שלום לכולם, צריך עזרה

ganesh

New member
שלום לכולם, צריך עזרה

היום במקום העבודה שלי, כך פתאום, עובד אחד איבד הכרה, נהיה חלש מאוד , בקושי הזיז את הידיים והרגליים והיה נראה כ"מנותק לחלוטין מהעולם"למשך כמה דקות עד אשר הגיעו חובשים . בגלל שידעתי שיש לו סכרת ניסיתי לתת לו סוכר אך הוא התנגד לכך בחריפות. אני רושם כי הרגשתי מין חוסר אוניםאחרי שחשבתי שאני עושה מה שצריך... ולמען הפעם הבא , ממה הוא סבל? האם מעודף סוכר או חוסר סוכר? ומה יש לעשות בפעם הבאה אם קורה דבר כזה. בתודה לכולם
 

slightly

New member
פעלת נכון

התופעה של ערפול הכרה, חולשה ובלבול יכולים להיות אופיניים הן לסוכר נמוך מאד והן לסוכר גבוה מאד. אין שום דרך לדעת מול איזה מקרה עומדים ללא בדיקת רמת הסוכר בדם. לכן, נכון לתת סוכר. אם לחולה סוכר נמוך, מצבו ישתפר ואם הסוכר שלו גבוה מאד ממילא לא תזיק לו. קשה לשפוט את המקרה שתיארת. מצד אחד, זהו חולה סכרתי ידוע שמן הסתם מכיר את גופו ואת תגובותיו. מצד שני, יתכן שהיה במצב בלבולי בגלל רמת סוכר נמוכה ומכאן נבעה התנגדותו. מכל מקום...אני הייתי פועלת כמוך. כל הכבוד על העירנות
 
היי GANESH.

ממה שסיפרת זה נראה שהוא סבל היפוגליקמיה- חוסר סוכר. מה שעשית היה בדיוק מה שצריך לעשות אני לא יודעת מה הסיבה שהוא התנגד לסוכר כנראה בגלל ה"ניתוק מהעולם" בלבל אותו והוא לא ידע מה נותנים לו- הרגשה מפחידה גם למי שמנסה לעזור וגם לסובל... בכל מקרה אני אחזור ואומר שמה שעשית היה בדיוק מה שצריך לעשות! כל הכבוד!
 

אקווה

New member
היי

טוב, כנראה באמת שלאותו בחור היה התקף היפוגליקמיה - סוכר נמוך. בהחלט פעלת נכון ואין כל סיבה שתרגיש חוסר אונים. מנסיון אני יכולה לומר, שכאשר הגעתי למצב כזה של ערפול חושים וניסו לדחוף לי סוכר, התנגדתי מאוד מאוד בתוקף - כולל הדיפה של כפית הסוכר שהוגשה לי. היו צריכים לדחוף לי לפה בכח דבש/סוכר או כל מה שהיה בנמצא. זוהי כנראה תגובה ידועה, כנראה כי האדם עומד על סף איבוד הכרה, וזו ההתנהגות במצב כזה. (לפחות טוב לדעת שיש עוד כמוני ושזה לא קורה רק לי.. נרגעתי קצת..:) ) בכל מקרה - אם זה קורה שוב - וכולי תקווה שזה לא - תמשיך לדחוף לו סוכר לפה, אחרת הוא עלול לאבד הכרה. כל הכבוד על הרצון לסייע, אתה בסדר אתה!
 
לא סוכר ../images/Emo70.gif../images/Emo70.gif...../images/Emo43.gif../images/Emo104.gif

בשום פנים ואופן לא סוכר
אם הוא על סף איבוד הכרה הסוכר , בגלל איבוד רפלקס הבליעה הופך לגוש מוצק והחולה עלול להיחנק
מה שעליך לתת לו הוא דבש שהוא סוכר נוזלי ואם אפשר למרוח מתחת ללשון ששם יש אזור ספיגה מהירה ואז הסוכר נספג בדם ולא יורד דרך מערכת העיכול. עוד פתרון : לרוב חולי הסכרת יש מזרק גליקוגן - אם החולה מתקרב לחוסר הכרה , וההתדרדרות היא עניין של דקות, חפש לו בתיק , אם יש נרתיק כתום כמו של משקפיים, פתח אותו ובפנים תמצא מזרק והוראות הזרקה.
 
למעלה