שלום כולם!

ככה זה...

זה ככה בכל דבר, תמיד המיתוסים שגדלנו עליהם או מה יהיו באליטה שלנו. קחי למשל כדורגל, הרבה אנשים חושבים שהשחקן הטוב בעולם בכל הזמנים הוא מרדונה או פלה... כמה שיהיו שחקנים חדשים ומוכשרים ומצויינים, תמיד שני האנשים האלה או יותר יהיו כמייצגים הרשמיים של הדבר הזה שנקרא כדורגל! כנ"ל עם להקות כמו הביטלז, פינק פלויד לד זפלין וכו'... אף אחד לא יעיז להגיד שלהקות כמו קולדפליי, REM ורדיוהד ואחרות וטובות הם המוסיקה הטובה ביותר... אלא אם הוא מתיימר!!!
 

GingerBread Man

New member
אבל בכלל לא דיברתי על זה

אין דבר כזה הלהקה הכי טובה בכל הזמנים (או שחקן הכדורגל הטוב ביותר בכל הזמנים לחילופין). אני דיברתי על העובדה שאנשים רבים סוגרים עצמם ללהקות מהתקופה הזו, מסיבות שונות, ולא מוצדקות. אני אתן להקה שהיא דוגמה טובה לדעתי: הוייט סטרייפס. זו להקה שלא הייתי ממליץ להפסיד, והרבה אנשים לא מעריכים אותה,רק כי היא פועלת היום ויש לה קליפים באם טי וי. מזל שבארץ זה שונה.
 
אני מסכימה עם גישתך

יש הרבה אמנים טובים גם לאחר שנות השמונים (ובכלל, שנות השמונים היו חלשות בתחום הרוק, חזקות בתחומים אחרים). שנות התשעים היו שנים של פריחה מוסיקלית בסגנונות שונים, בעיקר התת-תרבויות של מוסיקה אלקטרונית, לסוגיהן, והיפ-הופ. גם כיום נעשים דברים מעניינים מאוד, בסגנונות שונים. וזה המקום לחזור ולהמליץ על רדיו ה-BBC, אותו ניתן - באמצעות פילאי האינטרנט - לשמוע גם במחוזותינו כיום. ל-BBC ערוצים רבים, המכסים את כל הסגנונות האפשריים, מפולק קלטי (לו אני מאזינה כרגע, בשידור ישיר מרדיו וויילס!!) ועד טכנו קשה, ממטאל ועד קלאסי, מתכניות על שנות השישים, ועד הארועים הכי עכשוויים, מדרמות ותכניות דוקומנטריות, ועד שידורים ישירים מהפסטיבלים הכי חשובים בממלכה המאוחדת. רק פרוג אין ב-BBC, תודה לאל.
 

holo

New member
אני לא מבין מה יש לך נגד פרוג...

נראה שאת כל כך שונאת את זה
 

GingerBread Man

New member
אני אנסה

אני חושב שזו היומרה הזו של הפרוג שדוחה כל כך. וגם כי בסופו של דבר (וכמעט כמו בכל דבר אחר בחיים, לטעמי) הפשטות נשמעת (או נראית) הכי טוב.
 
בפורום זר אותו אני קוראת

ישנו ליצן אחד, שנהג במשך כשנה וחצי לכתוב הודעות תוך שהוא מתחזה לפיט סינפילד, התמלילן של קינג קרימזון ואמרסון, לייק ופאלמר, בסוף שנות השישים ותחילת שנות השבעים. כתיבתו היתה כה עשירה בפרטים - האיש ללא ספק מכיר את התקופה, את הנפשות הפועלות, ואת תעשיית המוסיקה על בוריין - וכה שנונה ומצחיקה, שעשרות (מאות?) אנשים, ביניהם אני, האמינו באמת ובתמים שזה פיט סינפילד - עד שבא פיט סינפילד האמיתי ואמר שזה לא הוא. בכל אופן, סינפילד המתחזה תאר נאמנה את עולם הפרוג של תחילת שנות השבעים, על כל היומרות והמוגזמות שבו - מטוסי סילון פרטיים, שטיחים פרסיים בשווי עשרות אלפי פאונד שהונחו על הבמה לרגלי הנגנים, לדרישתם; ההצלחה שעלתה למוסיקאים לראש וניפחה להם את האגו; ההתרחקות הטראגית שלהם ממקורותיהם המוסיקליים וממקורות ההשראה החברתיים שלהם, כשהם מעדיפים את החיים הנוחים והעושר בחו"ל; הריבים השטותיים בין אמנים שהיו בעבר חברי-ילדות; המגלומניה, שהתלוותה פעמים רבות לשימוש בסמים מסויימים, ועוד. הוא תאר גם את ה"מחיר", לכאורה, ששלמו אמנים אלו לאחר מכן (כולל הוא עצמו, אלא שהוא מתחזה, כך שזה לא נכון..). אין ספק, שעוולות אלו היו חלקן של להקות רבות באותה תקופה - גם הפלויד - טלא רק להקות "פרוג", והביקורת הושמעה גם כלפיהן. אך בפרוג היה משהו יומרני במיוחד, אליטיזם שחרג מהאתוס המסורתי של הרוק, שהעלה את חמתם של המבקרים (ומאוחר יותר, חלק מהקהל הצעיר). הטיעונים לעליונות מוסיקלית - "וירטואוזיות", נגינה מהירה, השענות על פראזות מהמוסיקה הקלאסית - היו במרבית המקרים חסרי כיסוי, ומופרכים מעיקרם. השירים, שעסקו בעולמות רחוקים ופנטזיות (לעיתים עם קונוטציות מיניות), היו רחוקים שנות אור מעולמם של מרבית קהלם. ההופעות האקסטרווגנטיות, שהפכו יותר להופעות תאטרוניות מאשר קונצרטים מוסיקליים, יצרו הפרדה בין האמנים לבין הקהל (וזה נכון גם לגבי הפלויד, כמובן). כיום אפשר לראות את הגיחוך שבעניין, ולצחוק על זה; באותה תקופה, אנשים הרגישו פשוט מרומים, וכעסו. אלבומי קונספט היו מאפיין של התקופה, וחלק מהאלמנטים אותם תקפו המבקרים באותם ימים כיומרה. זה היה נכון, בחלק מהמקרים. אבל אלבומי קונספט היו גם קודם לכן ("טומי", S.F. Sorrow) וגם לאחר מכן (Yoshimi battles the pink robots, או Zen Arcade לדוגמא). שלא לדבר על אלבומי הקונספט של ג'ון קולטריין, למשל. לכן הם אינם דבר רע, מעיקרם. אגב, פיט סינפילד (האמיתי) כותב היום שירים לסלין דיון.
 
תבין את השרשור

אני דיברתי איתך.... אני פניתי אלייך הגבתי לשאלה של ציף ושל הפנתר השחור... מה הקשר?!
 
למעלה