שלום לכולם , אני זקוק לעצה דחופה

Eran De Niro

New member
שלום לכולם , אני זקוק לעצה דחופה

אז ככה ... לפני חודש אני ואישתי לעתיד עברנו לבית חדש באחת מערי המרכז , מה שלא ידענו שיחד עם המעבר לבית החדש נחווה באוזנינו אלימות (צעקות) מצד השכנים לילדיהם , (רצוי לציין שמדובר במקום שהוא לא מוגדר מקום מצוקה מקום של המעמד הגבוה של החברה הישראלית) אבל זה עוד מיתוס שנופץ , לגבי מקומות יוקרתים ואלימות , אז הסיפור המלא הוא כזה , מעלינו גרים זוג עם ילד קצת הייפראקטיבי , רץ קופץ בוכה (את זה אני מרגיש לפי צעדי הריצה שלו שאנחנו שומעים אותם מעל ראשינו ככה זה שאין בידוד ) ובשעות הערב כנראה לפני השינה הילד מתחיל בסרנדה של בכי והאמא צועקת והוא בוכה וכל הבניין שישו ושמחו , (האמת שמעולם לא סבלתי מכאבי ראש ואוזניים עד לחודש האחרון ) אני יודע שזה אולי חדירה לפרטיות של אותה משפחה , אבל הצעקות האלימות שהאמא צועקת על הילד שלה כמו הרסת לי את החיים ועוד שלל של פניני לשון , מעמידה אותי במצב מביך מאוד , ואלה השכנים מעלי , השכנים מתחתי , צועקים ללא הפסקה , מריבות אין ספור תינוק בוכה ללא הפסקה בקיצור טרור לאוזניים לא זכור לי שככה זה עם ילדים , אני לא אבא אבל אני דוד וסוג של אח , היו לי שכנים בעבר עם ילדים , אני דוד לאחיינים חמודים שלא זכור לי שאחי איי פעם הרים את הקול עליהם ואני בילתי בבייתם המון , אולי אני החריג רק רציתי לדעת מה עושים לגבי המידע הזה של הצעקות של השכנים מצד אחד מהדד בראש המשפט אלימות אם לא תספר זה לא יגמר , כידוע לכולם את הצעקה שומעים אבל לאגרוף אין קול , רק בסרטי קונג פו תשמעו את קול המכה בדרך כלל המכה היא שקטנה , אם למישהו יש איזה הכוונה אשמח לתגובה תודה מראש ערן
 
החוק מחייב אותך

לדווח על כל חשד לאלימות ופגיעה בקטין. גם אם אתה רק חושד, עדיף אלף "אזעקות שווא" על מקרה אמיתי אחד שלא מדווח. ואגב, מה שאתה מתאר הוא בהחלט אלימות. אנשים נוטים להקל ראש בכל מה שקשור לאלימות מילולית/נפשית. מדובר באלימות לכל דבר וגם עליה יש עונשים הקבועים בחוק. (שלא לדבר על הנזקים שהיא גורמת לא פחות מאלימות פיזית). כך שגם אם אתה לא בטוח שיש אלימות פיזית, אתה יכול להיות בטוח שאלימות מילולית/נפשית אכן קיימת וגם על זה חלה עליך חובת דיווח.
 
שלום ערן

אני מבינה מדבריך שאתה חווה חווית שכנות לא נוחה ומטרידה המעוררת שאלות לגבי איכות החיים של ילדים החיים במשפחות אלה. כיוון שאתה לא יכול לדעת מה באמת קורה מאחרי הדלת של אנשים אחרים (ולא מתפקידך לחקור) אבל יש בלבך חשש שילדים נפגעים, עליך לדווח (אפשר בעילום שם) לרשויות הרווחה במקום מגוריך. הם הגוף המוסמך לבדוק ולהחליט אם יש מקום למעורבות כלשהי.
 
התרגשתי עד דמעות לקרוא הודעתך ולמה?

לפני די הרבה שנים כשהתגרשתי חוויתי אלימות קשה, פחדתי פחד מוות לספר שלא ירצח אותי וגם פחדתי לספר בכלל מסיבות ששומעים פה ושם מנשים מוכות [פחד וכו'] וכל הזמן בלב שלי אמרתי הלוואי והשכנים יתלוננו, כי אני בכיתי, צעקתי ומה לא? אבל אף אחד לא התלונן, רק אחרי כ-6 שנים הצרחות שלי כנראה הרטיטו את הקירות והילדים צרחו והיה ליל דמים ובזה זה נגמר. שנית, בקשר אליך - אני היום בבדיקה לפני נכות, יתכן ונפגעתי קשות בגלל שלאחר מכן עסקתי בעבודה הקשורה לאלימות בילדים מינית פיזית ומילולית והמשכתי כי אני אוהבת להבין את נפש האדם, אבל מתי שהוא התמוטתי, אז אני אומרת לך, כל הכבוד לך, אתה צודק, ילדים לא אמורים לצעוק מעבר להרגשה הסבירה שאתה חש ובטח לא בשעות מסויימות שאמא תצרח. בכלל מאז עבודתי עם הילדים הרכים בשנים מארבע עד 17 שמעתי מהם סיפורים קשים מנשוא, לא להאמין כמה שמרו בבטן ואף אחד לא ידע. תראה, יש סיכון אם מתלוננים, אבל איך אומרים? הפחד שחיים כל שניה באלימות הוא סיוט סיוט סיוט. אבל הענין הוא שאם אתה למשל תתקשר לרווחה ותגיד מה שתגיד, יתכן ויחשדו בך, כי אתה חדש שם, מה אתה אומר? אולי תגשש כזה בסביבות השכנים, סתם כזה תדבר על הא ודא ותראה מה הסביבה חושבת, כי אולי זו אמא שצועקת אבל לא מסוגלת להרביץ, לא שזה טוב אבל אולי אין אלימות, אבל שוב, אני מבינה אותך, בקיץ האחרון היה לי מקרה דומה בדירה שגרתי והיה לי קשה להרדם כי הבת צעקה בלילה והילד כאילו שותק, פחדתי אולי הוא מתעסק איתה אז לא התלוננתי, אבל שיתפתי אדם קרוב בדרך עקיפין. אז תעשה דבר כזה, שמישהו יתקשר לשם, או ישאיר פתק מתחת לדלת :) עכשיו אני רק חושבת על זה :) חהחה ושיהיה כתוב : ביקרנו משירותי הרווחה נא ליצור איתנו קשר, וזה בענין קולות שנשמעים וכו'ו וכו' האמא לא תתקשר זה בטוח אבל תתחיל להרגע, ושנית, אם תתקשר זה לא מענין, העיקר שיהיה שם רמז. אתה מרגש אותי, כל הכבוד לך, ועכשיו שים לב נכנסתי במקרה לכתוב משהו ואז ראיתי את הודעתך. עכשיו אתה מוזמן לקרוא את הודעתי. תספר מה היה :) אה אגב, נזכרתי לפני כשנתיים עשיתי הליכה ופתאום אני שומעת בערב צרחות של נערה "אבא סליחה, סליחה, אני לא אעשה את זה יותר" וידעתי יש אלימות הזעקתי ניידת וכולי רועדת. אגב במקום ההוא עם הילדים איני עובדת, לפני שנה וחצי התמוטתי ויתכן ויש קשר לזה [הסיפורים היו קשים מנשוא]. בהצלחה לך למען המשפחה כולה
 
רק הערה אחת

"אמא צועקת אבל לא מסוגלת להרביץ... אבל אולי אין אלימות". מה שהכותב בהודעה הראשית מתאר זאת אלימות. אלימות מילולית/נפשית, היא אלימות לכל דבר! וגם על זה צריך לדווח. חבל מאוד שאנשים לא מבינים שאלימות זה לא רק מכות. אולי לא יכתבו על זה בעיתונים, אולי לא יראו ילדים חבולים בטלוויזיה כי את הפצעים שלהם אי אפשר לראות אז זה לא ייתן מספיק רייטינג. אבל השפלות מילוליות, צעקות והעלבות הן אלימות לכל דבר. גם אם לא מדברים עליה ולא שומעים עליה.
 
למעלה