שלום לכולם! רציתי לשתף בסיפור מסוים

דנה0546

New member
שלום לכולם! רציתי לשתף בסיפור מסוים

קוראים לי דנה ואני סטודנטית מחיפה. עברתי באזור התעשייה של לב המפרץ שהוא בין חיפה והקריות וראיתי שם חנות חיות. נכנסתי לחנות ובדיוק כשהסתובבתי ועמדתי לצאת מהחנות ראיתי תוכי גדול, יושב לבדו בתוך כלוב. הוא היה נראה נורא, לא מטופח, משועמם ועצוב כל כך. רציתי לבדוק כמה עולה תוכי שכזה וכמובן שקבלתי תשובה שעמדה על למעלה מ7000 ש"ח. האמת שאני חסרת כל מושג לגבי גידול תוכים, ואני לא יכולה לממן כזו חיית מחמד בגלל חוסר כסף. אבל רציתי לדעת ממכם האם אתם מכירים איזשהי עמותה שמטפלת בתוכים, מישהו בעל אמצעים שיוכל לרכוש אותו ולדאוג לו כמו שבע"ח ראוי? אני יודעת שזו תופעה רחבה בארץ וגם בעולם, כבר ראיתי לא מעט כאלה .אני גם יודעת שאי אפשר פשוט לשחרר אותו לחופשי. אבל מה כן אפשר לעשות?
 

GrimBoy

New member
כמה דברים..

א. אין עמותה שתוכל לקחת חסות על תוכי כזה ובטוח שלא לרכוש אותו בסכום שבעל החנות מבקש.
ב. אם היה מישהו תמים מספיק כדי לרכוש אותו, מהר מאד היה מחליף אותו תוכי אחר נוסף.
ג. אפשר לפנות לבעל החנות ולהעיר את תשומת ליבו לאיך שנראה המצב. להגיד לו גם על הדרך שבהתאם לתנאים בהם התוכי מוחזק כך גם הרושם שמשאיר בעל החנות על לקוחותיו.
ד. אני לא מבין גדול בזה אבל החוק כן מחייב תנאים מינימליים להחזקת בעלי חיים בחנות חיות, אני מציע לבדוק אולי דרך גוגל איזה גוף אמור לאכוף את זה, אני לא בטוח.
&nbsp
&nbsp
 
החזקת בעלי חיים(תוכים) בניגוד לדרישות חוק צער בעלי חיים

חוק צער בעלי חיים - החזקת בעלי חיים שלא למטרות חקלאיות , מגדיר במפורש כיצד
על בעלי חיית מחמד (במקרה שלנו מודבר בתוכי) או בעל חנות להחזיק את חיות המחמד ובאילו תנאים מינימליים נאותים.
בכול מקרה של חשד להחזקת בעל חיים כזה או אחר בחנות חיות באופן שנראה לכם שאינו תואם את תנאי ההחזקה המינימליים הנאותים , ניתן להתקשר ליחידת הפיקוח החקלאי (פיצו"ח) במשרד החקלאות
בטלפון -9559911 -03 (מוקד 24 שעות) ולעביר אליהם את התלונה ,
יחידת הפיצו"ח מטפלת במקרים אלה בנוקשות רבה ואף בסמכותם להעמיד את בעל החנות לדין ולסגור את העסק.
 
למעלה