שלום לכולם! מישהו יכול להסביר לי

odar

New member
שוב אני

פרטים על תנאי הקבלה תוכל למצוא כאן http://info.huji.ac.il/upload/.kabala/index.html כדי לבדוק סיכויי קבלה ואפשרות למלגות[פרסי הצטיינות] כנס לכאן http://www.huji.ac.il/cgi-bin/mm/new/data/getinfo/TLM-EXPECTEDREK? התשלום על שנת לימודים אחת בהיקף לימודים מלא (100%) לתואר בוגר היה 8,876 ₪ בשנה שעברה,לא כולל תשלום על אבטחה. תוכן הלימודים בקורס בלשנות היסטורית הוא הנושאים הנידונים בספרים הבאים: Historical Linguistics: An Introduction* by Lyle Campbell Language Contact, Creolization, and Genetic Linguistics* by Sarah Grey Thomason, Terrence Kaufman Historical Linguistics* by Winfred P. Lehmann Languages in Contact* by Uriel Weinreich Historical Linguistics* by R. L. Trask אם אתה מתכוון ללמוד שפות קלטיות בירושלים כדאי שתעיין בשני ספרים העוסקים בתחביר השפה הוולשית ונכתבו ע"י ראש החוג לבלשנות שמלמד את השפות הקלטיות: Structural sketches of Middle Welsh syntax / Ariel Shisha-Halevy Structural studies in modern Welsh syntax ספר נוסף שיתן לך מושג על אופן הלימוד בקורסי השפה השונים[יסודות המבנה ועיוני דקדוק] הוא Coptic Grammatical Chrestomathy,קורס בניתוח טקסטים קופטיים,שגם נכתב ע"י ראש החוג לבלשנות. את שלושת הספרים האלה ניתן למצוא בספרית הר הצופים.
 

cailinalainn

New member
בלשנות בי-ם

בירושלים אין קורנית וברטונית וכו'. ובכלל היצע השפות משתנה כל שנה לפי המורים שנמצאים וכמו כן שפה חדשה מתחילה כל שנתים. כיוון שראש החוג שהוא זה שמלמד את השפות הקלטיות נמצא בשבתון השנה ושנה הבאה אין אירית לפחות עד שהוא יחזור. יש מישהי אחרת שמלמדת כרגע וולשית בינונית ואולי תלמד וולשית שנה הבאה. עוד דבר הוא שאמנם יש כמה קורסים שהם יותר מורפולוגים/פונולוגים אבל הדגש המרכזי הן בלימוד הלשונות והן בסמינריונים המועברים הוא על תחביר וזיקוק הלשונות לדגמים המרכיבים אותם. עוד עניין, זה לא נכון שבי-ם לומדים רק שפות. זהו בהחלט חלק מרכזי אבל אם רוצים רק ללמוד שפה אפשר די להשתעמם בשיעורים השונים כי בהחלט מדברים בהם על בלשנות.
 

motorist

New member
ועוד משהו

אפשר להשיג פטור מרוסית ואז ללמוד שלוש שפות רומאניות?
 
שאלות לגבי החוג הנוסף

א. בעיקרון, זה יכול להיות כל חוג ממדעי הרוח, נכון? נגיד, אין בעיה שהחוג השני יהיה מוסיקה, או אמנות, למשל? ב. שני החוגים נלמדים כשווים, או אחד כראשי והשני כמשני? ואם כראשי ומשני, מה בדיוק זה אומר? תודה רבה! -רובין עוטה המגבת.
 
למעלה