שלום גם לכם יקירי היקרים לא פחות מ

שלום גם לכם יקירי היקרים לא פחות מ

דיירי הפורום השכן. רציתי לשואלכם כמה שאלות לגבי אומנויות לחימה סיניות: ראשית, רציתי לשאול לגבי הא"ל (אני אישית אוהב יותר לומר- 'אמל"ח') הפנימיות, כוונתי לטאי צ'י, שינג אי, ופה קווה (אלה הידועות לי, אינני מספיק מבין מהחיים שלי בשביל לדעת על עוד). האם צודקים האומרים (ושמעתי כאלו) שאומניות אלו תופסות מקום מאוד מכובד (אולי אפילו יראת-כבוד) בתוך עולם האומנויות הסיניות, ואם כן אז מדוע? רק משום שהן פנימיות, או גם כי בהסטוריה הן הוכיחו את עצמן באופן מיוחד בלחימה או בהגנה? שאלתי השנייה היא לגבי שינג-אי. האם היא מהווה (כוונתי עבור המתקדמים והמתמידים, יש לי סבלנות.)אומנות לחימה יעילה? אני לא מתכוון ל"מצבי זמן אמת" אימתניים, רובנו לא חיים בסרט פעולה ואין אומנות שתכשיר אותי להילחם בכדור 9 מ"מ. אני מתכוון לביטחון עצמי ולתחושה הפשוטה והטובה שלא כל ערס מצוי יכול לפרק אותי לגורמים ושגם אני יכול לכסחו קמעה. לרווחים הפנימיים של האומנויות הפנימיות אני מודע מאוד, אבל כעת אני שואל על פן אחר. והשאלה השלישית (בעקבות הקודמת): כיום אני לומד טאי-צ'י (עדיין מתחיל) במרכז הישראלי של ניר מלחי וזה עושה לי טוב (ממש טוב), אבל זה לא נותן לי מענה לפן השני שהצגתי, ה"חיצוני". האם כדאי לי כהשלמה (או אפילו ללא כל קשר) להתחיל בלימודים של איזה גונג-פו "תכל'סי" (כוונתי לוו-שו, וינג-צ'ון או וו-ווי גונג-פו) והאם זה יפגע לי בטאי-צ'י, או שמא עדיף לי לשכוח מזה ולשקוע בלימוד במרכז הישראלי וסופו של הביטחון העצמי (ההוא מהשאלה השניה) שיגיע אלי. ולגבי שינג-אי, אם אני הולך על זה, האם עדיף לי לחכות וללמוד את זה במרכז של ניר מלחי או בכלל מומלץ ללמוד את השיטה בביה"ס של אבי מוריה בת"א? אגב, את כל השאלות הללו אני אומנם יכול לשאול את המדריכים הנוכחיים שלי, אבל אני בכל זאת רוצה לשמוע את דעתכם בנושא (גם בגלל שאני עוד חדש שם). תודה מאוד. אייל. עותק: הפורום השכן "אומנויות לחימה".
 

eytanbm

New member
אז אנחנו פורום אמל"ק? ../images/Emo13.gif

ואולי יש מקום ל פורום אמל"פ?
 

CountDust

New member
אני מקווה מאוד שבאמל"ק אתה מתכוון

ל"אמנויות לחימה קטלניות"
 

CountDust

New member
אנחנו פורום אמלקשסה"1

אמנויות לחימה קתלניות שולטותתתתתתתתתתת סוף הדרך!!!!!11111
 

roy33itc

New member
רציתי רק הערה קטנה

וו ווי גונג פו http://www.wuweigungfu.co.il/ הוא הרבה יותר מ"קונג פו קלאסי". להבנתי המועטה יש בו אלמנטים של קאלי,איגרוף מערבי ואפילו סייף. גלישה מהנה רועי לגבי צמד המקומות מדובר בניסיון
 

brunoflexe

New member
שלום אייל מההרים

אני מהמרכז ורצית לשמוע תשובות של אנשים אחרים ולכן לא אעריך. רק אגיד - אני לא בטוח שאני מסכים להגדרה שמה שאנחנו לומדים במרכז הוא רק רוחני ופנימי וכו'. אני מציע לך לבדוק את שיעורי האפליקציות והלחימה אצלינו. ובנוסף - אין יתרון לשינגי על הטאי צ'י בלחימה. בכל אומנות קיים סגנון לחימה שונה.
 
כשאני אגדל אני אהיה פרקליטת השטן

לדעתי, כל אומנויות הלחימה הרכות לא שוות הרבה בהכנה שלך להתמודדות ברחוב. הסיבה היא לא איזשהו פגם בטכניקה, אלא שהן לא מכשירות אותך למרכיב העיקרי של הגנה עצמית: נכונות לפגוע באמת ביריב שלך. אני יודעת שכשאני הגעתי להתאמן בקנדו (אחרי כמה שנים טובות באייקידו ושנה בטאי צ'י) לקח לי חצי שנה של מכות נמרצות עד שהייתי מוכנה להנחית שינאי על קסדה של מישהו אחר. אז נכון שאני מקרה קיצוני, אבל לדעתי הבעיה קיימת אצל כל מי שלא בילה את ילדותו בללכת מכות עם כל דבר (ואנשים כאלה בד"כ לא באמת צריכים אומנות לחימה בשביל הבטחון ברחוב).
 

amir_aikido

New member
שאלה של מורה, תלמיד ומטרה

אני מסכים אתך שהבעיה הזו יותר נפוצה באמנויות הרכות, אך לא הייתי מכליל לכולן ובפרט לא לכל המורים ולכל התלמידים. אמיר
 
ברור שלא לכל תלמיד.

יש תלמידים שבאים עם זה מהבית. אבל הם, לדעתי, לא מחפשים שיטה שתעזור להם ברחוב. מעבר לזה, אני חוששת שאני מתכוונת להמשיך להכליל.
 

nitzano

New member
בקצרה - ממש לא נכון

אולי זה מה שאת מכירה אבל זה ממש לא משליך על כל הסגנונות וכל המורים. ואולי פשוט לא הגעת לשלב הזה. למעשה, קיים תרגול אגרסיביות שאינו קיים באמנויות אחרות .
 
בקצרה - בוא ותראה לי שאני טועה

בוא לבקר אותנו איזה יום לאימון ידידותי, ותוכל למדוד את התועלת של אימוני האגרסיביות שלך בצורה בטוחה לחלוטין.
 

nitzano

New member
מי זה אותנו ?

אימוני אגרסיביות מתחילים במחשבה.תרגול כוונה יכול ופונה לדרך זאת במשך הזמן . שינג אי ידוע דווקא בגלל האגרסיביות שבו .
 
למעלה