שלום חברים. שאלה...

שלום חברים. שאלה...../images/Emo4.gif

ברצוני לשתף אתכם בהתלבטות נוספת בעניין לימודי טיסה, ולשמוע את דעותיכם. מעיון בכרטיסים האישיים שלכם (הרי לשם כך ממלאים אותם, לא?), נוכחתי לדעת שרובכם (לא כולם! לא לכעוס עלי אם הכללתי!) בעלי מקצוע מכניס ויציב (פחות או יותר, כמובן...), מש שנותן לכם את היכולת להמשיך ולהתמיד בתחביב הנהדר, אבל מה לעשות לא זול כל כך. ההתלבטות שלי היא בכך. אני עומד כרגע לפני נסיעה לחו"ל (טיול אחרי השחרור.. חייבים, כמובן..), ואח"כ לימודים. בחודשים שעברו מאז השחרור הצלחתי לאסוף סכום כסף שיכול להספיק לי להגדר פרטי, אותו אני מתכנן (כנראה) לעשות ב Washington. הבעיה היא ההמשך. אני יודע שתהליך הלימוד וקבלת הרשיון יהיו מהנים ביותר עבורי, שלא לדבר על הגשמת חלום. אך מצד שני, כאשר אחזור לארץ ואהפוך להיות סטודנט, קשה לי להאמין(מהיכרות עם חיי סטודנטים דרך חברים שלי) שאוכל להרשות לעצמי להמשיך ללמוד ולהתקשם הלאה להגדרים נוספים, או אפילו לשכור מטוס פעם ב ולנצל את הרשיון. לכן, נשאלת השאלה: אולי כדאי לחכות עם הרשיון, ולדחות את הנושא לזמנים יציבים יותר, כאשר יהי לי מקצוע ועבודה ביד, מאשר להמר על הכל עכשיו? מצד שני, מנקרת בי מין הרגשה של "עכשיו או לעולם לא", שאיני יודע כמה היא מוצדקת... מה אתם הייתם עושים? או עשיתם?
 
פרופורציות

גושה שלום, אני גדול ממך בערך בעשור וחצי והלוואי והייתי בגילך עם ההתלבטות הזאת. אני מקנא. ב"פרופורציות" אני מתכוון לכך שאם זה נחמד בעינך לטוס... עזוב את זה. לעומת זאת עם אתה כבר נשא של החיידק הכרוני הזה... אין לך ברירה אלא לעשות את זה אתמול. אם אין תשובה קח שיעור הכרות של חצי שעה - בסופו תדע באופן חד משמעי מאד. בהצלחה, יובל
 
לא. לא... אני לא חושב שזה "נחמד"...

טיסה היא לא דבר "נחמד" בעיניי. זה דבר עצום! נהדר! יותר ממה שניתן לתאר במילים... אבל יש חלומות ויש מציאות... ובלי כסף אי אפשר להמריא, לצערי.. יובל מה אתה חושב נוכח הגדרת ה "פרופורציות"?
 
לך על זה

וכל פעם שתוכל אח"כ תצבור דקה לדקה ובו נדבר עוד 10 שנים (זה מעבר לסיבוב) ואין לי ספק שתמליץ אותו דבר....
 
לא עכשיו,אפשר מאוחר... ../images/Emo130.gif

ניתוח מציאותי וחכם. אל תתחיל טיס,זהו התחביב,כנראה,היקר ביותר בארץ. חלק לא מבוטל מהטייסים טס מעט מאוד לאחר הוצאת הרשיון,בגלל בעיות תקציב. אין טעם בהוצאת רשיון לשם מימוש חצי שעת טיסה בשבוע (אולי) חכה,תתמקם בחיים,תרוויח,אולי תזכה בלוטו. הטיס לא בורח !!!
 
רשיון טייס

גושה שלום לדעתי על תחמיץ את ההזדמנות ולך על זה בוושינגטון (גם אני לפני מס´ שנים הוצאתי רשיון שם)זה גם משמעותי וגם יותר זול , שלא לדבר על חווית הטיסה שלעצמה ,אם אתה יוצא בקיץ ,על תפספס את הביקור ב-אושקוש (הארוע התעופתי שמתרחש מידי שנה הגדול בעולם/חובה לבקר)אם תרצה פרטים תמיד מתארגנת קבוצה ,גם השנה ואתה יכול להצטרף. לאחר מכן כשההיה לך רשיון ,יהיה לך הרבה יותר קל. תוכל להמשיך בלימודים (יהיה לך רשיון בכיס) תוכל להשלים לישראלי ,תמיד אפשר לארגן מס´ חברים ולהתחלק בהוצאות הטיסה. את ההגדרים תשאיר לעתיד. בהצלחה !!!
 
תעשה רשיון בהקדם

אתה לא מהמר על כלום. אני עשיתי ההיפך, הסתדרתי בחיים ואח"כ עשיתי רשיון, ואם הייתי יודע קודם כמה שזה מהנה הייתי עושה את הרישיון קודם. יתרוני היחיד עליך הוא בכך שבגילך כבר הייתי, ואם היתה לי הברירה ההיפותטית הייתי עושה את רישיון הטיס מוקדם יותר. נכון, זה יקר. אבל שיטה בדוקה להתקדם בחיים, למי שלא נולד יורש, היא לקחת התחייבויות שקשה לעמוד בהן. אז תעשה רשיון, ואז תטוס כמה שתוכל. הרי לא תהיה סטודנט לנצח, וכנראה גם תסתדר בחיים אח"כ. כך שתמיד תוכל לטוס לפי סדר העדיפויות שלך בתקופה הנתונה. ואם יהיה קשה לשכור מטוס, תסתדר עם טובות והעברות וכאלה. בהצלחה אבי
 
לדעתי....

אם אתה נגוע וגם יש לך כסף - לך על זה עכשיו! אני למשל, התחלתי ללמוד טייס לראשונה ב-1980 אלא מאי? הוחלט שמתחתנים, קונים דירה, חובות, ילדים, לימודים, קריירה וכו´ בקיצור הרשיון "הותלה". רק לאחר שבע שנים הצלחתי לחזור וללמוד, יגידו כל הסוטים - לא חבל על הפסד שבע שנות טיסה?.
 

RAZ BAGG

New member
../images/Emo110.gif התחבטות קשה קשה|הרצל|

מקרה שהיה באמת: חבר שלי (משתתף שקט בפורום) היה במצב הזהה לשלך ביולי 2000. ש. השתחרר מהצבא, עבד קשה וחסך פרוטה לפרוטה, הכיוון לטיול היה ניו-זילנד ואוסטראליה עם אפשרות המשך מעבר לדרום אמריקה/רשיון פרטי אמריקאי. הוא בחר באופציית הרשיון, שלב הלימוד והטיסה היו בהחלט מהנים ומרגשים. ביום בו הוא קיבל את הרשיון טיסת לילה בשמי ניו יורק, יפה ומרגש. ש. חזר לארץ והחל בלימודים האקדמים אליהם נרשם מבעוד מועד. הטיסה לניו-יורק הייתה הפעם האחרונה שהוא החזיק יוק של מטוס. אין לו זמן או $$$$$$ להשקיע בהסבה לרשיון ישראלי על כל המשתמע מכך שכן הוא סטודנט תפרן ודלפון. אסור להזכיר בנוכחותו את המילה "מטוס" כי הוא מקבל גלי קריזה מדאיגים של קנאה :). כמובן שלא נראית באופק אפשרות של קניית מטוס או השכרה של ססנה פעם בחודש למטרת שמירה על כושר. הוספת הגדר מכשירים ודו-מנועי ממש לא. זה יקר מדי. ש. היה צריך להמשיך בטיול לדרום אמריקה. כל הסיפור לא רלוונטי אלא אם כן אתה תזכה במליוני שקלים בלוטו או תגלה שנפטר איזה דוד של דודה מאד עשיר שרוצה להוריש דווקא לך את כל כספו. אני חושב שכדאי לך להמתין, תחפש מוזיאונים לתעופה בארצות בהן אתה תטייל, תפקח את העינים ותרחיב את ההשכלה התעופתית שלך. את הרשיון הפרטי תשמור על אש קטנה, לא יברח לך לשום מקום. אלא אם אתה ממש לא יכול להתאפק ואתה חייב את הרשיון כאן ועכשיו
 
מכשירים? דו-מנועי? מה?

מי שאינו "עשיר" ברמה שלי או של אבי, ובכלל מדבר על מכשירים ודו-מנועי, נראה לי הוזה בהקיץ, במקרה הטוב. למה? למה זה טוב? מה זה קשור לטיסה? טיסה זה סטיק ביד. טיסה זה תנועת המטוס לפי מה שבא *לך*. טיסה זה כל צעצוע שטס - אז"מ עם מטאטא, אז"מ מפלסטיק, מבד, ססנה 152 חסרת כושר טיפוס, 172, RV8, וכו´. לא צריך שום אצטק עצלן עם איזה VOR דגם 1948. הרעיון של "התקדמות" = "הגדרים" הוא אווילי. ממש כך. רוב הטייסים שיש להם רשיון מסחרי לא ממש יודעים "לטוס" ברמת מה שניתן לעשות עם מטוס הכי בסיסי ורשיון רגיל. אם לא תלמד לטוס עכשיו תהיה פשוט מטומטם. ובגלל מה, בגלל שאולי לא יהיה לך כסף לטוס? ראיתי כאלו תפרנים אוספים שקל לשקל ומצליחים לשכור מטוס (4 טייסים יחדיו), שאין בכלל ספק שמי שבאמת רוצה לטוס, לא חשוב כמה הוא תפרן, יצליח. לטוס זה ענין של רצון. לטוס הרבה שעות זה באמת ענין של יכולת. לטוס על פיטס זה אולי רק לעשירים בלבד. אבל לטוס? לטוס זה אך ורק רצון. ואני אסיים רק במשפט אחד חכם, שאינני זוכר מי אמר במקור: "כאשר אתה עומד למות ורואה את חייך חולפים לנגד עינך, אתה כמעט לעולם לא מצטער על מה שעשית - לטוב ולרע, אלא על הדברים שלא עשית" להתאפק? אני לא מכיר מילה כזאת.
 

זיו מ

New member
בחיי עיצבנת אותי ...

מאיפה זה בא מענין אותי... זה הרי לא בטחון עצמי מופרז זה פשוט חוסר חינוך. סלח לי מר גולן אני לא מכיר אותך אישית, אבל אלא אם אווכח שאתה אחד מהאחים רייט וזכויות רבות לך בתכנון עולם התעופה.. אזי לא לך הזכות להגדיר מהיא טיסה. וודאי שלא לבטל את הגדר המכשירים או לתת ציונים לרמתם של טייסים מסחריים. הרעיון של התקדמות. בכל דבר בחיים, הוא חיובי טוב ונכון, הרעיון שאנשים חסרי תרבות יכתבו מלל ללא חשיבה מרגיז אותי. וכן.. שמתי לב שאיפוק לדעתך הינה תכונה מיותרת, אזי הפעם, חרגתי ממנהגי, לא התאפקתי והגבתי לדבריך. ואגב... למרות שלרשותי מספר זעום של שעות טיסה (כ- 1700) ורשיון מסחרי עם הגדר מכשירים ודו מנועי, (ואללה בחיי איזה ביזבוז כסף זה היה... יכולתי ללמוד להטיס טיארות בואדי עם סטיק מנאבוט עתיק) בכל אופן, למרות תקציב מאד מצומצם, ראיתי שניתן להתקדם ללא תקציב בלתי מוגבל אלא ע"י רצון, החלטה והפרדה בין עיקר לתפל בדרך. בקיצור להוא ששאל.. מומלץ להתחיל ללמוד, (בזה אני מסכים איתך) לך מיקי.. ואללה עצבנת אותי. זהו שאו ברכה כולכם
 
שמחתי לעצבן אותך../images/Emo24.gif

חוסר חינוך, הא? תגיד, כל חסר חינוך מהג´נגל מרגיז אותך? או שיש בי איזה משהו מיוחד? יש לי זכות דיבור והבעת דעה בדיוק כמו לך, ודעתי שמכשירים ודו-מנועי קשורים יותר לתחבורה מאשר לטיסה. ואני לא גיבשתי את הדעה הזאת בג´ונגל, אלא משיחות עם הרבה טייסים וקריאת הרבה כתבות. זה מזכיר לי שיו"ר AOPA בארה"ב כתב במאמר המערכת בגיליון בשנה שעברה, שתמיד שהוא פוגש חברים עם PPL בלבד, הם מרגישים "לא רמה" לידו, ואז הוא מראה להם את התעודה שלו - ומסתבר שאין לו לא דו-מנועי ולא הדרכה ולא טורבו-פרופ וכו´. כל המאמר דן בדיוק בעובדה שהגדרים והתקדמות אינן מילים זהות. רחוק מכך. "לתת ציונים לרמתם של טייסים מסחריים" לאיזה טייס נתתי ציון? או שאתה מרגיש כל כך קטן ומושפל, שהערה כללית שלי לגבי רמת טיסה של חלק מקבוצת אנשים (ושותפים לדעה זאת רבים) פוגעת בך אישית? "הרעיון שאנשים חסרי תרבות יכתבו מלל ללא חשיבה מרגיז אותי" אז למה אתה כותב? ראה, אני הבעתי דעה כללית. אתה במקום להביע דעה שונה, או לתקוף את דעתי, ירדת לרמת הרחוב. התקפת אותי אישית כחסר תרבות, חסר חינוך, וכאדם לא חושב. על מי מאיתנו זה מראה, ומה?
 
מיקי ידידי

כשנהיה אני ואתה יחד טייסים ברמה של מחצית מרמתו של זיו מגידוב, תהיה לשנינו סיבה לשמוח. אתה יודע שהוא צודק בדבריו, אולי לא בנימת הביקורת. באמת מטופשת האבחנה כי מכשירים ודו מנועי זה תחבורה ולא תעופה. ומי קבע ש stick & rudder היא רק תעופה? אולי תהיה סובלני מעט יותר? באמת אני מכבד את רמת טיסתך באולטרלייט ואת עניין הפיטס. אבל לטעמי התעופה היא כן מכשירים ודו-מנועי, ולמרות שאני טייס מסחרי אני מאמין כי רמת הטיסה שלי לא רעה למרות שאינני טס בפיטס.
 
שטויות במיץ

מה ענין רמת הטיסהה של זיו, ומה ענין הפיטס או אז"מ כאן? אני יכול להיות עם אפס שעות ולהחזיק בדעה שהצגתי, ויש .כאן בפורום יותר מאדם אחד עם דעה דומה ומעט שעות, רק מה, הם מפחדים לתמוך בי בגלוי כי תמיד יבוא איזה טייס מומחה עם אלפי שעות והגדרים ובפטרונות יגיד שהם לא מבינים כלום. אז הרוב הדומם שותק, ואולי אפילו עושה מכשירים כי "אמרו לו". רק בשבוע שעבר טסתי אם חבר שנמאס לו לעשות חידוש מכשירים כבר שש שנים בלי להשתמש. אז מה, הוא פחות טייס ממך? מי שרוצה לטוס מכשירים ודו-מנועי בתוך ענן יכול לסגור את הסיפור ב 200$ עם סימולטור של מיקרוסופט וסטיק "מגיב", ושיהיה בריא. מענין שרוב אלו שחולמים לטוס לא חולמים על זה אלא בדיוק על טיסה במטוסים קלים, בתנאי VFR. גם לא "קבעתי" שום דבר, בטח לא הדברים המצחיקים שאתה וזיו שמים לי בפה. למשל, אני אמרתי "יותר תחבורה מתעופה" אצלך זה הפך ל "תחבורה ולא תעופה" VIVA LA DIFFERANCE כמו שנאמר. ואני מקווה שככה כותבים את זה בצפרדית. ושאני "אהיה סובלני" - מה כוונתך, לא להגיב לזיו? לא לכתוב את דעתי כשאני חושב שמי שחולם להיות טייס טוב שישמע "גם דעה כזאת"? מה? מי? בשמחות
 
חכם בלילה

הבאת את זה לרמה של זכותך להחזיק בדעות. אתה הרי יודע שמצידי אתה יכול גם להחזיק בדעה כי סקס עם צפרדעים זה אחלה. ובאופן מלאכותי אתה ממשיך לחלק את הטייסים למפלגות בין אנשי המכשירים לבין אנשי האירובטיקה. לעניין השטות שלך עם הסימולטור, תרשה לי לענות לך באותה רוח כי אתה יכול לטוס טיסה אירובטית במייקרוסופט סימולטור. אתה יודע, יש שם אקסטרא 300. אם כבר אתה רוצה להעריך משהו תעופתי, אז תסתכל איך ציפור טסה ולא איזו נבלת בד ומתכת ששורפת דינוזאורים מתים בשביל לזוז מטר. רק בשמחות אבי
 
ההבדל הוא

שאני לא ירדתי לרמה אישית, לא דיברתי על המטוס שלך, על הרשיון שלך או של זיו, או מה שזה לא יהיה. בסה"כ הבעתי את דעתי למישהו ששוקל אם לעשות קורס טיסה (כן זה הכל!!!) שידע שמה שחשוב זה לעשות את הקורס ולא לדאוג לגבי כל מיני הגדרים, שחשיבותם שונה מאדם לאדם ולחלקם (כמוני) חשיבותם נמוכה מאד. הרי זה ש"טייס מקצועי" חייב את ההגדרים האלו זה COMMON WISDOM ולא צריך אזכור, ואילו הדעה שאני הבעתי אינה כזאת. כל מה שיש לזיו ולך לומר זה דברים אישים עלי, השמצות אישיות במקום דיבורים לענין - אתה וזיו יכולים להביע דעה אחרת - נניח - מי שלא מתכוון לעשות מכשירים שלא יתחיל ללמוד תעופה (זאת תהיה דעה שונה ממה שכתבתי) או לפחות - שחשוב מאד ללמוד מכשירים וכדאי לחסוך עוד כסף בשביל זה - וכו´. ובמסגרת זאת אתם יכולים לכתוב שאני חסר נסיון במטוסים מתקדמים ואתם בעלי נסיון. אבל לתקוף אותי אישית ברמת "חסר תרבות", שאני "יודע שזיו צודק", ושאני צריך להיות סובלני? נו באמת. והערה אחת אני חייב: אני מוכן להתערב איתך על טיסה לאן שאתה רוצה באיזה מטוס שאתה רוצה, ב"מכשירים". אני אתאמן בסימולטור של מיקרוסופט בלבד (עם יוק וכו´) ואחר כך אבצע את הטיסה ונראה אם אכשל או אגיע ליעד בסבבה. אני מתערב שאגיע. מטוס שלא טסתי עליו מעולם (אבל חד מנועי בוכנה). ואילו אתה תעשה תרגול ארובטי בסיסי (נניח זה שכתבתי עליו לפני שבוע) בסימולטור, ואחר כך נשכיר אקסטרא ונראה את הביצוע שלך. אני אסתפק בסיום התרגיל בלי להתרסק ובלי לרדת מגובה המיניום החוקי כדי שלא תחשב לנכשל. רוצה התערבות?
 
צודק, אבל זה לא אומר כלום

אף אחד לא התווכח כי טיסת מכשירים דורשת גם לימוד עיוני לעומת אוירובטיקה שכולה תרגול מעשי. אז איזו מין התערבות אידיוטית זו? חוץ מזה, אני ירדתי עליך אישית? כאן? השתגעת? ביי אבי
 

זיו מ

New member
קודם כל

העיקר ששמחת... אם עלה לך חיוך על השפתיים דיינו.. כי למען האמת למקרא דברייך כאן נראה לי שדי חסר לך האלמנט הבסיסי הזה. מעבר לזה קראתי את תגובתך. וברשותך אחסוך ממך ומשאר קוראי הפורום את ההמשך. קרא היטב שוב את דבריך אם אתה מחזיק בדעתך שתגובתי לא היתה במקום... מה אומר.. כל איש וסגנונו... בכל מקרה טוס בזהירות
 
הבדל בין סוגי טייסים

הויכוח בין זיו למיקי נראה לי כמו הויכוח מי רץ טוב יותר, אלוף העולם בעשרת אלפים מטר או שיאן העולם במאה מטר. שניהם אצנים ושניהם הטובים ביותר בתחומם אבל לכל אחד מהם יכולות אחרות. ישנם טייסים שמה שעושה להם את זה זו אוירובטיקה. לי באופן אישי תמרונים חריפים במטוס לא גורמים נחת. יש כאלה שהנמכת מכשירים מוצלחת בתנאי IMC עם רוח צד גורמת להם סיפוק אדיר. מי טייס יותר טוב? קברניט 747 המבצע הליכה סביב ב-JFK בתנאי IMC עם עוד 15 מטוסים הנמצאים ב-CTR או טייס פיטס המבצע תרגול אווירובאטי מורכב? דעתי היא שהטוב מהשניים הוא המקצוען שבהם, כל אחד בתחומו. טייס טוב הוא טייס מקצוען המבצע את ביצועיו, יהיו אשר יהיו, באופן מדוייק, בטוח, על פי הכללים תוך כדי שליטה מלאה במצב וראיית התמונה המרחבית באופן ברור בכל רגע ורגע.
 
למעלה