כמובן שיש הבדל
אבל את ההבדל אני לא מוצא במקור האבולוציוני. ההבדל בין אלטרואיזים מותנה (הנפוץ), ובין הלא מותנה (הנדיר יותר) הוא עדיין ברמת האינטרסים האישים (פרוקסימט). אדם שתורם לאוניברסיטה על מנת שיהיה אודיטוריום על שמו (מותנה), או מתן בסתר לנזקקים (לא מותנה). הסיבה האבולוציונית לא כל כך משנה פה. אולי זה מנגנון טיט 4 טט טהור, ובאנשים שעושים מעשים אלטרואיזים לא מותנים יש פשוט שיבוש של המנגנון. מין רע הכרחי מבחינה אבולוציונית. אולי. אבל זה עדיין לא מעלה ולא מוריד. נראה שאתה מכניס את הסיבות האולטימט למקום לא להן. מקומן של הסיבות הללו הוא רק בדיוני אבולוציה, לא בדיוני סוציולוגיה, פסיכולוגיה, או ניתוחי אינטרסים. בחורה שוכבת איתך כי היא *חושקת* בך, לא על מנת להרביע את עצמה. הנהג שחתך אותך הוא *מניאק אמיתי*, לא מישהו שמנסה להעלות את מעמדו החברתי מול היושבים ברכב וע"י להבטיח גישה לנקבה המוצלחת יותר. ההסבר האולטימט אולי נכון, אבל לא רלוונטי. אני מבין טוב מאוד את הפיקפוק שלך באלטרואיזים אנושי טהור. אבל לא צריך להיות אבולוציוניסט בשביל זה. כמו שאתה אמרת, שמת לב לכך מזמן, וגם אני. אנשים עוזרים לאנשים אחרים לעיתים נדירות, והם מעדיפים לעזור לעצמם. נ.ב. לגבי הסיבה שברה"מ נפלה, אתה טועה בגדול. בברה"מ היה משטר דיכוי אלים ומושחת שנוהל על ידי בריונים בשם אידאולוגיה. לא ממש החלום של קארל מארכס. לא שאני חושב שהאוטופיה שלו יכולה לעבוד (ראה קיבוצים, מי שנשאר), אבל במקרה זה, אין קשר לברה"מ.