שלום ומזל טוב לפורום החדש!!

שלום ומזל טוב לפורום החדש!!

וגם תודה למבשלת בבטן שהפנתה אותי לפה. ביליתי עכשיו שעה בקריאת המאמרים ובדיקת הקישורים השונים בפורום וגם עברתי על דפי הפורום עד עכשיו ועדיין נותרו לי שאלות וגם אולי אצטרך הדרכה ספיציפית. אז ככה: אני שבוע 24 כרגע וממש חושבת ברצינות על לידת בית בעיקר בגלל שאני רוצה ביות מלא, מה שאין בכל בית חולים, וגם חוששת שבבית חולים יעשו איתי מה שרוצים ולא אוכל למחות על כלום. למרות שבעלי בטח לא יתן להם לעשות כלום, בכל זאת... חוץ מזה שהייתי רוצה את בעלי לידי כל הזמן ולא רק בשעות הביקור. בקיצור, בית חולים לא נראה לי כל כך ידידותי ומקריאתי על לידות בית הבנתי שאין אם זה בעיה רפואית משמעותית ואפילו עדיף, במיוחד אם זו לידה ראשונה. אז כן, אני לידה ראשונה ורוצה לדעת פרטים: למשל: איך אני בוחרת מיילדת? האם מתוך שיחת טלפון? כולן בוודאי נחמדות ומומלצות על ידי כולן, אז איך באמת בוחרים? שנית: אני אמנם גרה במרכז הארץ כרגע, אבל כנראה עוברת לצפון. האם ידוע לכן על מיילדות בצפון? שלישית: כמה בעצם עולה התענוג? אני מתארת לעצמי שדי הרבה, זה גם שיקול שאצטרך להתחשב בו. דבר נוסף: אני דתייה, האם יש מישהי פה שיש לה מושג איך זה פועל כאשר יש לידה בשבת למשל? האם יש מיילדות דתיות? (ראיתי אחת במבוא מודיעים שזה לא רחוק ממני, אבל בכל אופן אם אעבור לצפון זו בעייה) טוב, זהו לבינתיים. אולי יצוצו להן עוד שאלות בהמשך. תודה על שהגעתן עד הנה.
 

mise

New member
שלום ומזל טוב ../images/Emo141.gif

את מתחילה בבחירת מיילדת בשיחת טלפון. אם בטלפון היא נשמעת לך, את קובעת איתה פגישה. בפגישה את יכולה לתאם איתה ציפיות ולראות אם היא מתאימה לך. אני מאוד ממליצה לך לקרוא את הספר של אילנה שמש "ללדת בבית", הוא עונה על המון שאלות. לגבי המחיר... הממ. אני לא יודעת כמה עולה היום. צריך לברר עם המיילדות. תכיני משהו כמו 1000$
ותתני אותם בשמחה למי שיילדה אותך. אני ילדתי בשבת ומה שצריך לעשות - עושים. אם צריך להדליק את האור, או את הדוד בשביל מים חמים או-לא-יודעת-מה. זה מה שנקרא "פיקוח נפש". אני יודעת שחרדים שנוסעים ללדת בחוץ ביום שבת, משאירים את הרכב דולק כי אסור לכבות מנוע ואז מוצאים גוי שיכבה אותו. מן הסתם יש מיילדות בצפון, יש רשימת מיילדות של אימה"י ושוב - הספר של אילנה שמש יענה לך על המון שאלות.
 

שָׂרָה

New member
גם אני דתיה. לגבי השבת

מתייחסים ללידות בית כמו ללידות בית חולים. אם הלידה בשבת, כשם שנוסעים בשביל זה בשבת, המיילדת באה אליך הבית בשבת כרגיל. מתייחסים ללידה כאל פיקוח נפש מלאכות כמו חימום המים, אם אפשר עדיף שיעשה על ידי גוי
 
תודה לשתיכן

אקנה את הספר של אילנה שמש, בוודאי יעזור לי. ברשימה של אמה"י לא מצאתי מיילדות בצפון (בכלל, אין הרבה מיילדות שם) והבנתי שצריך דווקא משם כי הן גם דואגות לפרוצדורה אחר כך, של ביקורי רופאים ורישום הילד וכו', חשבתי אולי מישהי פה מכירה או שמעה על מיילדות בצפון. ובקשר לשבת, ברור שיש דברים שאפשר ומותר לעשות, אבל למשל, מה קורה עם אמבטיה? אסור? מותר? ולגבי מים חמים? אם אין גוי, מה עושים? ולא יודעת, אולי יש עוד דברים שאני לא מודעת אליהם שקורים במהלך הלידה שדורשים איזשהו ידע הלכתי בנושא. אני גם לא מזה ספיצית בנושא של פיקוח נפש.... למשל, מסג'ים וכאלה, לא בטוח שמותר.. אז בבית חולים למשל (אם דואגים ללכת לבית חולים שומר שבת) יש גוים ויש כבר את היידע של הרופאים והאחיות לגבי כל דבר, אז אין בעייה, אבל בבית זה נראה לי מסובך... בכל אופן, אני מתארת לעצמי שאם אף אחת פה לא יודעת, אני תמיד אוכל לברר איפשהו אחרי שאדע בדיוק מה קורה בלידת בית, אז פשוט אשאל רב וזהו... בכל אופן תודה על ההתייחסות.
 

mise

New member
הממ. שאלת רב.

כדאי לך לבדוק טוב איך את מנסחת את השאלה אל הרב וגם איזה רב את שואלת. כדי לקבל היתר, צריך לדעת איך לשאול את השאלה.
 
הנה, מהרשימה של אמה"י:

ליהי לובל מצפה גיתה 04-9873687 052-3221401 [email protected] רונית קופליס גן-יאשיה ד.נ עמק חפר38850 04-6258103/1 052-8491616 [email protected] שרהלה שפס הרימון 60 עין איילה 30825 04-6397267 052-8874500 [email protected] מינדי לוי בית לחם הגלילית 36007 04-9835920 052-3763229 [email protected] [email protected] מיה נוטקין נהלל 10600 04-6415940 050-7306967 [email protected]
 

פלגיה

New member
זה נחמד מאוד שאת סומכת על בי"ח

המצב בפועל הוא אחר. בבית החולים לא יודעים את כל הלכות שמירת שבת. יש לך יותר סיכוי למעט בחילול שבת מיותר בבית ולא בבית חולים. דוגמא קטנה, מאחרי הלידה, אבל לדעתי היא ממחישה היטב: בית החולים שבו ילדתי מציג את עצמו כ"מעודד הנקה". בשעות הלילה התינוקות בתינוקיה, אבל אם שרוצה להניק מסמנת בסימון מיוחד וקוראים לה להניק. ה"קוראים לה" מתבצע ע"י שיחת טלפון, מה שמהווה חילול שבת מיותר לחלוטין. לכן אני ויתרתי ביודעין על הנקה בליל שבת כדי לא לגרום לחילול שבת כזה. זה לא עזר לי, כי הזעיקואותי לתינוקי שעה אחרי שהנקתי לתינוקת ישנה "כי לא כתבת שהיא כבר ינקה".
 

שָׂרָה

New member
איזה מן דבר זה לקרוא להנקה?../images/Emo5.gif

שיביאו את התינוק אליך! את ילדת ואת צריכה מנוחה.. לא מעניין אותם בבית החולים!
 

פלגיה

New member
נו, בית חולים

אבל היה עדיף לי לבוא אליהם ולהניק בתינוקיה, ולא שיעבור טלטול בשני מסדרונות ארוכים וקרים.
 
תודה לך פלגיה..

האם בית החולים בו ילדת הוא בי"ח שומר שבת? כי אם לא, אז ברור שמצפים ממך לכתוב... גם לי קרה שהייתי צריכה טיפול רפואי דחוף בשבת וכמובן שלא לקחתי איתי ארנק עם כסף וכל המסמכים כי לא חשבתי שצריך... והפקיד שם התעקש שאכתוב לו מספר זהות ועוד כמה דברים בעוד הוא מקיש על המחשב את הפרטים. בגלל שהוא יהודי סרבתי אפילו לומר לו את מספר הזהות שלי, עצבן אותי נורא כל הקטע, בסוף כן בדקו אותי אחרי שהבטחתי לבוא אחרי שבת עם כל הפרטים... אבל מה לעשות, אם הולכים לחרום שהוא לא שומר שבת זה מה שקורה, הכל שם כמו ביום חול. חוץ מזה, שאם בסוף אני כן אחליט על בית חולים, אבקש ביות מלא ולא שהתינוק שלי יהיה בתינוקיה צרחנית עם אורות נאון ורעש... מסכן.. איזו טראומה.. היה בבטן מאז שנוצר בשקט, הרמוניה ובכיף ופתאום לזרוק אותו ככה.. נראה לי פשוט נורא. בכל אופן, עלי לברר היטב מה מותר ומה אסור לעשות לשבת בשביל יולדת אצל רב וגמרנו...
 

פלגיה

New member
"בית חולים דתי" - אין חיה כזו

מניסיון של שתי לידות בשערי צדק. ביות מלא הוא בעייתי ברוב בתי החולים, כי זה לא אם+תינוק לבד בחדר (מה שהיה אידאלי) אלא לפחות שתי אימהות ושני תינוקות. אפשר גם להחליט על לידה בבית חולים, ולהשתחרר הביתה כמה שעות לאחר הלידה. גם זאת אפשרות.
 

שָׂרָה

New member
אם אין גוי אני חושבת שמותר

לפתוח מים חמים כי רצון יולדת זה נחשב לפיקוח נפש
 

tookmy

New member
לגבי עניין הדת

אני אמנם לא דתיה ולצערי הלידה שלי הסתיימה בבית חולים, אבל אצלנו במשפחה אני לא הראשונה שיולדת בבית ודווקא הראשונות שילדו בבית הן החרדיות- דודה שלי ילדה בבית כבר לפני כחמש עשרה-עשרים שנה והיא חרדית וכן בתה הבכורה שגם היא חרדית ילדה חלק מילדיה עם אילנה שמש. גם טונטי שמסתובבת פה לפעמים בפורומים היא דתיה וילדה בבית לנל"ק.
 

tookmy

New member
אופס, כתבתי

"אני לא הראשונה שיולדת בבית", טוב, גם כוונה וצירים של יומיים בבית זה משהו, לא?
 
שלום וברוכה הבאה ../images/Emo13.gif

כמה תשובות שלי: בחירת מיילדת- זה נכון שמרבית מיילדות הבית מאוד נחמדות, אך עדיין יש עניין של כימיה והתאמת גישה. את למשל יכולה להיות אדם שזקוק לתמיכה גדולה והדרכה צמודה במהלך הכאב בלידה ועידוד מתמשך ולא בטוח שכל מיילדת תתאים לצרכים הללו. יש מיילדות שבפירוש מצהירות שהן לא על תקן דולה בלידה, כלומר הן לא שם בשביל לעודד,לתמוך ולתת לך כתף להישען עליה. לא שהן לא תומכות בך ומעודדות אך זה נעשה במינונים אחרים. דברים כאלה ניתן לברר במהלך פגישת ההיכרות. כמו כן, חשוב לברר מה גישתה למצבים רפואים מסויימים שיכולים לקרות בלידה, ולכן את צריכה לבוא לפגישה מוכנה מבחינת ידע כללי על המתרחש בלידה ומה שחשוב לך שהמיילדת תעשה או לא תעשה. עוד דברים שניתן לשאול הם - מה הנסיון שלה עם לידות בית, איך היא מתמודדת עם מצבי חירום, האם משתמשת בשיטות מסויימות להקלה על כאבים, איזה ציוד היא מביאה איתה ועוד. מאמר על הנושא של בחירת מיילדת יעלה בקרוב בפורום ואולי תוכלי למצוא בו עוד תשובות לשאלותייך. לגבי נושא הדת, צר לי אך איני מתמצאת בזה, כפי שכתבו לך יש כאן לא מעט נשים דתיות והן ישמחו לענות לך על שאלות בנושא זה (את יכולה גם לשלוח להן מסר). מיילדות בצפון- יש דווקא לא מעט מאזור הצפון- "תבשיל קדרה" צירפה לך לכאן את השמות והטלפונים שלהן. לא תמיד המיילדת חייבת להיות ממש קרובה למקום המגורים שלך. בד"כ הלידה מתפתחת לאט (בעיקר לידה ראשונה) ויש לה זמן להגיע אליך, אם את עושה אליה טלפון בזמן הנכון. התענוג עולה סביב ה- 4,000-4,500 ש"ח. זה לא זול אך לדעתי שווה.
 

tonti

New member
ברוכה הבאה../images/Emo140.gif

על כמעט הכל ענו לך. רק לגבי שבת יש לי מה להוסיף. תתחילי בזה שתשאלי את הרב שלך. הרב שלנו אומר שיולדת היא חולה שיש בה סכנה ומותר לעשות בשבילה הכל. חימום מים ודאי, אין שום שאלה, אבל גם בדברים מוזרים שחשקה נפשך כמו מוסיקה מיוחדת, מסאג' או כל טיפול אחר. אני מניחה שכל יולדת היא אחרת ויש יולדות שבגלל השבת לא ירצו דברים שאסורים בשבת. מצד שני, אל תאסרי על עצמך סתם. לאן בצפון אתם עוברים? יש לא מעט מיילדות.
 
למעלה