אז הגענו להסכמה
הממצאים בשטח מאמתים את הכתוב בתנ"ך. חיילות אשור זרעו הרס מוחלט ביהודה, והדברים מפורשים בישעיה. מה שברור שקרב ממש לא היה שם. חיילות אשור פשטו על יהודה ורמסו אותה. חזקיה חכה לנס כאשר החליט למרוד באשור, הוא לא התכווין להלחם, כי לא היה לו מספיק אזרחים, ובודאי שלא היה לו צבא מסודר. למרות זאת, ירושלים לא נכבשה, וחזקיה יצא מזה חי. מעניין למה. עברו שנים ומהממלכה הרמוסה הקטנה יצא עם. העם הזה, אמנם קטן יחסית, ובכל דור מנסים להשמידו, ולעתים גם מצלחים לעשות בו שמות. אבל.... כשם שמלכי אשור הענקים לא היצליחו להשמיד את העם הזה, גם האחרים לא מצליחים להשמידו. שהרי כתוב בתורה "ואף גם זאת, בהיותם בארץ אויביהם לא מאסתים ולא געלתים לכלותם..." לצערי, החוקרים מנסים כמה שיותר להצביע על סתירות לתנ"ך. הראת בעצמך שהשם "משה" הוא בהחלט אפשרי בהקשר של המלה "מים". החוקרים כמובן יפסלו זאת על הסף, כי הם ינסו לטעון שיש פה סתירה לתורה. כמובן שהם אפילו לא יחשבו על אפשרות שמשה זו מילה עברית (שהרי המניקה היתה מצויה אצל בת פרעה).