כלומר 'קיק'.. במוזיקה אלקטרונית/שחורה ניתן לשמוע בבהירות את ה'קיק', שהוא מעין בעיטה.. כל אחד מה'בום בום בום' הוא קיק.. תופסים את הקיק באמצעות לחצן בקומפקט שנקרא Cue ועם אוזן אחת באוזניות (קטע ב') ואוזן אחת במוניטור (שמשמש מעין 'מסך' קולי למה שמתנגן על הרחבה, קטע א') הדיג'יי מחבר ביניהם.. קצת לפני שנגמר קטע א', מתחיל הדיג'יי את המיקס ומרים את הפיידר במיקסר.. במיקסר, כל מכשיר מקבל 'ערוץ', שדרכו הוא משדר למגבר ולמערכת הרמקולים.. כאשר הערוץ פתוח (כלומר הפיידר למעלה) הקהל שומע את הקטע.. במיקס יש להשאיר את שני הערוצים פתוחים, וכשקטע א' מסתיים, סוגרים את הערוץ שלו.. וכן הלאה.. בפטיפון ניתן לעצור ביט ראשון באמצעות היד, ע"י סיבוב הוייניל לפנים ולאחור תוך שמיעת הביט באוזניות.. דיג'יי מיומן יבצע מיקס בקומפקט/פטיפון בערך תוך 20-30 שניות.. יש עוד אמצעים שדיג'ייז משתמשים בהם, אך לעת עתה, זוהי עבודת הדיג'יי.. מקווה שעזרתי.. אני אשמח להסביר עוד באמצעות המסרים..
 

Claw of Death

New member
פשש הסבר מעמיק מאוד תודה

אבל חוץ משילוב שירים יש גם צלילים מיוחדים אתה יודע עם איזה מכשיר עושים את זה? אה והבנתי שיש גם תוכנות אשר מחליפות את המכשירים אתה יכול לתת לי כמה בבקשה?
 
למעלה