אני מתאפקת לא להגיד "דמגוגיה בגרוש"...
ב"ה נתחיל מהסוף: "כדאי לך לפני שאת באה בגישה הצדקנית לבדוק א: האם אלוהים קיים? ב: האם חיים על פי הדת מובילה למוסריות יותר טובה? אני כבר בדקתי זאת!" חבר'ה, אפשר להרגע. הוא בדק זאת! עכשיו אפשר להתארגן כולם למפגש פורום בשישי בערב. נרביץ איזה חזיר, ננאף קצת, הרי הוא בדק זאת! ומה שאדון bhmi (בהמי?) בודק, הוא נכון ומהימן. אין אלוקים, וחיים על פי הדת לא מובילים למוסריות גבוהה יותר... אני לא אכנס לדיון של האם אלוקים קיים או לא. אני גם לא אנסה לשכנע אף אחד לקיים את המצוות. מי שרוצה- שיצטרף, בכיף. מי שלא רוצה- לא צריך. "צדיק באמונתו יחיה". אבל בנוגע לקביעה (המשתמעת) שלך ש"חיים על פי הדת לא מובילים למוסריות יותר טובה" אני בהחלט מתכננת להגיב. אין ספק שחיים על פי הדת מובילים למוסריות גבוהה יותר. לא כי חילוני לא יכול להיות מוסרי. בטח שהוא יכול. אני מכירה לא מעט חילונים שהם מוסריים וישרים. חברה מתוקנת לא יכולה לסמוך על הפרטים שבה. היא חייבת חוקים שיסדירו את המוסריות. חייבים להיות בה חוקים שאוסרים רצח גניבה, הונאה וכו'. אם לא יהיו חוקים כאלה- המדינה תמצא את עצמה מהר מאוד בתוך אנרכיה, שתביא לכך שהיא תיפול בדיוק כמו שקמה. ואיך קובעים חוקים? איך מתגבשת חוקה? במשך שנים על גבי שנים, כל פעם נוסף עוד חוק ועוד חוק, מגלים סוגיות חדשות, וגם אחרי מאות שנים (ע"ע חוקת ארה"ב) אי אפשר להיות בטוחים שכיסינו את הכל. למה? כי המוח האנושי מוגבל. אנחנו יודעים הרבה יותר מהסבים שלנו, והנכדים שלנו ידעו הרבה יותר ממנו. לכן אנחנו צריכים כוח גדול וחכם מאיתנו, כוח אינסופי ובלתי מוגבל, ש"יראה למרחוק" ויקבע באופן ראשוני את החוקים. כי הרי כבר אמרנו, שעד שנגיע אליהם בעצמנו יעברו כל כך הרבה שנים שתהיה אנרכיה מטורפת בעולם. אז אם נחזור לקביעה המדוברת, בנאדם שהולך בדיוק על פי התורה, הוא אדם יותר מוסרי מאשר בנאדם שמנסה לגלות את האמת בעצמו. התורה מדברת על דקויות מוסריות, על איסורים שנראים כל כך הזויים בנושאים שבין אדם לחברו, שהופכים את האדם הצדיק לאולטרא-מוסרי (סתם לדוגמא, אסור להקדים שלום לבנאדם שהלווית לו כסף, כדי לא לבייש אותו. לא כל אחד היה חושב על זה, ובכל זאת...) אדם חילוני, שהולך על פי האמת המוסרית שלו (שיכולה להיות הוגנת ומוסרית להפליא!), לא תמיד ירד לדקויות כאלה. הוא יכול לפגוע בלי להרגיש, הוא יכול לגנוב בלי לדעת שמה שהוא עושה זאת גניבה. ברור שיש דתיים שמתנהגים בצורה לא מוסרית. אבל זה כי הם לא מקיימים את התורה כולה. מי שהולך לפי הדרך המוסרית של התורה, הוא אדם מוסרי, ויש כל כך הרבה דוגמאות של אנשים דתיים כאלה. לגבי שאר הדברים שאמרת- אני לא מעוניינת להכפיש את הציבור החילוני, שקיימים בו כ"כ הרבה אנשים מעולים ומוסריים, ולכן אני לא אכנס לנושאים של כבוד האישה/צניעות/סמים וכו'. רק דבר קטן לגבי השיר "אשת חיל": כדאי לך להשיג את סדר זמירות שבת של "יסוד מלכות". זה ספר שמפרש את כל הפיוטים ושירי הקודש של שבת. רק כדי להראות איזה עוול עשית לאישה היהודית, ולשיר "אשת חיל" בפרט, אני אצטט לך כמה רעיונות מהספר: האישה כפועלת עצמאית וכיזמית- "זממה שדה ותקחהו, מפרי כפיה נטעה כרם- החליטה לקנות שדה תבואה ואכן קנתה אותו, ומרווחי עבודתה שתלה בו מטע גפנים". האישה כבעלת כבוד- "עז והדר לבושה ותשחק ליום אחרון- בבטחון ובכבוד היא מוקפת, ואין לה מה לדאוג מיום המוות שהוא יום הדין". כבוד המשפחה לאשת הבית- "קמו בניה ויאשרוה, בעלה ויהללה- עומדים לכבודה ילדיה ומשבחים אותה, וגם בעלה מהלל אותה". השיר "אשת חיל" הוא שיר הלל לאישה, שיר של כבוד והערצה לדמות המרכזית בבית. לדמות המחנכת, הפועלת, המהווה דוגמא אישית. רק מי שלא מכיר מקרוב משפחות דתיות-באמת, יכול לזלזל באישה הדתית. ואידך זיל גמור. (אה, בעצם כבר "בדקת זאת"...)