שלום חברים. שאלה...

זיו מ

New member
יואב ידידי

כל מילה נכונה.. רק..
שמעולם לא טענתי או התימרתי להיות טוב יותר או פחות. כל ההתיחסות שלי היתה על עצם חלוקת הציונים לאוכלוסיות אחרות ותו לא. יש מקום להגיע דיעה בכל נורא, אבל לקבוע מי "מקצועי" מי "טייס" מהיא "תעופה" זה אין לאיש סמכות למיטב הבנתי. ואני ? בחייך קטונתי..
 
זיו ידידי הטוב והיקר

גם אני לא מתיימר לקבוע מי טוב יותר, ובעצם זה כלל לא חשוב. בתעופה כמו בספורט יש הרבה ענפים והתמחויות, ומה שקובע בעיני זו הגישה, ההתייחסות ורמת הביצוע, כל אחד בתחומו. לא טסתי עם מיקי, ואני בטוח שהוא טס יפה, טסתי איתך ולמדתי דברים חדשים וראיתי איך "מרגישות" 1700 שעות של נסיון ואין לי כל יומרה לקבוע מי הטוב מביניכם וזה ממש לא חשוב. אגב, מתי אתה טס "קול ישראל"? הגיע הזמן להצטרף אליך פעם נוספת.
 
משעשע אותי

שאתה מתנגד ל"חלוקת ציונים לאוכלסיות" אבל לא מהסס לתת ציונים לאנשים פרטיים שאינך מכיר, ולא סתם ציונים, אלא "חסר תרבות", "חסר חינוך" וכולי. אתה גם חושב שמה שכתבת בסדר גמור, שזה עוד יותר מרשים אותי מהמקור (שאולי נכתב בקלות דעת). מה בכלל המשמעות של "לקבוע מהי תעופה אין סמכות לאיש"? הכלום במילון בביתך תחת "תעופה" מופיע חלל ריק? אני מניח שגם תחת "דת", "אלוהים", "טוב", וכולי אין במילון שלך הגדרה, וכל מי שמנסה להגדיר מילים אלו, או יותר נכון, להביע דעתו לגבי פירוש מילים אלו, מוכרז מיידית "חסר חינות ותרבות"?!
 
מהי טיסה?

לא חושב כי יש טעם בוויכוח שעלה בין מיקי לזיו. אני מאמין כי העוסק בתעופה (כמו בכל מקצוע או עיסוק אחר בחיים) מגדיר לעצמו מה הוא/היא מחפש בתעופה. ישנם הרואים התעופה המקצועית, המדוייקת והממוכשרת את השיא ויש המחפשים את חווית הטיסה הבלתי אמצעית, הפשוטה והשורשית. לא נכון יהיה להגיד זה טוב ומקצועי יותר או השני. ישנם טייסים מעולים - טייסים אינסטינקטיביים השולטים במטוס כאילו היה חלק מגופם ואינם מסוגלים לטוס ניווט בין שתי נקודות ע"ג המפה, שלא לדבר על טיסת מכשירים, וישנם טייסים שלא בטוח שידעו לצאת מסחרור במטוס חד מנועי עם פרופלר, אבל יטיסו 747 מצידו האחד של העולם לצידו האחר. לא אעיז לקבוע מיהו הטייס הטוב ביניהם. כל אחד ויתרונותיו וחסרונותיו. אני מאמין כי כל מי שמצטרף לעום המופלא, המעניק חופש תלת מימדי, צריך להתנסות בצורות ההטסה השונות ולבחור את העדפותיו האישיות עפ"י נטיות ליבו. בסה"כ כולנו משתייכים לקהילת ה"עב"מים" שנדבקו בחיידק ולא יזיק לפרגן אחד לשני. אריאל אריאלי
 
מקבל את דעתו של מיקי במאה אחוז !!!!

מי שרוצה לטוס אז הזמן הכי נכון לזה זה ע-כ-ש-י-ו ולא מחר !!!!!!! אני עשיתי סולו בגיל חמש עשרה ועשרה חודשים על דאון בשדה תימן והטיסה ההיא מלווה אותי בזכרון כבר הרבה הרבה שנים. בשביל רוב רובם של הטייסים שלא מייעדים את עצמם לטוס כמקצוע, אזי מכשירים ומסחרי זה קישקוש אחד גדול. בכסף שעולה הגדר מכשירים אפשר לחרוש את ארצות הברית ולספוג חוויות לכל החיים. כן כמו טיסת הסולו שלי לפני שהיה לי רשיון על ווספה. במחיר של הגדר מכשירים אפשר להיות בעלים של שליש אזמ מכובד ולטוס 10 שעות בחודש (לא בשנה) בעלות שהיא שליש ואולי פחות ממחיר הטיסה בצסנה עייפה בהרצליה. ממילא טייס צעיר שאין לו כסף צריך להעשיר את כמות שעות הטיסה ולא לטוס שעה בחודשים כדי לחסוך להגדר מכשירים????? וממילא, אם אין לו כסף הוא לא יטוס לחול ואם לא לחול אז בשלב זה - מכשירים - זה פשוט מגוחח. הכי חשוב זה לטוס - ומיד וכמה שיותר שעות !!!!!!!!!!!!
 
כאשר אני עשיתי סולו עוד לא היו

חוקים ומנהל התעופה רק החל להתהוות. רק אחרי שנתיים קיבלנו לוג-בוק מסודר והתחלנו למלא במקום באיזה סיפרון של קלוב התעופה. גם לא שמעו על בדיקות רפואיות. אורי
 
בישראל כל הסולואים בגיל 17.

בארה"ב 14 לדאונים ו-16 למטוסים, כך שיש לך זמן להתכונן למבחן המעשי בגיל 16 ביום ההולדת לדאונים ו-17 למטוסים ומייד יש לך רשיון ביד ואתה יכול להטיס חברים כבר ביום ההולדת שלך 16 או 17!!! שלמה 206964-052 207561-055
 
מה בקשר ללימודים?

אני יכול לקחת את ה11 שיעורים עם מדריך לפני הסולו לפני גיל 17 ?
 
טיסות בישראל לפני גיל 17? לא ברור.

על פי החוק אתה צריך רשיון מתלמד כדי לממש את זכותך ללמוד. בארה"ב אתה יכול ללמוד בגיל צעיר ולעשות סולו ביום ההולדת. (דאונים 14, אוירונים 16). בישראל הענין לא לגמרי ברור וסגור. שלמה.
 

laronpilot

New member
גושה ידידי

קראתי בעיון רב את שאלתך וגם את התגובות הרבות. אני רוצה ברשותך להוסיף עוד פן נוסף. קורס טייס כולל כל הבחינות, לוקח בין שנה לשנתיים, תלוי בך. ישנה עוד אפשרות שאני עשיתי ומצאתי שהיא יעילה מאד. למעשה מה שאתה אומר הוא, שיש לך כסף ואתה שוקל האם להשקיע אותו בטיול או ברשיון טיס. אני חושב שאם טיס הוא חלום חייך, אתה יכול לדחות את הטיול. עכשיו, קח את הכסף ושים אותו בבנק. תקבל עליו ריבית. לאחר מכן, קח הלוואה או מספר הלוואות בחלקים, או שים את הכסף מההלוואה בפיקדון קצר, כמו פק"מ וכד´ את ההלוואה הגדולה קח לשלוש או ארבע שנים. השלב הבא, בצע מיקוח מסחרי עם ביה"ס, כי אתה משלם במזומן. גם תקבל ריבית על הכסף בבנק, וגם תקבל הנחה מהותית מביה"ס (להזכירך כל השוק במצב קשה... גם בתי הספר. אם בצעת מיקוח מסחרי נכון, בסוף, הכסף לא יעלה לך או יעלה לך מעט. (התשואה מהבנק מול ההנחה מביה"ס) אחרי שנתיים, כבר יש לך רשיון טיס. כיסית חצי או שליש מההלוואה. עוד קצת מאמץ ואתה מסיים את ההלוואה. אחרי שלוש שנים, יש לך גם רישיון טיס, גם המון כסף (פנוי) בבנק ועכשיו אתה יכול לפדות את כל הסכום ולצאת לטיולים חלומיים, טיסות, הגדרים נוספים וכד´ אני עשיתי זאת והצלחתי. בכל מקרה, מאחל לך בהצלחה גדולה. יפתח לרון
 

צחי נבו

New member
התלבטות לא קלה ../images/Emo14.gif

אבל, אעפ"כ למרות הכל אני נוטה להמליץ להוציא רשיון עכשיו. כטייס יראה לך עולם התעופה שונה ונמצא בו נתחים שלא ידעת על קיומם בכלל. אני מרגיש זאת בעצמי... ולהלן אמרה מתוך פרסומת למטוס BARON שראיתי אתמול: "Someday, you will run out of somedays" וזה אולי אומר הכל. זה מזכיר לי את ההבדל בגישה למוסיקה בין מי שמנגן ומי שלא. גם במקרה זה אני מדבר בניסיון וטוען שהכל נראה אחרת אחת ואתה מכיר מבפנים. ואי אפשר בלי להזכיר את נושא הדאיה שמהווה אופציה ברת-מימוש (כלכלית) יותר מהאחרות, ואף בטוחה יותר. נכון, זה לא אותו דבר...
 
מבלי לצדד עם ה"ימין" או ה"שמאל"

רק אוסיף שבכדי להגיע ולהצליח, צריך לנסות. הדבר הכי קל הוא למצוא סיבות "מדוע לא". גושה ידידי, לא אצייר בפניך את מפת חייך לעתיד, שהרי נביא אינני. אבל אני זוכר שלפני 29 שנים, עמדתי בדיוק, ובדיוק נמרץ במצבך, וקיבלתי החלטה לנסות, שהרי ידעתי שתמיד יש לי בית לחזור אליו. המשפט "להיות בזמן הנכון, במקום הנכון" הוא משפט נכון להרבה שטחים ועיסוקים, וביחוד לענף התעופה. אלא שלענף זה הייתי אומר "להיות בזמן הנכון, במקום הנכון, עם הרשיונות המתאימים". עלה והצלח בדרך שתבחר. מייק..
 
מסתבר שאפשר

וגם אפשר. גושה, פגשת אותי, אני נראה לך אחד עם עבודה מכניסה? אני סטודנט תפרן לפיסיקה מהטכניון שמצליח תוך כדי צמצום לחסוך כסף להגדר מכשירים. המלצתי? לך על זה ואל תחכה! אל תחשוב שאח"כ יהיה לך יותר קל! אח"כ תרצה להקים משפחה ולפי מה שמספרים לי זה הרבה יותר יקר מלהיות סטודנט!
אל תגיע למצב שבו תגלה יום אחד (בגיל 50) שעדיין לא עשית רשיון. בסופו של דבר כסף זה רק כסף, הוא בא והולך (נכון, בטיסה הוא הולך יותר מהר - פשוט טס) אז תפתח את החסכונות ולך תעשה רשיון! בהצלחה.
 

flugzeug

New member
ציטוט ../images/Emo168.gif

" ואבא חוזר ואומר, תעזבנו יום יעזבך יומיים, העגלה נוסעת אין עצור... לא קפצת עליה היום, חלפו שנתיים, והנה נשארת מאחור...
" <מאיר אריאל זצ"ל>
 
שוב תודה רבה רבה לכווולם!../images/Emo24.gif

אני שמח על כמות התגובות. כנראה שהנושא חשוב להרבה אנשים חוץ ממני, וזה טוב.. כמה טוב שיש את הפורום הזה ואפשר לקבל דעות מכל כך הרבה אנשים. חבל לי על הויכוח שהתפתח, לעניות דעתי מדובר בניגוד הפשוט שבין המונח Aviation למונח Flight, שמתבססים על עקרונות שונים. בכל אופן, לדעתי פשוט חבל על העצבים, לא? שוב תודה לכולם! אני מחכה לכינוס הבא של הפורום כדי לדבר עם כולכם פנים אל פנים!
 
למעלה