שלום ובהצלחה לפורום החדש!

שלום ובהצלחה לפורום החדש!

יש לי שאלה: אני מנגן כבר המון שנים בגיטרה קלאסית וחשמלית (8 שנים נדמה לי), און ואוף ככה עם הפסקות. אף פעם לא התעמקתי מעבר לאקורדים כי לא היה לי ממש זמן... אני מחפש מקום טוב באינטרנט ללמוד דברים שמעבר. תגידו לי אתם מה הגיוני ללמוד: סולמות? דברים אחרים? אני רוצה שתהיה לי יכולת לנגן מה שאני מזמזם
לדוגמה, אני שומע איזה שיר (או מזמזם לי משהו), מתאפס על התו הראשון - סבבה. אח"כ מה אני עושה? כל תו נוסף שאני שומע - אני צריך "לחפש" אותו על הגיטרה. זה לא בא לי בחופשיות... אז, מה אתם מציעים?
 

The WizardMan

New member
לא יודע לגבי החלק הראשון

של מה הגיוני ללמוד קודם אבל בקשר לקטע השני ... אין מה לעשות .. פשוט לעבוד קשה אם אתה רוצה להוציא דברים משמיעה .. גם משהו שאתה מזמזם זה בעצם להוציא משמיעה כי אתה מוציא את מה שרץ לך במוח ... פשוט תשב מול שירים שאתה אוהב ... ותנסה להוציא את התווים של השירה או של הליווי שלהם ... אתה גם יכול לנסות לאלתר על השיר ולראות איזה תווים מתאימים .. ואיזה מזייפים ולאט לאט תשתפר השמיעה המוזיקלית שלך.
 
כן אבל...

העניין הוא כזה: לגבי כתיבת התווים משמיעה בצורה של טאבים - מסכים. זה יפתור לי את הבעיה. אבל אני חושב שכדאי להכיר טוב את נושא הסולמות כדי לנגן בצורה יותר שוטפת, אינטואיטיבית אם תרצה לקרוא לזה כך, לא? האמת, אם מישהו למד פה גיטרה בצורה מקצועית/רשמית, אז אני אשמח לדעת מה כדאי ללמוד לפני מה... בינתיים אני לומד דרך האינטרנט (שכחתי את שם האתר) את נושא הסולמות.
 

elad2040

New member
אני מציע

לנסות ללמוד כמה תחומים באותו זמן. מדובר בידע משלים.
 

The Exorcist

New member
תשובות,

לפי דעתי אל תלמד מהאינטרנט, אבל אם אין לך ברירה אז תלמד תווים (יש כמה אתרים בודדים מאוד בנושא), סולמות ובניה של אקורדים. בקשר לשאלה השניה, תפתח את השמיעה. יש תוכנה מצויינת ברשימת קישורים של הפורום הזה, תוריד אותה ותעבוד שעה ביום, תוך שבועיים שלושה זה ילך לך יותר בקלות.
 
EarMaster ??

הורדתי והתקנתי. לא כ"כ ברור מה אני אמור לעשות שם.... יש עזרה בנושא?
 

The Exorcist

New member
יש קבצי עזרה שם.

זה לא כל כך מסובך אחרי שמבינים. לפי מה שהבנתי מהאתר אפשרות לשנות את השפה לעברית.
 

matanbu

New member
המלצה שלי

תשב מול כלי הרמוני (אני ממליצה פסנתר כי יותר קל, אבל גם גיטרה או אפילו תוכנה), ותנגן תו דו נגיד (בסולם דו מג´ור). ועכשיו תנסה להגיע אליו בזמזום או שירת "טההה" מתקדמת :)) ועכשיו תנסה להגיע לטרצה מוגדלת (או אם אתה לא יודע מרווחים, תנסה להגיע לכלמיני מקומות אחרים בסולם). תתאמן על זה, בשלב כלשהו זה יתפס לך, ותוכל גם לעשות את ההפך.
 

qwe456

New member
סולפז'!

קודם כל לא כדאי לך לשיר מרווחים, מסיבות כאלה ואחרות אבל זה יהיה רק לטובתך. אם אתה רוצה להתחיל לבד, קנה ספר שנקרא סולפז' דה סולפז', תלמד תווים - זה באמת לא כזה מפחיד ותתחיל לשיר. אם במקום להתעסק במוסיקה היית רוצה לחבר סיפורים, היית צריך להכיר את השפה ממש טוב ולדעת לכתוב, לא? אז אותו הדבר במוסיקה רק שבמוסיקה זה הרבה יותר מורכב ולכן חובה לשיר!
 
למעלה