שלום לכולם

שלום לכולם../images/Emo13.gif

קודם כל אני מאוד שמח שנפתח הפורום הזה כי בעיני זה חשוב לקיים את הדיון הזה. כמה שאלות, ברשותכם (יותר מופנות להנהלת הפורום): 1. יש גוף כלשהו שעומד מאחורי הפורום או הרעיון של או שמדובר ביוזמה פרטית ועצמאית? 2. למה "חילוניים", האם השאיפה צריכה להיות שאתה יקרא לעצמו חילוני, משמע לא קדוש (יחסית למי? -האם ה"דתיים" so called קדושים יחסית לאדם ה"חילוני"?). 3. השאלה הזהה
- איזה מקום יש ליהדות לגביכם? זו דת? תרבות? מה זה?
 

נעה ג1

New member
דרך חיים

בשבילי יהדות זה הכל! תרבות, דת, מסורת. אבל בעיקר דרך חיים.
 
דרך חיים

במה אם כן היא `לחילונים` היכן מתבטאת החילוניות שבה? או שלא, ואת אבו מצידו השני של המתרס?
 

נעה ג1

New member
בצד השני של המתרס

מכיוון שהיני בחורה דתיה, איני יכולה לענות לך השאלה. או שלא הבנתי למה התכוונת.
 

faridi

New member
יהדות בשבילי בעבר ובהווה

הכרתי זאת בילדותי כמסורת, תרבות, אמונה, משחק ולא יודע עוד מה, רק לא כאורח חיים חובה. כיום, יותר מתמיד זה בשבילי דת (כמו שיש נצרות, איסלאם וכו') ואורח חיים שעלינו לנהוג.
 

רקסיי

New member
למילים בשפה היה מקור קדום אבל

ברגע שהן הפכו למילים שימושיות המקור פחות חשוב. חילוני הוא אדם שלא מקיים במודע את כל המצוות הדתיות. אני לא מחפש קדושה ולא צריך להיות קדוש ולא יודע מי האדם שיכול להגדיר את עצמו קדוש. אם אתה חושב שכל הדתיים קדושים יחסית אליך זו ההשקפה האישית שלך. אצלי יש מקום להכרת התרבות היהודית כי אני מגדיר את עצמי כיהודי חילוני. לתרבות היהודית יש קשר לדת אבל היא יותר מרק דת. הכרת הדת וההסטוריה הדתית היא כדי להכיר את המקור לחלק מהתרבות היהודית שלי.
 

Lunar4D

New member
יהדות מסקרנת..

כמו שמסקרן למשל מנהגים של כתות מוזרות באפריקה.. אצל שבטים נידחים, ככה גם המנהגים של היהדות שהיא דת גדולה יותר. בשביל יהדות היא תופעה שחלק מהאנשים חיים אותה, ואני מסתכל ומהצד ... על התופעה. (בכלל תופעה של דת באופן כללי זה דבר מאוד מעניין מבחינה פסיכולוגית/חברתית.. איך אנשים מגעילים למצב שמאמינים בכל ליבם.. באמונה אמיתית.. ושלמה במשהו שאף פעם לא ראו או שמעו.. רק קראו בספרים שכתבו בני אנוש אחרים) מרתק :)
 
למעלה