שלום, לאחר שהייתי מושבת לחודשיים...

שלום, לאחר שהייתי מושבת לחודשיים...

מפעילות עקב דלקת בכתף חזרתי למכון כושר.רציתי לדעת האם אני עושה נכון בכך שאני עובד על הכתפיים עם משקלים יחסית קלים(5-10 קילו) לעומת המשקלים שעבדתי איתם לפני הפציעה. האם אני עוזר בשיקום הכתף או שייתכן ואני מזיק?
 
חזרה לפעילות ../images/Emo18.gif

נער פוסטר שלום, אני מניחה שבמהלך החודשיים לא קיבלת טיפולים למעט מנוחה ותרופות נוגדות דלקת. טוב עשית שנתת מנוחה והרעיון לחזור לעבודה עם משקלים נמוכים הוא נכון אך לדעתי 10 קילוגרם זה בכלל לא משקל קל. צריך לדעת מה היתה הסיבה לדלקת. יכולות להיות מספר סיבות למשל:עומס יתר, יציבה לא נכונה במהלך ביצוע תרגילים מסוימים, חוסר יציבות של הכתף,ועוד... על מנת שהדלקת לא תחזור שנית יש לברר מהי הסיבה,לטפל בה ורק אח"כ או במקביל לחזור לשגרת אימונים. לסיכום :חזרה לפעילות על דעת עצמך ללא בדיקה מקיפה, יכולה בהחלט להזיק. פנה לפיזיותרפיסט שיבדוק אותך וינחה אותך כיצד להמשיך.
 
חוץ מתרופות אנטי דלקתיות עברתי גם

טיפולי פיזיותרפיה (גלים קצרים) לכתף. לפי מיטב ידיעתי הפציעה נגרמה כתוצאה מעומס יתר על הכתף בעת תרגיל (פרפר לחזה). עברתי שלושם בדיקת אולטראסאונד לכתף שלפייה ציטוט: "אין להתרשם מקרע בגידי ה-rc אין להתרשם מנוזל בבורסה sasd" האם בכל זאת אני יכול לגרום לפציעה חוזרת?
 
אז בוא אלי פרפר נחמד...../images/Emo79.gif

כמה עצות כלליות... -תחזור לפעילות הדרגתית (מבחינת חזרות וסטים). -עבודה עם עומסים נמוכים. -תקפיד על אורך תקין של שרירים במיוחד שרירי החזה (PECTORALIS ). -עבודת חיזוק סימטרית גם של שרירי הגב וחגורת כתפיים אחורית. -בכל מקרה לא לעבוד תוך כדי כאב וגם אם הוא מופיע לאחר פעילות להתיחס אליו. אם תקפיד על כללים נכונים תוכל להימנע מפציעה חוזרת (למרות שהגוף אינו חברת ביטוח) המון בריאות יעל
 
למעלה