שלום וברכה

GustavM

New member
עם כל הכבוד רבותיי....

אני מצטער מאוד, אבל לדעתי כל בהלת השופן הזאת היא מוגזמת בהחלט. שופ זוכה כיום ומאז ומעולם בעצם בהערכה עודפת שלדעתי לא מגיעה לו. הוא לדעתי המלחין הכי overrated בהיסטוריה. בכל זאת הוא מלחין מאוד טוב, אבל כמה אפשר כבר להתפעל ממלחין צדדי, שחשיבותו בעיקר מקומית - בכתיבה לפסנתר (בערך כמו פגניני בכינור או בוקריני בצ'לו נגיד). לשופן יש כמה יצירות מאוד יפות, וזהו בערך. מכן ועד להכיר בו כ"הגדול מכולם" המרחק עצום. וזה לא שאני לא סובל את שופן או משהו, אני מאוד מעריך אותו ויש כמה יצירות שלו שאני ממש אוהב. אבל בכל זאת, ההערצה אליו לדעתי מוגזמת בעליל.
 
הדגשתי

שופן הוא המלחין הטוב ביותר של כל הזמנים לפסנתר! אני מאוד אוהבת את יצירותיו,הן פשוט מדהימות! בקשר למלחינים נוספים באופן כללי,בהחלט שופן שייך למלחינים הגדולים של כל הזמנים! הוא בהחלט כזה-מדהים!
 

GustavM

New member
גם על זה אחלוק

"שופן הוא המלחין הטוב ביותר של כל הזמנים לפסנתר", זה אחד המשפטים שהכי קשה לי להסכים איתם עלי אדמות. גם בפסנתר, שופן הוא מלחין טוב מאוד וחשוב מאוד, אבל גם בתחום הזה הוא זוכה להערכה מוגזמת. לדעתי המלחין החשוב ביותר לפסנתר מאז ועד היום הוא מה לעשות - בטהובן. שופן יימנה אצלי בשורה אחת עם ליסט ורחמנינוב, שהם מלחינים חשובים לפסנתר - שהם פשוט לא בטהובן.
 

byrdparis

New member
מסכים אך עם הסתייגות ..

מסכים איתך מהאלר ידידי , שבטהובן הוא מלחין בעל חשיבות אדירה וגבוה יותר משופן שמצא את מיקומו למלחין מקומי לפסנתר שרובנו נמשכים אליו . לדעתי האימרה "שופן הוא המלחין הטוב ביותר של כל הזמנים בפסנתר" באה מעיניין רגשי ופחות מהסתכלות רחבה על הרפוטואר הקלאסי (מושג רחב ולא התקופה) . הרגש שיצירותיו של שופן מכנסות את המאזין גורמות לו להחשב לגדול מכולם . ואני כמוך הייתי "שם" אותו בהדגשה יחד עם יריביו , רחמנינוב (למרות שהוא כתב פחות לפסנתר מאשר שופן בכל סדר גודל) וליסט (שקצת יותר אינטלקטואלי לדעתי משופן בכתיבתו ובהלחנותיו . לעינין שופן , גם אני לא מפסיק להתפעל מיצירותיו ומפרי עטו של המלחין הפולני הזה .. בעיקר שני הקונצ'רטים שלו ..והנוקטורנואים שאני כל כך אוהב .
 

GustavM

New member
ליסט

ליסט הוא מלחין שגם בכתיבתו לפסנתר וגם בכתיבתו בכלל יצירותיו לא שומרות על רמה אחידה. בחלקים מסויימים אכן הכתיבה שלו יותר אינטלקטואלית, אולם יש לו יצירות בהן הוא אמוציונלי לא פחות משופן (הסונטות של פטרארקה למשל), ויש גם לא מעט יצירות שהן הפגנת טכניקה נטו ללא כל עומק מוזיקלי משמעותי (למשל "ריקוד-המוות" לפסנתר ותזמורת (Totentanz)). לעומת יצירות שכאלו, יש לליסט גם יצירות מופת ממדרגה ראשונה (סימפוניית פאוסט למשל) שהן משיאי הרומנטיקה.
 

ItsikH

Member
למה בעברית דווקא? הנה כאן ואחד מאמר. אם תמצאי את ספרו של פרופ' גרדנויץ "עולם הפסנתרן" (בשפת הקודש), קרוב לודאי שיש שם טקסט על הבלדה.
 

מימושי

New member
תודה, אבל זה כבר לא רלוונטי

העבודה הוגשה יום ה'. למה עברית? מן הסתם כי זו השפה שאני מבינה?
 

ItsikH

Member
ברור, אבל רוב הטקסטים הזמינים הם באנגלית
 

ItsikH

Member
מעניין אם מצאת טקסט בעברית? למשל הספר שציינתי?
 

מימושי

New member
ציינת מאוחר אז לא אבל . . .

בחמישי שישי שבת אני כבר בעבודה בלי ספרייה או משהו, ובכל מקרה מספרתי כבר את העבודה. החומר שמצאתי בעברית היה זניח אבל בזכות עזרתו הרבה של עמית פה והחומר שהיה לי הצלחתי להגיע לרמה השוואה מסויימת (ליצירה של ברליוז כזכור) ועכשיו כולי תקווה שהמרצה תזכור שלאף אחד מאתנו אין השכלה מוזיקאלית רחבה ותגלה נדיבות. תחזיק לי אצבעות?
 
למעלה