שלום כמה שאלות של סוחר מתחיל ומאד תקוע

ozitex

New member
נו..

אם אתץה רוצה להביא טראפיק לחנות שלך אני יכול להציע לך דרכים הרבה יותר טובות להביא טראפיק. אם תעלה מדי יום עשר מוצרים חדשים, בתוך זמן לא ארוך תהייה לל חנות עם מבחר גדול של מוצרים. זה ידוע שחנות עם היצע גדול גם מביאה יותר לקוחות וגם מבצעת יותר מכירות. וממילא רווחים גדולים יותר. אתה יכול להעלות את אותו המוצר שאתה מוכר בכמה צורות מכירה שונות ואפילו מספר פעמים את אותו המוצר באותו מחיר או במחיר שונה. אתה יכול לעשות תוכנית של גוגל-אד-וורדס למשל חודש ולמשוך קונים לחנות איביי שלך מחוץ לאיביי בכלל. אתה יכול לשכלל את הליסטינג שלך באמצעות הכנסת מילות חיפוש רבות ככל האפשר ומתאימות בתוך הליסטינג שלך. וכן הלאה וכן הלאה... מה שאני רוצה לומר לך שתפיסת העולם שלך היא מוטעית. אתה חושב שאם תראה שאתה מוכר בזול ובמחירים זולים מאחרים אתה תמשוך קונים שיישארו נאמנים לאורך זמן. עכשיו, לו אתה סיני אני מבין אבל אתה לא. אתה ישראלי,מערבי, אתה לא יכול למכור בזול ולמקם את עצמך בתוך עולם של מוכרים שמציגים מדיניות מחירים זולה ואומרים בעצם על עצמם: אנחנו לא רק זולים אנחנו גם לא אמינים כי מחיר זול נתפס בעולם במייצג איכות ירודה ומייד מעלה חשד למעשה זיוף או לך תדע מה עוד. א ני אישית לא מאמין בשיטה של הבאת קונים באמצעות מחירי רצפה. זה לא עובד לאורך זמן וזה מעיד על גישת שוק. עכשיו,אתה אומר שיהיו לך 100 כניסות בחודש ומאב םידבקים בחודש אבל אם לא תרוויח על אותם מאה כניסות, על מה כן תרוויח? הרי אתה לא תשים למכירה במקביל את העכבר שלך במחיר של 1 דולר (למטרת הפסד ומשיכת קונים) ובמחיר של 5 דולר למטרת רווח. מי יקנה ממך לדעתך המחיר של 5 כשאתה מציע במחיר של 1 את אותו מוצר? ראית פעם בחנות בגדים את אותו הג'ינס במחיר של 50 שקל למטרת משיכת קונים ואת אותו מכנס במחיר של 500 שקל למטרת רווח?
לדעתי,השיטה שלך (עליה אני חייב לומר לך, אני שומע פעם ראשונה ואני כבר עשיתי דבר אחד או שניים בנושאי שווק בתחום הריטייל הפיזי) לא תביא אותך לשום מקום א ב ל, אני אשמח לשמוע ממך בעוד חודש למשל את תוצאות ההתנסות הזאת. אולי אלמד משהו חדש. חנוך זה שלום חנוך אבל זה סתם בא לי בקונוטציה בלי קשורה..חח
 
../images/Emo13.gif

שלום חנוך זו מחמאה גדולה
האמת היא שאני לא אוכל להשמיע לך את תוצאות ההתנסות הזאת מכיוון שאני לא אנסה אותה בעצמי בקרוב.... אין לי חנות וגם לא תהיה לי בזמן הקרוב ובטח לא של מוצרי מחשב... אבל אם היתה לי: לגבי שאלתך לגבי משטח העכבר - נראה לי שאתה מפספס משהו במה שאמרתי. שאלת מי יקנה ממני במחיר של 5 דולר לאחר שהצעתי בעבר ב1 דולר? התשובה היא - אף אחד!! אבל מה שאתה מפספס זה שלא אכפת לי....מי מתעסק בכלל בעכברים? מי מתכוון בכלל להעלות את המחיר ל5 דולר בעתיד??מצידי שישאר 1 דולר ושאני אפסיד 100 דולר מדי חודש בחודשו על עכברים - זה יותר זול ויותר יעיל מגוגל אדוורדס....זה מביא 100 לקוחות שיש להם חשבון באיביי לעומת גוגל שמביא אנשים שחלקם יצטרכו לפתוח חשבון במיוחד כדי לקנות ממני. מכירת משטחי העכבר היא שירות עבור הלקוח ונתינת הזדמנות ללקוח לבדוק אותי בתור סוחר לפני שהוא קונה ב1000$ מחשב... מוזר לי שאתה אומר שזאת פעם ראשונה שאתה שומע על השיטה "שלי". זה דבר שמתבצע כיום בכלכך הרבה רשתות שיווק וחנויות גדולות... איקאה למשל... מדי פעם הם עושים כל מיני דילים על כל מיני מוצרים קטנים ומוכרים אותם ב1 שקל. נראה לך שיש רווח על זה?אגב, הם מגבילים את זה למשהו כמו 20 פריטים לקונה כדי שלא תרוקן אותם
נראה לך שמישהו מכתת רגליים עד איקאה ועומד בתורים שם ובסוף יוצא עם 3-4 פריטים של שקל? אנשים באים בשביל לקנות נורות וקולפני גזרים בשקל , ויוצאים עם ארון בגדים חדש שהם לא בהכרח צריכים אבל אם אנחנו כבר באיקאה ויש משהו טוב במחיר שווה אז למה לא? קסטרו - הרבה פעמים תמצא אצלם גרביים במחירים ממש מצחיקים...אפילו יותר זול מבשוק - למה זה? כי מי נכנס לקסטרו ויוצא רק עם גרביים??? אולי 2% מהמבקרים.... רובם יקנו על הדרך גם איזו חולצה או 2 והנה השקל עשרים שהם הפסידו על הגרביים מתקזזים.... סופרמרקטים בת"א: כל שני וחמישי נפתח סופר חדש ואני מקבל בדואר פלאייר עם מחירון מוצרים. תמיד, אבל תמיד - המוצר שמצולם הכי גדול הוא במחיר שאפילו בבני ברק לא תמצא... למשל - שישיית קולה ב10 שקלים. כמה אנשים לדעתך יגיעו עד לסופר החדש בשביל לקנות שישיית קולה אבל את החלב והביצים ילכו לקנות בסופר השני בגלל ששם יותר זול חלב וביצים? אגב, יש לי חבר שעשה אקזיט רציני ביותר(6 ספרות) עם רשת של סופרים בת"א שנמכרה לקו-אופ וזה היה הטריק השיווקי מספר 1 שלו. כל חודש הוא היה מוזיל 2-3 מוצרים בסיסיים(מתוך מאות מוצרים שהוא מוכר בסופר) עד מחיר הפסד ומפרסם עם פלאיירים בשכונה ואנשים היו באים לשם וממלאים עגלות... היתה תקופה שהוא היה נותן קפה הפוך וקוראסון טייק אווי ב5 שקלים. אתה יודע מה קרה חודש אחרי שהוא התחיל עם זה?הוא היה צריך להביא עוד קופה רושמת למקום כי לא עמד בלחץ. אגב, מהרגע שהמקום נקנה ממנו הוא כושל... נו מה אתה אומר?יש מצב לשכנע אותך?
 

panayotiss

New member
המשפט "אליך חנוך" מגיע ממערכון הגששים

חברים, מה פתאום שלום חנוך? המשפט "אליך חנוך" נלקח ממערכון של הגשש על התוכנית רדיו המיתולוגית שירים ושערים. אז מיהו אותו חנוך שמתכוונים אליו הגששים? חנוך קינן - שדרן שירים ושערים הוותיק.
 

panayotiss

New member
זה כמו להסביר את : "אתה הבנת את זה ברוך? "

אלה משפטים נכס צאן ברזל. קשה להאמין שמישהו לא מכיר.
 

goolgol

New member
חבר'ה, יש דור חדש שלא ידע את יוסף...

לא כולם מהצעירים מכירים את הגשש ואת גיבורי שנות ה70-80. אני זוכר שפעם, בחברת בני נוער זרקתי את השם "חביתוש" ואף אחד מהם לא ידע על מי אני מדבר...
 

panayotiss

New member
חבל.. דוקא הבת שלי נהנית מאוד מ"רגע עם דודלי"

יש לי ב DVD תוכניות של פעם וזה ממש מרתק אותה, התכנים חינוכיים ולא טראש כמו שמקרינים לילדים בערוצים המפגרים של היום. התכנים ממש גרועים היום.
 

ozitex

New member
השלום חנוך יצא לי במקרה..

זה התחבר לי לקטע מסויים ולכן ניכסתי את זה דווקא לשלום ולא למקור שהוא כמובן הגששים. ואפרופו הגששים, מדי שבת בבוקר ברשת ב' נדמה לי יש כמה שעות מערכונים של הגששים ואל רק. מומלץ לדור אשר לא ידע את יוסף..
 

ozitex

New member
ואני אומר

נו טוב ,אני אתרום עוד סנט אחד על מה שכבר תרמתי. ב מ ק ר ה יש בעברי הפלילי ניהול רשת חנויות ויד ידועה דווקא. מעולם לא מכרנו זוג גרביים במחיר הפסד אוקיי? השכרת את קסטרו- לקוח שלי לשעבר ובתחום המקצועי שלי- מעולם לא נמכר בקסטרו משהו במחיר הפסד. הזכרת שישיית מים ב-10 שקלים. אתה חושב שלא מרוויחים על זה? אפילו חמש אגורות מרוויחים, אבל עדיין מרוויחים. כל מי שיספר לך שהוא מוכר משהו במחיר הפסד לא אומר לך את האמת. עודיםא ת זה פשוט, במיוחד הרשתות הגדולות ואני מחזיר אותך לסיפור הקודם שלי בדבר "עסקאות מופסדות" לעיל, את המחיר הרצפתי מקבלים מהספקים- וזה מה שנקרא קידום מכירות כלומר, העסק הקמעונאי עושה עסק עם ספק מסויים ובמסגרת זו הוא מקבל מנו מוצר או מוצרים בנמחיר שמאפשר לו לתת לך, הצרכן, כ ב י כ ו ל במחיר הפסד אבל תהייה בטוחמ שאף אחד לא מפסיד כאן. כולם מרוויחים. פחות זה נכון אבל אין דבר כזה מחירי הפסד. יודע כמה עולה לייצר שישיית מים שנמכרת ב-10 שקלים? תאמין לי שלפחות שקל אחד פחות.
יום טוב.
 

HELLAS

New member
בהמשך לדיון של נחום ועוזי

קודם כל, החכמתי משניכם. תודה ! אני יכול לראות את ההגיון ולהבין את צורת המחשבה של כל אחד מהשיטות אותן העלתם. אני רק בתחילת דרכי... אבל מצאתי שאכן העלת מוצרים מסויימים במחירים נמוכים מאשר בחנות (אך עדיין לא מחירי הפסד) אכן מעלים את רמת המבקרים בחנות (ואת הסבירות שיקנו עוד משהו בדרך). עוד משהו שעובד טוב זה לצרף "מתנה חינם"... אנשים רואים את המילה "מתנה" או "חינם" ומיד נמשכים לזה כמו למגנט. אני חייב לציין שאני מאוד סקפטי כשאני רואה מבצעים כאלה של "חינם" ו "מתנה" ברשתות שיווק וכ"ו אבל אני רואה איך זה מושך קונים (כולל את בן זוגי שנמשך למילים האלה כמו למגנט ובסוף קונה יותר ממה שהוא היה צריך). אני לעיתים נותן "מתנות" קטנות (מזכרות קטנות שקשורות למוצרים שלי ושאני מוצא במחירי ריצפה או אפילו מקבל במתנה בעצמי)
בקיצור... אין חוקים ברורים ואני חושב שתמיד יש צורך לבחון ולראות איך אפשר להגדיל מכירות בכל מיני צורות. אני מאמין שיש אפשרות להגדיל כמות קונים לאו דווקא על ידי שיטות הפירסום הקונבנציונליות ולראייה העשייה של החבר נחום בתחום עיסוקו. כמו כן, יש כמובן צורך להיות שקולים ולא להיסחף כדי למנוע הפסדים גדולים מידי. כל עוד יש את האיזון הזה אני חושב שאפשר רק להרוויח. זו דעתי
 

shlomoximuss

New member
ראשית המון תודה כבר התחלתי לשנות ולהוסיף אבל

בנושא המחיר אני לוקח בחשבון שיש לי ממש מעט פידבקים אם כי כולם חיוביים עד כה:) לכן אני מפצה במחיר יחסית נמוך ואטרקטיבי מאד ליד המתחרים, חשבתי שכך למעשה אני אוכל לתת הרגשה של סיכון נמוך יחסית ושקונים שיתעניינו בדגם לא יחששו. הבגדי ים הינם בגדי ים באיכות מצויינת מחברות LEECOOPER, banana, galit levi אך אינם מותגים עולמיים, לצערי לכן אינני מנסה להצטייר כמותג עולמי אלא כחנות בגדי ים מצויינים במחירים נוחים. אשמח לדעת מה אתם חושבים אל אופן המחירות מה עדיףעבור המוצר שלי בהתחשב בחשיפה ועמלות כמובן: - פומביות. - מחיר קבוע. - הצעת מחיר לצד הקבוע. - או כולם יחד מעורבב. אני מפחד שלערבב את כל סוגי המכירות יתן תדמית של שוק זול אשר מנסה למכור בכל דרך ולתפוס פראיירים. מה אתם אומרים?
 

דניאל34

New member
תעלה מחיר ותעשה משלוח חינם

אנשים אוהבים משלוח חינם... לפחות אני
 
עוד עצה

תקדיש 50 דולר לטובת המטרה ונסה לקנות בהם כמה שיותר פריטים. אם תחפש טוב תוכל למצוא פריטים בדולר ומשלוח חינם - תוכל לייצר ככה 50 פידבקים חיוביים די מהר - אני לא בטוח שאנשים נוטים לבדוק בכלל אם הפידבקים הם על קנייה או מכירה....
 

טנזניה

New member
אני לא בטוח שיש לח'ברה את התשובה המלאה..

ראשית בצע חקר שוק שלדעתי עדין לא עשית באיי ביי עצמה, בדוק מה, איך, מתי, איפה ורק בסוף בכמה. רק ככה תוכל לענות בצורה טובה (אולי לא מהירה) לשאלות שלך. בו נחשוב יחד איזה דרך מוכרת יותר וננסה לבדוק זאת דרך אמצעי פרסום של חנות רגילה. מצד אחד יש את הפרסום הרגיל, כולם משתמשים בה היא קלה להבנה וגם מוכרת אך באם תפרוץ גבלולת מחשבה תוכל למכור טוב ויותר. לכן לכל מוצר יש בסיס אך יש גם יוצא מהכלל כדי להצליח באייבי צריך את הבסיס אבל בלי היצרתיות לא תגיע לגדולות. גם צבירת פיטבקבים היא דרך פרסום וישנם מוצרים בסנטים בודדים. באם יש לך ידיד בארה"ב בצע את הקניות לכתובתו. קנה מוצרים אלק ככה תחסוך את זמן המשלוח וקבלת הפיטבקים. גם מתן פיטבקים חיובים לספק חשובים. והכי חשוב לא כל הלקוחות יודעים את מה שאתה יודע/חושב. כמו כן לא כולם גולשים לפורומים בנושא. הורדת המחיר לא תמיד מביא לקוחות.
 

HELLAS

New member
../images/Emo2.gif

זה לא שאפשר לפתוח חנות רק כשיש לפחות 20 פידבקים??
 

HELLAS

New member
טוב... קראתי קצת מתוך סקרנות

ואכן אפשר לפתוח חנות גם בלי 20 פידבקים. פשוט צריך להכניס מספר כרטיס אשראי לחשבון EBAY מדהים מה שכרטיס הפלסטיק הזה יכול לעשות.
 
למעלה