שלום לכולם, יש לי שאלה לגבי מקומות

אני ניסיתי פעם.

עד כמה שאני זוכר, הפריעו לי שני דברים : 1. לא היה גריד, מה שגרם לקושי בהערכת המרחקים במפה. 2. לא היה קל לאתר את השבילים הראשיים. (גם חוסר קווי גובה קצת הקשה, אבל זו כבר דרישה מוגזמת)
 

bazzik

New member
תשובה

זה שלפני אמר למעשה בהרבה מילים אבל נכונות את מה שזה לא זו לא מפה !! אם אתה רוצה לעשות משהו רציני - קח 1:50000 או אפילו 1:20000 של השטח ותעלה את הסינגלים עליה. תוסיף נ.צ. 10 ספרות של מבואות הצירים בשביל אנשים שרוכבים עם GPS תן מספור לצירים כאשר ספרה ראשונה מציינת דרגת קושי. תן נקודת ציון פיזית בולטת עד כמה שיש של הכניסה לציר. ואחרי כל זה תוכל להסתכל אחורה בגאווה על עבודתך.
 

IlanShacham

New member
הרעיונות שלך טובים ויפים

חבל רק שבחרת לעטוף אותם בכזאת אריזה מכוערת. מטרתה של המפה הזו היא לעזור לאנשים למצוא את הסינגלים הרבים ביער בן-שמן. מכיוון שלא ניסית אתה לא יודע אם זה עוזר או לא. לגבי מפת הבסיס: כל קשר בין מפת סימון השבילים ביער בן שמן לבין השטח מקרי בהחלט, חוץ מקווי הגובה, כנראה, אבל אותם קשה להוציא מהמפה הזו. למיטב ידיעתי קיימות מפות קדסטריות של כל הארץ בקנ"מ 1:25000. הבעיה היא שזה עולה כ 180 ש"ח, אותם אני לא מוכן להשקיע בעניין (בעיקר לאור זה שאני לא מרוויח כלום מהמפה הזו). קיימת מפת ניווט ספורטיבי של היער, אבל לדעתי יש בה עודף של פרטים לרוכב האופניים המצוי (ויש גם בעיה של זכויות יוצרים). לגבי נ.צ.: אין לי GPS, והוצאת נ.צ. ממפת ה 1:50000 תהיה מאוד לא מדוייקת. אם בעל GPS מעוניין להקליט את הנ.צ-ים האלה לטובת בעלי ה GPSים אשמח לצאת איתו לשטח. מספור לצירים: רעיון טוב. איישם אותו. נקודת ציון פיזית בולטת: די קשה לעשות את זה. אפשר אולי לצלם את הכניסות לסינגלים, אבל אני לא מאמין שמישהו יצא לשטח עם 20 הדפסות של תמונות של כניסות לסינגלים. אני חושב שהמפה מביא אותך מספיק קרוב לכניסה לסינגל כדי למצוא אותו. אשמח לביקורות/רעיונות נוספים ממי שהתנסה עם המפה.
 

bazzik

New member
אל תהייה כבד

אם לא היה ברור, אז קודם כל כל הכבוד על היוזמה ועל הניסיון. ללא ציניות. אני מנסה להיות ענייני ולשפר. אגב ,ניסיתי , אבל לא ככ הלך לי ודי מהר התיאשתי . בנושא הכספי ניתן לנסות לערב את אגוד האופניים . ניראה לי שיש להרבה רוכבים אינטרס שזה ייעשה. אם אתה חבר אז פנה לדורון מזכיר האגוד ואולי הוא יוכל לעזור לך. לא בטוח שצריך 1:25000 אף על פי שזה עדיף. אבל אם תיקח 1:50000 ותעשה הגדלה במכונת צילום צבעונית תוך שמירה על על היחסים הנכונים . למשל תגדיל פי 2.5 ותקבל למעשה 1:20000 GPS גם לי אין אבל לרוכבים רבים יש ואני בטוח שפנייה בפורום תיענה על ידי מישהו. אגב , אני לא מסכים אתך בנושא מפות נווט , אני דווקא כן חושב שהיא תוכל להועיל מאד. חוץ מבעיית הצבעים היא הרי נועדה בדיוק לזה - לנווט בשטח!!! אם אתה לא הולך לעשות מזה כסף אז אין לך בעיה של זכויות יוצרים. בהצלחה בכל מיקרה.
 

bazzik

New member
אל תהייה כבד

אם לא היה ברור, אז קודם כל כל הכבוד על היוזמה ועל הניסיון. ללא ציניות. אני מנסה להיות ענייני ולשפר. אגב ,ניסיתי , אבל לא ככ הלך לי ודי מהר התיאשתי . בנושא הכספי ניתן לנסות לערב את אגוד האופניים . ניראה לי שיש להרבה רוכבים אינטרס שזה ייעשה. אם אתה חבר אז פנה לדורון מזכיר האגוד ואולי הוא יוכל לעזור לך. לא בטוח שצריך 1:25000 אף על פי שזה עדיף. אבל אם תיקח 1:50000 ותעשה הגדלה במכונת צילום צבעונית תוך שמירה על על היחסים הנכונים . למשל תגדיל פי 2.5 ותקבל למעשה 1:20000 GPS גם לי אין אבל לרוכבים רבים יש ואני בטוח שפנייה בפורום תיענה על ידי מישהו. אגב , אני לא מסכים אתך בנושא מפות נווט , אני דווקא כן חושב שהיא תוכל להועיל מאד. חוץ מבעיית הצבעים היא הרי נועדה בדיוק לזה - לנווט בשטח!!! אם אתה לא הולך לעשות מזה כסף אז אין לך בעיה של זכויות יוצרים. בהצלחה בכל מיקרה.
 

shl17

New member
לא צריך לעשות סיפור

אמנם די קשה לנווט לפי המפה אבל מקבלים מושג איפה להתחיל ואז סינגל מוביל לסינגל ומכיוון שהמקום יחסית קטן ואין בעיה של ללכת לאיבוד וכל המטרה להנות בסינגלים לאו דוקא לפי סדר מסוים אז זה די קל ומהנה
 

arbeliBike

New member
רכיבה עם קבוצה

נראה שרכיבה עם קבוצה פותרת את "איפה לרכב?" וגם מפחיתה את רמת הסיכון.
 
למעלה